Gå til innhold

Mann med minoritets bakgrunn sliter med å komme i forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en 26 år gammel mann, har så og si etter 18 års alderen slitet med å komme meg inn i forhold med kvinner. føler jeg har prøvd alt men får det ikke til, har hatt det som fokus i nesten 6 år men resultatet er null komma niks, det er liksom en mur mellom meg og kvinner. Har bodd i utlandet i noen måneder følte de var mer åpne når det gjelder å komme i kontakt, kanskje litt lettere i bygde Norge. føler liksom jeg er forhåndsdømt og stigmatisert bare fordi jeg ser ut som jeg gjør, og det verste at det ikke kun gjelder etnisk norske kvinner men kvinner med min landbakgrunn. er det slik med andre også? 

Anonymkode: d7f84...43e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut i fra overskriften din trodde jeg du mente å komme under sex🙊

• Liker 5
Skrevet

Hei, ja du har nok rett i at damer i utlandet er lettere å komme i kontakt med. Jeg opplever også det om menn i utlandet (jeg er kvinne) og nordmenn er jo kjent for å være litt stivt folk. Ikke like familiære og åpne som i mange andre kulturer 

Det er trist om du opplever at problemene dine med dating har med etnisiteten din å gjøre. Jeg vet ikke hvordan det er på bygda men som oslo jente har jeg mange venninner både norske og utenlandske som er kjærste med og gift med utenlandske menn. Har selv en eks som var mørk og selvom jeg ikke vet hvordan det er å ikke se norsk ut så er hvertfall alle i mitt miljø åpen for å date samme hvilken etnisitet. At det er personlighet som spiller mest rolle og den kjemien man får. Det kan hende at det bare er det som ikke klikker godt nok med de du har prøvd å date. Å være jordnær, åpen, avslappet og ikke for opptatt av tørre og uinteressante ting er fordel når man skal få en god energi og kjemi med damer :) kanskje noe av det kan gjelde for deg og være et godt tips

Anonymkode: d2609...c44

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke det har noe å gjøre med din etnisitet. Finnes mange eksempler på det motsatte, at norske damer danner par med andre nasjonaliteter. Som man alltid sier, det er personligheten det kommer an på, ikke etnisiteten. 
Vær deg selv og vær stolt av den du er. Det er bare snakk om tid, før du får deg kjæreste

Anonymkode: 62dc4...d89

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tror ikke det har noe å gjøre med din etnisitet. Finnes mange eksempler på det motsatte, at norske damer danner par med andre nasjonaliteter. Som man alltid sier, det er personligheten det kommer an på, ikke etnisiteten. 
Vær deg selv og vær stolt av den du er. Det er bare snakk om tid, før du får deg kjæreste

Anonymkode: 62dc4...d89

Er halvt Norsk selv og har opplevd vanskeligheter med dette jeg også spesielt hvis man vokste opp på ei bygd som jeg gjorde.

Ei som likte meg fikk ikke lov til å gå ut med meg siden jeg bare var halvt Norsk da vi var tenåringer, men faren påpekte at dette ikke var rasisme (fyren er medlem av demokratene idag så tviler sterkt).

Er halvt sør amerikaner men siden jeg er litt mørkere i huden så har jeg fått kjenne på kroppen hva andre minoriteter her i landet kan gjennomgå pakkis, neger og jævla muslim er noen av tingene jeg har fått slengt etter meg.

Og nei det er ikke altid personligheten men man blir automatisk blant mange og de siste årene har det blitt mer av det virker det som at ser man bare litt annerledes ut så blir man plassert i en kategori.

Jeg har også opplevd problemer med å leie leilighet selv om jeg hadde flere gode referanser vi leier ikke ut til sånne som deg fikk jeg høre.

Datingfronten her i Norge ga jeg opp og fikk meg Amerikansk kjæreste istedet Norsk Amerikaner ironisk nok :P

Anonymkode: c71c3...55c

Skrevet

Ts, rettskrivingen din er dårlig. Om du bruker datingapper ville jeg først og fremst skjerpet den. Hadde vært et nei fra meg kun basert på slik du skriver.

Er ellers godt gift med en utlending, og kjenner mange som er sammen med «utlendinger». Men dette er i et ganske internasjonalt, akademisk miljø. Mulig det er vanskeligere andre «steder», men det er egentlig ikke mitt inntrykk. 

Har du jobb og livet ellers på stell? Hvis ikke, start der! 

Anonymkode: 6e631...661

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...