SoftKitty Skrevet 8. desember 2021 #21 Del Skrevet 8. desember 2021 Nei jeg savner dem ikke. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 8. desember 2021 #22 Del Skrevet 8. desember 2021 Ja, når det gjelder korona, så hadde det vært greit med to som ikke var grønnskollinger. Jeg føler vi må starte litt på nytt. Det vil sitte mye lenger inne for disse nye å stenge skoler osv, som jeg tror de må. Det er en slags tiltaksmotstand i dem. Helseministeren som sa at hun jammen ikke skulle bli en ny korona-minister. Utrolig barnslig sagt når sykehusene faller sammen av anstrengelsen. Vi trenger folk som er på ballen. Ikke en helseminister som tenker på hvordan hun vil framstå. Det er ingen av oss om vil ha korona her, men vi trenger folk som leder landet når det kommer en bølge. Jeg har lite tro på dette gjenget. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 8. desember 2021 #23 Del Skrevet 8. desember 2021 De slapp alt løs lenge før. Russen og ungdommene samlet seg i hindretall og de sa ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 8. desember 2021 #24 Del Skrevet 8. desember 2021 Mooza skrev (2 minutter siden): Ja, når det gjelder korona, så hadde det vært greit med to som ikke var grønnskollinger. Jeg føler vi må starte litt på nytt. Det vil sitte mye lenger inne for disse nye å stenge skoler osv, som jeg tror de må. Det er en slags tiltaksmotstand i dem. Helseministeren som sa at hun jammen ikke skulle bli en ny korona-minister. Utrolig barnslig sagt når sykehusene faller sammen av anstrengelsen. Vi trenger folk som er på ballen. Ikke en helseminister som tenker på hvordan hun vil framstå. Det er ingen av oss om vil ha korona her, men vi trenger folk som leder landet når det kommer en bølge. Jeg har lite tro på dette gjenget. Les annet enn overskriften og hva hun sa mer heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 8. desember 2021 #25 Del Skrevet 8. desember 2021 Kan ikke si at jeg savner Erna. Jeg tror bare at jeg stoler mer på henne enn på Støre. Han virker så utrolig usikker og fjern. Som at han er livredd for å ta beslutninger. Bjerkhol har jeg null tillit til. Jeg har seriøst aldri sett en mer usikker og klønete politiker. Høie var superflink og god på å være seriøs når han måtte. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pakini Skrevet 8. desember 2021 #26 Del Skrevet 8. desember 2021 Ja, både Erna og Høie snakker mye bedre for seg. Ikke bare vas. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cillian Skrevet 8. desember 2021 #27 Del Skrevet 8. desember 2021 1 minutt siden, Pakini said: Ja, både Erna og Høie snakker mye bedre for seg. Ikke bare vas. Enig i dette Erna er en av de beste politikerene vi har i dette landet. Men hun har ikke bedre politikk og jeg er takknemlig for at hennes perioder er over. Hun kommer mye lettere unna sine blemmer og slipper å ta ansvar for sine feiltråkk og villede politikk nettopp fordi hun er en dyktig politiker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 8. desember 2021 #28 Del Skrevet 8. desember 2021 SoWhat? skrev (46 minutter siden): Kan ikke si at jeg savner Erna. Jeg tror bare at jeg stoler mer på henne enn på Støre. Han virker så utrolig usikker og fjern. Som at han er livredd for å ta beslutninger. Bjerkhol har jeg null tillit til. Jeg har seriøst aldri sett en mer usikker og klønete politiker. Høie var superflink og god på å være seriøs når han måtte. Ein ting har alle politikere på stortinget til felles. "De får betalt for hvert ord som kommer utav kjeften deres" Noen er flinkere å ordlegge seg en andre, og har "snakkemekanismen " i orden, og undres ofte over hvor "de tar det ifra" Så er det også noen likhetstrekk mellom veret, og politikerne. "Ingen kan gjøre noe med det" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 8. desember 2021 #29 Del Skrevet 8. desember 2021 Skybe skrev (1 minutt siden): Ein ting har alle politikere på stortinget til felles. "De får betalt for hvert ord som kommer utav kjeften deres" Noen er flinkere å ordlegge seg en andre, og har "snakkemekanismen " i orden, og undres ofte over hvor "de tar det ifra" Så er det også noen likhetstrekk mellom veret, og politikerne. "Ingen kan gjøre noe med det" Det handler ikke bare om å ordlegge seg. Det handler om å lese opp fra et ark som om alt hun sier er helt nytt for henne. Toneleie som er helt ute av kontroll, samt at hun snakker.overtyyydeliig. Jeg er en auditiv person. Jeg klarer ikke å høre på henne. Ellers ja. De får overbetalt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dameoverførr Skrevet 8. desember 2021 #30 Del Skrevet 8. desember 2021 Lawyam skrev (3 timer siden): På INGEN måte. Det var dem som bad oss å gå ut og klemme og ha ons. Den arrogansen de viste ovenfor fattige 'hva hadde de før da?'.... Forskjellsbehandling ovenfor bedrifter. Husk hva den forrige regjeringen gjorde for oss mtp strømpriser også. De gjorde ingenring for oppbygging i helsetjenesten. Det var VI som skal ha skryt for lite spredning - ikke de; sushi middag....og ikke huske regler.... NEI! Det kan klages så mye en vil på den nye regjeringen, men de har vel vært i ca 7 uker og de har mye å rydde opp i. Vaksinering er godt igang, og det er ikke altfor merkelig at de ikke ønsker å stenge ned når sitiasjonen er annerledes nå ennda koronna kom - vi har vaksiner nå og tilgang på flere. Det er heller ikke altfor merkelig at de ikke har gitt for mange påbud; det burde vært forventet at vi skjønte etter 2 år hva vi risikerte - og de har advart lenge og mange ganger. Det er vi som ikke lytter. Vi som er lei. Det må være lov å fortelle det norske folket at hvis vi ikke tar oss samnen så går vi mot flere og strengere tiltak. De er i gang med å prøve å ruste opp helsevesenet, men kan ikke trylle heller på 7 uker. De er vel heller ikke forskere og må støtte seg til hva FHI og Helsemyndighetene sier - og det er tydelig de følger med utviklingen. De har fått Omikron i fanget nettopp. Jeg har full forståelse for at de ikke overreagerer og skremmer, men jeg har 0 forståelse for det norske folk som bare vet en ting; å klage og syte og spre smitten videre inntil de får beskjed om at de MÅ. Akkurat dette! Folk forstår ikke anbefalinger og sitt eget beste, tydeligvis. Det MÅ påbud til. Dette er ikke regjeringen, hverken denne eller den forrige sin skyld at vi må tilbake til start. Det er pandemiene skyld, og de som styrer gjør sitt beste for oss, i ukjent lende. Slutt å klage, og vær takknemlig over at du bor i dette fantastiske landet ! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mhmjadda Skrevet 9. desember 2021 #31 Del Skrevet 9. desember 2021 NorthernLight skrev (18 timer siden): Jo jeg tror de hadde håndtert smittesituasjonen bedre. Nå er det bare en drøss med anbefalinger og noen påbud. Svenske-opplegg med en vri... Stina234 skrev (16 timer siden): Ja, det ble både bedre håndtering og bedre informasjon rundt korona med Erna og Høye Sola de skrev (15 timer siden): Synes Høie var litt mer tak i enn nåværende helseminister. Skybe skrev (15 timer siden): Og det er eg faktisk langt på vei enig med deg i .👍 Pakini skrev (15 timer siden): Ja, både Erna og Høie snakker mye bedre for seg. Ikke bare vas. Altså, nei?! Etter 1,5 år med pandemi er det ikke rustet opp noe i helsevesenet. De la alt av tiltak på befolkningen. Ingen fokus på strukturelle tiltak. Bare nedstenging og "nå er vi bekymret og tiltak for å ikke overbelaste helsevesenet". Så, rett før en ny regjering skulle ta over, så åpnet de opp alt. Fremdeles uten å ha rustet opp noe som helst eller ha gjort strukturelle endringer! Jeg savner definitivt IKKE tiltakskåte bekymrede politikere som ikke evner å ta tak. Og nå står de og kritiserer den nye regjeringen?! De eier ikke skam. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 10. desember 2021 #32 Del Skrevet 10. desember 2021 Mhmjadda skrev (17 timer siden): Altså, nei?! Etter 1,5 år med pandemi er det ikke rustet opp noe i helsevesenet. De la alt av tiltak på befolkningen. Ingen fokus på strukturelle tiltak. Bare nedstenging og "nå er vi bekymret og tiltak for å ikke overbelaste helsevesenet". Så, rett før en ny regjering skulle ta over, så åpnet de opp alt. Fremdeles uten å ha rustet opp noe som helst eller ha gjort strukturelle endringer! Jeg savner definitivt IKKE tiltakskåte bekymrede politikere som ikke evner å ta tak. Og nå står de og kritiserer den nye regjeringen?! De eier ikke skam. For en tåpelig kommentar, det må være du som ikke eier skam i å være så uforskammet. Den nye regjeringen er den verste tåkeregjeringen vi har hatt på lenge, har vært nesten fraværende i koronadebatten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 10. desember 2021 #33 Del Skrevet 10. desember 2021 Erna & Co bar ekstremt famlende i begynnelsen, men jobbet seg inn i tiltakene. Støre & Co famler litt, men vil falle inn i samme spor. Kritikken fra Erna mot Støre går på smådetaljer og er å regne for opposisjon på refleks. Jeg har tre forventninger tiil Støre @ Co: -Utdann flere intensivsykepleiere -Bygg opp beredskap i form av verneutstyr -Bygg opp beredskap i form av vaksineproduksjon Alle tre rådene er tiltak som skulle vært gjort FØR covid og som stod på PST sin risikovurdering før utbruddet. Siden dette ikke er blitt gjort har det falt ned i Støres fang. I tillegg håper jeg Støre og Kjerkhol ikke bryter egne coronaregler slik både Erna og Høie gjorde. Det er LITT for mye Boris Johnsen slikt fjask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tom1986 Skrevet 10. desember 2021 #34 Del Skrevet 10. desember 2021 Absolutt ikke. Høie er en autoritær og maktsyk politiker som ikke tålte at pressen stilte spørsmål ved hans beslutninger. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 10. desember 2021 #35 Del Skrevet 10. desember 2021 Husker alle sa at Erna var ekstremt treig i begynnelsen til å gjøre noe med situasjonen, hun gjorde ikke mye før feks Danmark begynte å stenge ned og nå virker det som om alle har glemt dette og tror hun håndterte dette så bra. Hun nye helseministeren er verre enn noen, da. Hun vil ikke være koronaminister, og en av de første tingene hun sier til folket er at man kan ha one night stands, men ikke håndhilse på dem. Vet ikke om hun prøvde å tøffe seg og oppnå noe med dette, eller bare virke direkte dum som ber folk løpe rundt som flyfiller på julebord og gi håndjagere, men ikke hilse hånd. Jeg forstår fortsatt ikke poenget med det der, men jeg tenker bare på den uttalelsen hver gang jeg ser trynet hennes og hvor idiot hun virket. Har ikke fått med meg navnet en gang, bare at hun sier så mye latterlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 10. desember 2021 #36 Del Skrevet 10. desember 2021 Savner Høie, ikke Erna. Statsministeren er egentlig uvesentlig i disse pressekonferansene, det er helseministerens bord. Våres nåværende helseminister ordlegger seg klumsete og virker generelt like ubrukelig som olje og energiministeren. Erna mistet min tillitt med sushigate. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 10. desember 2021 #37 Del Skrevet 10. desember 2021 Mhmjadda skrev (19 timer siden): Altså, nei?! Etter 1,5 år med pandemi er det ikke rustet opp noe i helsevesenet. De la alt av tiltak på befolkningen. Ingen fokus på strukturelle tiltak. Bare nedstenging og "nå er vi bekymret og tiltak for å ikke overbelaste helsevesenet". Så, rett før en ny regjering skulle ta over, så åpnet de opp alt. Fremdeles uten å ha rustet opp noe som helst eller ha gjort strukturelle endringer! Jeg savner definitivt IKKE tiltakskåte bekymrede politikere som ikke evner å ta tak. Og nå står de og kritiserer den nye regjeringen?! De eier ikke skam. Helt enig med deg! Maken til arrogante maktmennesker skal man lete lenge etter. Hyklerske og falske var de og, brøt gladelig sine egne regler. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 10. desember 2021 #38 Del Skrevet 10. desember 2021 tom1986 skrev (1 time siden): Absolutt ikke. Høie er en autoritær og maktsyk politiker som ikke tålte at pressen stilte spørsmål ved hans beslutninger. Jepp. Holdt lenge å se reaksjonene hans når han ble stilt spørsmål. Han hadde nok trives godt som diktator. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 10. desember 2021 #39 Del Skrevet 10. desember 2021 Savner dem, ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LisbethBerg Skrevet 10. desember 2021 #40 Del Skrevet 10. desember 2021 Fantastisk at folk savner politikere som ikke gjorde noe som helst med kapasiteten på 1,5 år. Ei heller kom med en eneste plan for å løse kapasiteten på sykehus. Pinlig lesning at folk sitter og savner folk som dikterte livene deres uten at de gjorde noe med det faktiske problemet. Til spørsmålet: nei, jeg savner ikke politikere som ikke eier løsningsorientering, som ikke skjønner hva de selv står og sier og bryter sine egne regler. Jeg savner ikke politikere hvis eneste løsning var å holde pressekonferanse annenhver dag og komme opp med idiotiske regler for hele befolkningen. Som ikke skjønner at å stenge noe et sted bare fører til forflytting av mennesker osv osv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg