Gå til innhold

Hvorfor må folk på død og liv få barn med ny partner når begge har barn fra før?! Er det helt umulig å elske hverandre uten å skape et barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

F eks 

Mann og kvinne på 35+. Begge har to barn fra forrige ekteskap. Velger å få to nye barn i 2.ekteskap. 

Man kan ihvertfall ikke klage på stress og tidsklemma når man velger å få barn igjen. Og det er faktisk kronglete med mine/dine og våre barn. 

Så det jeg prøver å si er.

Må dere virkelig få barn med ny partner? Kan dere ikke skaffe dere en katt( som dere bryr dere om!).

Anonymkode: d2515...f59

• Liker 42
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner det heller ikke. Ser ned på slike mennesker.

Anonymkode: f135b...86b

• Liker 20
Skrevet

Noen av oss liker barn og mestrer en stor barneflokk. 

Klager og stresser? Nei, det gjør vi faktisk ikke, vi trives med mange baller i luften.

Anonymkode: 55d04...bde

• Liker 7
Skrevet

Det får vel være opp til de hva de velger, uten at andre trenger å bry seg om det.

Anonymkode: 3173a...003

• Liker 11
Skrevet

Tror nok det er hormoner. Jeg forstår det ikke helt selv, men man blir jo ganske tussete når man er nyforelsket. Enten man har barn fra før eller ikke.

Anonymkode: f03d0...919

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

F eks 

Mann og kvinne på 35+. Begge har to barn fra forrige ekteskap. Velger å få to nye barn i 2.ekteskap. 

Man kan ihvertfall ikke klage på stress og tidsklemma når man velger å få barn igjen. Og det er faktisk kronglete med mine/dine og våre barn. 

Må dere virkelig få barn med ny partner? Kan dere ikke skaffe dere en katt( som dere bryr dere om!).

Må folk som ikke er i de forholdene egentlig bry seg om deres valg? Er ikke det en stooooor privatsak, som hverken du eller andre har noe med, eller grunnlag for å mene noe om? 

Anonymkode: 9f298...4fe

• Liker 12
Skrevet

Så lenge ikke jeg må passe barna eller betale for dem gir jeg blaffen i hvor mange barn folk få og med hvem.

Anonymkode: a2fee...26d

• Liker 9
Skrevet

Det hender jo rett som det er at det kommer noen barn som ikke er planlagt. Og da er det bra at de tar i mot dem.

• Liker 6
Gjest Smeltemann
Skrevet (endret)

Skjønner ikke det jeg heller TS. 

Er det kjærlighets barn som skal produseres?

Endret av Smeltemann
Skrevet

Åh det kjærlighetsbarnet det kjærlighetsbarnet.. 

Anonymkode: cf60a...b5c

• Liker 4
Skrevet

Dine, mine og våre barn kan være komplisert, men det behøver ikke å være det heller. Og det å ha halvsøsken kan være akkurat like fint og like vanskelig som å ha helsøsken, det er egentlig umulig å forutse. 

Selv har jeg halvsøsken på både morssiden og farssiden, for meg bare "søsken" (tenker virkelig aldri over at vi ikke har samme foreldre på begge sider). Kjempeglad i de, og glad for å ikke være enebarn "bare fordi". Jeg har også et barn selv nå, som jeg er alene med. Om det kommer én til noen gang eller ei avhenger helt av mine og partners ønsker, for ungen min sin del tenker jeg nettopp det jeg skriver over - det medfører gjerne både fordeler og ulemper, akkurat som helsøsken gjør. Forhåpentligvis flest fordeler, er jo det man håper på. 

• Liker 2
Skrevet

Synes det er innafor å få barn med en ny partner, men ikke flere. Verst er de som må ha et kjærlighetsbarn med alle de er sammen med og ender opp med 6 barne-fedre/mødre.

Anonymkode: 9d963...e75

• Liker 7
Skrevet

Enig. Og så har man tre barn med tre forskjellige menn etterpå...

Anonymkode: 44eb4...e9c

• Liker 11
Skrevet

Jeg vet om en som gjorde det fordi han ønsker seg en sønn og den sønnen han hadde fra før var homofil så han vil jo ikke reprodusere. Ellers hadde han kun  døtre. Menn ønsker å føre genene sine videre. 

Anonymkode: 9a238...25c

Skrevet

Jeg tenker at man først og fremst liker og har lyst på flere barn når man gjør det sånn. Hvis barnet/barna fra første forhold begynner å bli store, er det vel mange som føler at de har overskudd og kapasitet til småbarn igjen. 

Anonymkode: 7e62b...06d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

F eks 

Nei.. min nye mann er sterilisert. Tror faktisk det at vi IKKE har felles barn gjør at vi krangler lite🙈 Begge har barn fra før.

Anonymkode: 2b500...b11

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke jeg heller.

Sist mann jeg var sammen med, maste og om ikke vi skulle få barn sammen. Vi hadde begge barn fra før, og vi hadde hvert vårt barn med diagnose og spesielle behov. Så jeg sa klart fra at vi skulle ikke få barn sammen, og det kom til å ta lang tid før vi flyttet sammen. Han barn taklet og dårlig at han hadde kjæreste. Barnet var hyggelig mot meg de få gangene vi møttes, men utagerte mye hjemme, og gikk nok mye på seperasjonsangst. Siden barnet så mor sjelden og. Men han ville at alt skulle gå fort, så det ble slutt mellom oss. Og ikke lenge etterpå hadde han gjort en annen dame gravid. Ei som hadde 4 barn, med 3 forskjellige menn. Dette taklet barnet hans så dårlig, at barnet flyttet til besteforeldrene. Og mistet da og far.

Jeg kan virkelig ikke forstå sånn oppførsel. 

Er først nå jeg tenker det er trygt å date, for nå er jeg 45 år, og yngste barnet er 16 år. Så barn kan jeg ikke få, og de fleste menn burde kunne vente noen år med å flytte sammen. Jeg har jo datet en del før, og fikk vel inntrykk at mange leita etter en som kan ta seg av barna, hus, matlaging og han. 

Anonymkode: 665ad...fd4

• Liker 10
Skrevet

Noen må bare få barn med alle de er i et seriøst forhold med, tydeligvis. Aner ikke hva som er motivasjonen, men det er kanskje en slags manifestasjon av kjærligheten. Det er noe trist over folk som har barn fra før, men med ny partner DA kommer kjærlighetsbarnet. Hva var de forrige, da? 

Selv tok jeg avgjørelsen om at jeg ikke ønsket barn med ulike fedre, og valgte å ikke få barn med mann nr 2. Det er nok logistikk, kompromisser og avtaler med en samværsavtale, om en ikke skal sjonglere flere også.

Anonymkode: e0438...634

• Liker 10
Skrevet

Det burde ikke vært lov å starte nye familier. Det finnes så mange barn der ute, født i første (og noen tilfeller 2. kull) som står som utenforstående og ser at mor og far har nye kjernefamilier, og de selv må flytte frem og tilbake. Skjærer i gjeter bare ved tanken på et barn som savner mamma eller pappa, mens mamma og pappa er sammen med de nye barna sone som får være med på alt og være med dem hele tiden, hver jul, ferie osv. 

Anonymkode: 2e87c...0cf

• Liker 7
Skrevet

Kan godt skjønne det om man hadde en hver i ung alder og hadde et stabilt og langvarig forhold bak seg.

Men jeg tror mye dette handler om å skape et felles bånd i forelskelsesrusen.

Å skulle sjonglere samvær med mine, dine og felles 5 år senere tenker man nok lite på. 

Jeg forstår det aller minst med de som har både 2 og 3 på hver sin side - klarer man egentlig følge opp hele denne logistikken? Og er det egentlig best for de barna man allerede har? 🤷‍♀️

Ungene skal oppleve skilsmisse, kanskje vanskelig samarbeid med den ene eller andre eks. Så skal man forholde seg til nye bonussøsken og som regel mye trangere plass. 

Så får gjerne mamma og pappa/medmor eller far nye samboere på hver sin side med flere i kabalen der. 

Det er jo endel å forholde seg til. Man forsvinner fort i mengden av behov og mennesker. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...