Gå til innhold

Lei maset fra kulturbransjen ang. koronarestriksjoner.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Til det såkalte «kulturfolket» og deres stadige argumentasjon mot korona-restriksjoner. Ro ned, det dere driver med er ikke spesielt viktig for samfunnet når det nå brenner på dass. At folket ikke får høre Kurt Nilsen eller Trine Rein synge Ave Maria for 10. året på rad, det skader ingen. Vanlige folk er bare oppgitt over deres oppblåste ego.

Endret av lupisnor
  • Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er lei av folk som bagatelliserer konsekvensene av tiltakene. Enten det er kulturlivet eller næringslivet. Mange mennesker får store problemer. 

• Liker 38
Skrevet

Jeg er uenig med deg. For det første så gjelder det arbeidsplasser. Mange kulturarenaer er på randen av konkurs. Jeg synes staten må komme med kompensasjonsordninger slik at arenaene vi til vanlig møtes på overlever pandemien. 

Kurt Nilsen overlever. Han er en av de få som faktisk har fått kompensasjon. Tviler på at noen er bekymret for ham. 

• Liker 23
Gjest Torstein
Skrevet (endret)
10 minutter siden, lupisnor said:

Til det såkalte «kulturfolket» og deres stadige argumentasjon mot korona-restriksjoner. Ro ned, det dere driver med er ikke spesielt viktig for samfunnet når det nå brenner på dass. At folket ikke får høre Kurt Nilsen eller Trine Rein synge Ave Maria for 10. året på rad, det skader ingen. Vanlige folk er bare oppgitt over deres oppblåste ego.

Kurt Nilsen tjente 4 mill ifjor, håper ikke han klager. Tjener man bra på noe som kan gi varierte inntekter er det viktig å spare penger. Eller så får man ta en jobb på Rema 1000.

De kan sikkert ta andre jobber en periode for å redusere risiko i tider hvor de ikke tjener like mye. 

En jeg virkelig ikke synes synd på er Petter Stordalen. Han burde ha slack til å håndtere et par tøffe år, parallelt har eiendomsprisene gått opp, og det har han ikke med i regnskapet. 

Endret av Torstein
Skrevet

En av grunnene til at kulturlivet er forbanna, er at svært, svært lite av smitten spres på kulturarrangementer. Den spres hovedsakelig i skoler/arbeidsplasser/familier. Det helt urimelig å stenge ned en bransje som ikke bidrar særlig til smittespredning. 

Men barn og unge skal jo skjermes, så da må regjeringen stenge ned et annet sted enn der skoen faktisk trykker.... konserter, f.eks. Om igjen og om igjen.

• Liker 16
Gjest Torstein
Skrevet
3 minutter siden, Jacuzzi said:

En av grunnene til at kulturlivet er forbanna, er at svært, svært lite av smitten spres på kulturarrangementer. Den spres hovedsakelig i skoler/arbeidsplasser/familier. Det helt urimelig å stenge ned en bransje som ikke bidrar særlig til smittespredning. 

Men barn og unge skal jo skjermes, så da må regjeringen stenge ned et annet sted enn der skoen faktisk trykker.... konserter, f.eks. Om igjen og om igjen.

Jeg jobber hjemmefra, så tror ikke så mye smittes der for å si det sånn...  1000 stk trøkket sammen  i et lite konsertlokale... Tror det smitter bra. 

Skrevet

Det er lett å forstå at noen blir frustrerte. Det gjelder kanskje mest de mindre artistene som ikke tjener nok til at det går rundt. De store tjener eller har tjent greit, eventuelt får store midler fra staten. 

• Liker 4
Skrevet
Zooey skrev (12 minutter siden):

Jeg er uenig med deg. For det første så gjelder det arbeidsplasser. Mange kulturarenaer er på randen av konkurs. Jeg synes staten må komme med kompensasjonsordninger slik at arenaene vi til vanlig møtes på overlever pandemien. 

Kurt Nilsen overlever. Han er en av de få som faktisk har fått kompensasjon. Tviler på at noen er bekymret for ham. 

Disse «juleartistene» kunne omskolere seg til sykepleiere. Da hadde de endelig gjort nytte for seg.

• Liker 14
Skrevet
Torstein skrev (4 minutter siden):

Jeg jobber hjemmefra, så tror ikke så mye smittes der for å si det sånn...  1000 stk trøkket sammen  i et lite konsertlokale... Tror det smitter bra. 

Da får du lese deg opp på tallene. Tallene viser at ekstremt lite smitte kan spores til kulturarrangementer. Kult for deg at du kan jobbe hjemmefra. Det kan ikke kulturarbeidere.

"Juleartistene" klarer seg fint. Dette handler om mye mye mer enn julekonserter, og om vanvittig mange flere mennesker enn de 10 kjendisene som skor seg på julekonserter.

• Liker 12
Skrevet

Til syvende sist er de også viktige. Privat virksomhet er det som holder hjulene i gang. 

Man er fullstendig avhengig av det for at man skal ha et fungerende helsevesen for eksempel. 

• Liker 8
Skrevet

Hvor mange ganger har vi lest om at det har vært smitte på kulturarrangementer hittil? 
Veldig få - også etter at de åpnet igjen. Det eneste jeg kan komme på er landslagskampen i håndball, men da var det vel flest spillere og fikk rundt laget. Ikke publikum. 

Skolen der i mot har det vært stor fokus på, spesielt etter gjenåpningen. Allikevel er det de som skal skjermes. Hvor er logikken? 
Nå er det stor sjanse for at flere ender opp med å sitte i karantene/ blir smittet til jul. Danmark der i mot stenger ned 15.desember. 
Jeg skjønner selvfølgelig at det ikke er lett at foreldre skal holde seg hjemme fra jobb,osv.. men flere kan nok få hjemmekontor.

• Liker 2
Skrevet
Tulla25j skrev (13 minutter siden):

Hvor mange ganger har vi lest om at det har vært smitte på kulturarrangementer hittil? 
Veldig få - også etter at de åpnet igjen. Det eneste jeg kan komme på er landslagskampen i håndball, men da var det vel flest spillere og fikk rundt laget. Ikke publikum. 

Skolen der i mot har det vært stor fokus på, spesielt etter gjenåpningen. Allikevel er det de som skal skjermes. Hvor er logikken? 
Nå er det stor sjanse for at flere ender opp med å sitte i karantene/ blir smittet til jul. Danmark der i mot stenger ned 15.desember. 
Jeg skjønner selvfølgelig at det ikke er lett at foreldre skal holde seg hjemme fra jobb,osv.. men flere kan nok få hjemmekontor.

Ja hvor er logikken? Du mener altså det er viktigere at folk skal på konsert, enn at barna skal kunne gå på skolen? Interessant.

• Liker 6
Gjest theTitanic
Skrevet
lupisnor skrev (1 time siden):

At folk går konk er selvsagt ikke noe å bry seg om så lenge DU har en inntekt...  

Skrevet
Example skrev (39 minutter siden):

Til syvende sist er de også viktige. Privat virksomhet er det som holder hjulene i gang. 

Man er fullstendig avhengig av det for at man skal ha et fungerende helsevesen for eksempel. 

Hvorfor det?

• Liker 2
Skrevet
lupisnor skrev (1 time siden):

Åh herlig, nå kan vi endelig ta i bruk denne typen argumentasjon.

Gleder meg til å si det samme til oljebransjen når det smeller der. 😀

• Liker 3
Skrevet
Bålkaffe skrev (1 minutt siden):

Åh herlig, nå kan vi endelig ta i bruk denne typen argumentasjon.

Gleder meg til å si det samme til oljebransjen når det smeller der. 😀

Oljebransjen genererer enorme eksportinntekter for Norge. Omtrent 2000 ganger så mye som det kulturbransjen gjør.

• Liker 7
Skrevet
Brunello skrev (4 minutter siden):

Hvorfor det?

Fordi det offentlige helsevesenet er finansiert med skatter som privat virksomhet betaler.

• Liker 5
Skrevet
lupisnor skrev (1 minutt siden):

Oljebransjen genererer enorme eksportinntekter for Norge. Omtrent 2000 ganger så mye som det kulturbransjen gjør.

Samma ulla. Kanke klage

• Liker 2
Skrevet (endret)
Zooey skrev (1 time siden):

Kurt Nilsen kunne spart seg fra å stå frem som offer i år hvertfall. Vi vet at han fikk god hjelp i fjor. Trine Rein klarer seg også, leste hun fikk en god slump hun også. De kan vel uanswtt gå i studio og gi ut noen sanger. Det er mye verre for restauranter, småfirma osv. 

Endret av Lawyam
Skrevet
CAPS LOCK skrev (Akkurat nå):

Fordi det offentlige helsevesenet er finansiert med skatter som privat virksomhet betaler.

Det kunne man lett løst ved å privatisere hele helsevesenet og latt folk betale. 

• Liker 2
  • Opprett ny...