Gå til innhold

Øvelser mot stiv og vond rygg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 8.12.2021 den 18.07):

Noen tips?

Anonymkode: 81ee0...e8e

Hei. Jeg har for tiden en adventskalender gående på min Insta der jeg deler en utstyrsfri øvelse hver dag, noen av disse er gode for ryggen. Vil ikke «reklamere» for egen Insta da jeg ikke er ite etter,å få flest mulige følger, så gi beskjed hvis du vil ta en kikk (jeg kan også tagge deg i de aktuelle postene). 

ellers; hvor i ryggen er smerten? Kom den akutt av trening eller traume, eller er det noe som har bygget seg opp,over tid? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill3My skrev (15 timer siden):

Hei. Jeg har for tiden en adventskalender gående på min Insta der jeg deler en utstyrsfri øvelse hver dag, noen av disse er gode for ryggen. Vil ikke «reklamere» for egen Insta da jeg ikke er ite etter,å få flest mulige følger, så gi beskjed hvis du vil ta en kikk (jeg kan også tagge deg i de aktuelle postene). 

ellers; hvor i ryggen er smerten? Kom den akutt av trening eller traume, eller er det noe som har bygget seg opp,over tid? :)

Det er egentlig ikke smerte. Bare en generell stivhet og litt ubehag. Merker ikke noe særlig til det om sommeren. Tror at bading og turer i marka holder det i sjakk. Men har merket det den siste måneden at det har blitt verre. Jeg har prøvd broøvelsen og den har hjulpet litt. 

fint med øvelser som jeg kan gjøre på jobben eller hjemme. 

Anonymkode: 81ee0...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du kan få utbytte av mer bevegelse. Gå minst en halvtime tur hver dag, og gjør yoga i 15-20 min. Begynn med rolig og forsiktig yoga, og ikke gjør øvelser som giør vondt. Anbefaler alltid yoga with Adriane på YouTube. :)

Anonymkode: f9f27...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en periode hvor jeg hadde vondt i ryggen og da ga min fastlege meg tips om å gå mye tur i ulendt terreng. Det strekker og bøyer mange små muskler i ryggen som ellers kan være vanskelige å trene. 

Anonymkode: 11efe...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...