Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hilste på ei i går og hun ga meg bare halve hånden i et slapt håndtrykk, ble litt provosert jeg, så klemte til.

Husker jeg tok en lege i hånden, hun var likedan.

Er dette vanlig blandt jenter liksom, og gi slappe håndtrykk? Syns det er ekkekt å ta i en hånd som er slapp, er jeg sær da?

Jeg tar skikkelig grep, og klemmer til.

Videoannonse
Annonse
Gjest Dum Perignon
Skrevet

Enig! Slappe håndtrykk er plagsomt.

Gjest TomKrus
Skrevet

Du er ikke en av disse folka som har problemer med dybdesynet og starter håndhilsingen når fingrene til den andre er i nærheten? Håndtrykket blir gjerne slapt, da.

Skrevet

Helt enig! Men det som er værre en slappe dame-håndtrykk er slappe manne-håndtrykk!

Ingenting som er så vemmelig og latterfremkallende som en tilsynelatende vellykket buisnessmann (som jeg møter mange av i jobbsammenheng) med håndtrykk som en halvvåt kjøkkenklut. :ler:

Skrevet

Ja! Slappe håndtrykk er pyton! Synes det er som å hilse på noen som ikke har bein i fingre/hender/armer! Bare et slapt stykke kjøtt som jeg må riste litt i :ler: I tillegg oppfatter jeg det som utrolig passivt og uinteressert at folk hilser slik!

Skrevet

Hva skjer hvis to med like slappe håndtrykk skal hilse på hverandre tro? Det lurer jeg litt på...

Jeg har også hilst på sånne slappinger noen ganger, og de legger jo bare hånden sin i din på en måte.. så hva skjer da med to av samme type? Glipper begge hendene så de bare blir stående og vifte inntil hverandre,eller?

Skrevet

Ååh, sånt irriterer meg grenseløst!

Slappe håndtrykk eller de som hilser bare med fingrene.

Samtidig lurer jeg på om jeg trykker hardt nok. Jeg vill lissom ikke presse på med alt jeg har heller..

Skrevet

Jeg husker at pappa lærte meg da jeg var liten at det var viktig med et fast håndtrykk - det skal jeg jammen videreføre til egne barn. Slappe håndtrykk er skikkelig ekkelt!

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Enig i at slappe håndtrykk er fælt! Man får inntrykk av at den som hilser på ikke er så veldig engasjert og at de allerede har dannet seg en mening om deg av at de ikke liker deg.

Men for harde håndtrykk er ikke særlig bedre. De som kniper til og holder hånden din leenge har jeg heller ikke noe til overs for.

Et håndtrykk skal være fast, men ikke ubehagelig fast. Man må finne den gode balansegangen.

Skrevet

Helt enig med dere andre, slappe håndtrykk er PYTON! Jeg får et skikkelig dårlig inntrykk av folk som ikke gir et fast håndtrykk! :sinnatagg:

Skrevet
Enig i at slappe håndtrykk er fælt! Man får inntrykk av at den som hilser på ikke er så veldig engasjert og at de allerede har dannet seg en mening om deg av at de ikke liker deg.

Men for harde håndtrykk er ikke særlig bedre. De som kniper til og holder hånden din leenge har jeg heller ikke noe til overs for.

Et håndtrykk skal være fast, men ikke ubehagelig fast. Man må finne den gode balansegangen.

Enig. Og se personen man håndhilser i øyene. Jeg synes det er så teit med folk som håndhilser og ser alle mulige andre steder enn på meg.

Gjest GreenSky
Skrevet

Slappe håndtrykk er irriterende. Og håndtrykket har mye å si for førsteinntrykket. Hvis jeg skulle intervjue en person for mulig ansettelse, ville et slapt håndtrykk absolutt vært negativt.

Skrevet

Alle er motstandere av slappe håndtrykk (jeg også) - mon tro om noen som har slapt håndtrykk faktisk vet at de har det :klø: - eller om de faktisk tror de har et skikkelig håndtrykk - og uffer seg sammen med oss andre :ler:

Skrevet
Slappe håndtrykk er irriterende. Og håndtrykket har mye å si for førsteinntrykket. Hvis jeg skulle intervjue en person for mulig ansettelse, ville et slapt håndtrykk absolutt vært negativt.

Jeg har faktisk valgt vekk søkere pga håndtrykk jeg - når to sto likt - røk hun med det slappe håndtrykket ut.

Gjest GreenSky
Skrevet
Jeg har faktisk valgt vekk søkere pga håndtrykk jeg - når to sto likt - røk hun med det slappe håndtrykket ut.

Samme her.

Skrevet

Det er utrolig hvor mye et håndtrykk har å si for førsteinntrykket... Jeg hater slappe, svette håndtrykk, men har også hilst på en del menn som virker som om de tror de må knuse hånden min. Det er heller ikke gøy! :ler:

Gjest GreenSky
Skrevet

Nei, men knusing av hender er nesten bedre enn et slapt håndtrykk, synes jeg.

Gjest GreenSky
Skrevet

Selv har jeg et perfekt håndtrykk, seff. :sjarmor:

Skrevet
mon tro om noen som har slapt håndtrykk faktisk vet at de har det :klø: - eller om de faktisk tror de har et skikkelig håndtrykk - og uffer seg sammen med oss andre :ler:

Jeg har en venninne som har slapt håndtrykk og hun vet det selv, men klarer ikke helt å huske på det når hun skal hilse på folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...