Gå til innhold

Kjøre slalom uten ryggskinne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det uansvarlig? 13 åring skal på hytta til en kompis i helga. De skal kjøre slalom. Jeg har ikke råd til å kjøpe ny ryggskinne til han. 

Anonymkode: 52bcf...1a5

Skrevet

Anonymkode: e84d6...115

• Liker 2
Skrevet

Hva er det? Har jeg aldri hørt om. De skal vel ikke kjøre så fort, eller kjøre offpiste? 

Anonymkode: 744a2...36b

• Liker 3
Skrevet

Må være svært avansert kjøring siden de trenger det. 

Anonymkode: 95674...cda

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ryggskinne? Jeg drev aktivt med alpint i ungdomstiden, er nå på nivået at jeg kjører en helg i måneden, sammen med barna. 

Har aldri hørt om ryggskinne... 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
Skrevet

Det er ikke mulig å få lånt da? Men om det ikke er det, så får han ha det i bakhodet når han kjører.

Anonymkode: 5e8de...444

Skrevet

Aldri hørt om. Kjørt slalåm i mange år.

Anonymkode: 789e9...c2f

Skrevet

Her bruker alle ungene ryggskinne (har slalombakke i nabolaget).

Anonymkode: 46746...319

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, solmåneogstjerner said:

Ryggskinne? Jeg drev aktivt med alpint i ungdomstiden, er nå på nivået at jeg kjører en helg i måneden, sammen med barna. 

Har aldri hørt om ryggskinne... 

Hvor gammel er du? Jeg er 35 og da mitt kull begynte å kjøre super-G begynte vi også med ryggplate. 

TS - for vanlig kjøring for gøy tenker jeg det ikke er noe krise å droppe - hjelm er viktigst da. Skal de kjøre mye offpiste?

Anonymkode: bea5a...c8b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor gammel er du? Jeg er 35 og da mitt kull begynte å kjøre super-G begynte vi også med ryggplate. 

TS - for vanlig kjøring for gøy tenker jeg det ikke er noe krise å droppe - hjelm er viktigst da. Skal de kjøre mye offpiste?

Nei, kun i oppkjørte løyper 

Skrevet

Selvfølgelig trenger han ikke ryggskinne. Høres hysterisk ut. 

Anonymkode: 9da0e...819

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tre år eldre enn deg. Vi brukte ikke det. Jeg kjørte også mye utenfor løypene på 'fritiden' 

Det er helt uaktuelt å droppe hjelm, selvsagt. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
Skrevet

«Alle» bruker ryggskinne nå, far i huset og barna fra de er små. Det kan sammenlignes med hjelm. Før kjørte jo flere uten hjelm også. Men det går sikkert bra. 

Anonymkode: cb0d0...192

• Liker 2
Skrevet

Vi kjører alle med hjelm og ryggbeskyttelse. De kan jo bli påkjørt sv andre også. 

Anonymkode: cdc35...989

• Liker 1
Skrevet

Hadde forresten sikkert tatt sjangsen for en helg, mange som ikke har, og jeg brukte det ikke før.

Anonymkode: cdc35...989

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Det er jo en fin ekstra sikkerhet, men når han bare skal kjøre i bakkene en helg så tenker jeg at det ikke er grunn å droppe det fordi man mangler ryggplaten.

• Liker 1
Skrevet

Mine barn har kjørt slalåm i alle år, og de har brukt ryggplate. De kjører mye i hoppene og tar back flip og det får de ikke lov til uten plate. 
Men tror du fint kan sende gutten din i bakken uten plate noe ganger, de fleste bruker ikke plate. Men da må han være mer forsiktig i bakken 

Anonymkode: d0663...f55

• Liker 1
Skrevet

Jeg sender ikke mine barn i slalåmbakken uten ryggplate. Ryggplate og hjelm er like viktig å ha på, er ryggplaten glemt reiser vi faktisk hjem igjen og henter den. 
Ligger en del ryggplater på Finn, sjekk der. Pass på at den også har nyrebelte. 

Anonymkode: 5a144...62b

Skrevet

Takk for svarene. Gikk bra uten, men skal kjøpe en ryggskinne til neste gang 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...