Enda en tulling Skrevet 10. desember 2021 #41 Del Skrevet 10. desember 2021 Stina234 skrev (5 timer siden): For en tåpelig kommentar, det må være du som ikke eier skam i å være så uforskammet. Den nye regjeringen er den verste tåkeregjeringen vi har hatt på lenge, har vært nesten fraværende i koronadebatten. Hæ? Uforskammet?? Er det bare lov å kritisere politikere du ikke liker? Siden du selv kaller den nåværende den verste tåkeregjeringen? For ordens skyld, så er jeg ikke spesielt imponert over noen av dem og har heller ikke stemt på noen av dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymus1986 Skrevet 10. desember 2021 #42 Del Skrevet 10. desember 2021 1 hour ago, LisbethBerg said: Fantastisk at folk savner politikere som ikke gjorde noe som helst med kapasiteten på 1,5 år. Ei heller kom med en eneste plan for å løse kapasiteten på sykehus. Pinlig lesning at folk sitter og savner folk som dikterte livene deres uten at de gjorde noe med det faktiske problemet. Til spørsmålet: nei, jeg savner ikke politikere som ikke eier løsningsorientering, som ikke skjønner hva de selv står og sier og bryter sine egne regler. Jeg savner ikke politikere hvis eneste løsning var å holde pressekonferanse annenhver dag og komme opp med idiotiske regler for hele befolkningen. Som ikke skjønner at å stenge noe et sted bare fører til forflytting av mennesker osv osv. Kapasiteten i helsevesenet er også delvis på deres kappe. I åtte år satt de, og ingenting ble gjort.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 23. januar 2022 #43 Del Skrevet 23. januar 2022 (endret) Mange mente det var uansvarleg av Solberg å foreta full igjennoppning av landet i september, og sendte dermed eit dårleg signal, og eit "problem rett i fanget til Støre, og Co", men det var nok eit taktisk spill for galleriet. Når pandemien avtar må landet igjennoppnås gradvis, og ikkje åpne slusene helt, og helst truleg må vi "alle belage oss" på holdningsendring i overskueleg framtid etter at pandemien er over. Så får vi alle krysse fingrene for at en ny pandemi ikkje avløser den andre. Norge står ikkje overfor en strømkrise skapt av Støre og Co, men eit strømpriskrise skapt, også av alle partiene på stortinget . Det var allerede tidleg våren 2021, og da Solberg, og Co fortsatt styrte landet forespeilet høye strømpriser til vinteren, og de kunne tatt grep. Vi har de siste 20 årene fått økt privatisering av helsetjenester. Dette har m.a. tappet offentlige sykehuser for personell, og ført til en krise på mange sykehus. Det kan reises spørsmål her om hvordan offentlig, og privathelsetjeneste har samarbeidet under pandemien . Endret 23. januar 2022 av Skybe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Balian d'Ibelin Skrevet 23. januar 2022 #44 Del Skrevet 23. januar 2022 På hvilken måte er tiltakene nå, annerledes enn den Solberg regjeringen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 23. januar 2022 #45 Del Skrevet 23. januar 2022 Balian d'Ibelin skrev (3 minutter siden): På hvilken måte er tiltakene nå, annerledes enn den Solberg regjeringen? Solberg , og Co var i utgangspunktet nokså handlingslammet da pandemien kom innover landet. Støre, og Co har vel i stor grad videreført dei tiltakene som Solberg, og Co nyttet. Alle er nå begynt å bli nokså slitne av å forholde oss til uoversiktlige tiltak, og såg det som en slags befrielse når det meste var opphevet i september,og noen fellestrekk m/ når ein slipper dyrene utpå beite etter en høst / vinter innstengt i fjøset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet 23. januar 2022 #46 Del Skrevet 23. januar 2022 Ja! Jeg savner Erna og co. Synes Erna er mye mer saklig og nyansert i debatter , sammen med Sylvi Listhaug. Digger de to damene der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 23. januar 2022 #47 Del Skrevet 23. januar 2022 Sh999 skrev (33 minutter siden): Ja! Jeg savner Erna og co. Synes Erna er mye mer saklig og nyansert i debatter , sammen med Sylvi Listhaug. Digger de to damene der! Måten vi kommuniserer med hverandre er ofte avgjørende for vår forståelse, oppfattning av politikken.. Det er handlingen av politikken som føres eg for min del legger mest vekt på, og ikkje konspirasjonsteorier. Sylvia forsøker å kopiere Karl I Hagen i måten han snakket til folket på da han i sin tid erobret mange stemmer til FRP, men de fleste skjønte at det meste ikkje var igjennomførbart. Ringreven Tom Berntsen fra AP, og grunderen til arbeidsmijøloven er en politiker er har hatt stor sans for, og ein politiker som snakker "rett fra levra". Ein mann som har "gått gradene" og vet både hva arbeid, og politikk handler om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet 23. januar 2022 #48 Del Skrevet 23. januar 2022 Skybe skrev (8 minutter siden): Måten vi kommuniserer med hverandre er ofte avgjørende for vår forståelse, oppfattning av politikken.. Det er handlingen av politikken som føres eg for min del legger mest vekt på, og ikkje konspirasjonsteorier. Sylvia forsøker å kopiere Karl I Hagen i måten han snakket til folket på da han i sin tid erobret mange stemmer til FRP, men de fleste skjønte at det meste ikkje var igjennomførbart. Ringreven Tom Berntsen fra AP, og grunderen til arbeidsmijøloven er en politiker er har hatt stor sans for, og ein politiker som snakker "rett fra levra". Ein mann som har "gått gradene" og vet både hva arbeid, og politikk handler om. Konspirasjonsteorier? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 24. januar 2022 #49 Del Skrevet 24. januar 2022 Anonymus1986 skrev (På 10.12.2021 den 14.37): Kapasiteten i helsevesenet er også delvis på deres kappe. I åtte år satt de, og ingenting ble gjort.. Nettopp, den forrige regjeringen gjorde ikke en dritt for helsevesenet. Er verken corona eller Støre sin feil at helsevesenet angivelig "kneler" nå, det kan man i så fall takke tidligere regjeringer for. Er ingen fan av Støre, men akkurat nå foretrekker jeg ham fremfor Erna. Kommer aldri til å stemme Erna igjen, det er ihvertfall sikkert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 24. januar 2022 #50 Del Skrevet 24. januar 2022 mingus skrev (På 10.12.2021 den 9.49): Husker alle sa at Erna var ekstremt treig i begynnelsen til å gjøre noe med situasjonen, hun gjorde ikke mye før feks Danmark begynte å stenge ned og nå virker det som om alle har glemt dette og tror hun håndterte dette så bra. Hun nye helseministeren er verre enn noen, da. Hun vil ikke være koronaminister, og en av de første tingene hun sier til folket er at man kan ha one night stands, men ikke håndhilse på dem. Vet ikke om hun prøvde å tøffe seg og oppnå noe med dette, eller bare virke direkte dum som ber folk løpe rundt som flyfiller på julebord og gi håndjagere, men ikke hilse hånd. Jeg forstår fortsatt ikke poenget med det der, men jeg tenker bare på den uttalelsen hver gang jeg ser trynet hennes og hvor idiot hun virket. Har ikke fått med meg navnet en gang, bare at hun sier så mye latterlig. Hun håndterte det helt utmerket. Vi fikk aldri høye dødstall. Ergo var hun ikke for treg. Det med ONS handler om å kost/nytte. Håndhilsing klarer vi oss veldig godt uten. Ingen savner det. Det er mye mer inngripende å nekte unge mennesker å finne hverandre, og kanskje danne par. Det at du ikke skjønner får du ta på egen kappe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 24. januar 2022 #51 Del Skrevet 24. januar 2022 Lawyam skrev (På 8.12.2021 den 22.34): De slapp alt løs lenge før. Russen og ungdommene samlet seg i hindretall og de sa ingenting. Russefeiringen var i det store og hele veldig godt organsiert mhp smittevern. De var bare sammen med klassen sin, og kun utendørs. Ungdom i dag er urolig prektige. Selvsagt fant pressen noen unntak for å gi clickbait til grinebitere. Ofte var problemet ungdom som ikke var russ. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 24. januar 2022 #52 Del Skrevet 24. januar 2022 Politikerne er samme ulla hele gjengen og har kun egne goder som motivasjon. Uansett parti. Kan ikke stole på noen av de 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg