Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser det er mange prøvere her inne, og nå er jeg snart en av dem…🙃🙈 Jeg er singel, i tredveåra og har hatt et sterkt ønske om barn de siste årene. Har vært i flere forhold, men de har ikke blitt langvarig nok til at dette med barn har blitt aktuelt. Kjærleiken er vanskelig, synes jeg (selv om jg fortsatt tror på den). Og jeg tør ikke å vente lenger med å prøve å få barn. Det er for viktig for meg. Etter nøye vurderinger og refleksjon rundt temaet, har jeg derfor bestemt meg for å prøve og få barn på egenhånd. Jeg har lest, tenkt og snakka med mine nærmeste. Jeg har et godt nettverk, fast kontorjobb, egen bolig og livet på stell. Og jeg føler meg veldig klar (så klar en kan bli!!)… 

Jeg har vært på undersøkelse og tatt blodprøver, og alt ser bra ut så langt. Planen er inseminasjon og donorsæd er bestilt. Kjenner jeg begynner å bli spent, for jg skal sjekke eggledere denne uka for å være sikker på at de er åpne og at inseminasjon er riktig vei å gå. Jeg håper det holder for meg og at jeg ikke trenger å vurdere IVF.

Veldig hyggelig om noen vil følge meg i prosessen, her kommer jeg til å skrive ned tanker og følelser jeg har underveis. Godt å få det ut et sted hvor jeg kan være anonym men samtidig dele det med noen☺️

Anonymkode: 880e5...5d1

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:yvonne: Så spennende! 

Anonymkode: 213b7...059

• Liker 4
Skrevet

Det er forskjell på alenemødre som får barn som unge/med lav utdanning/lite nettverk/psykiske vansker og

alenemødre som er voksne/høy utdanning/god økonomi/ressurssterke med godt nettverk. 

Det finnes mange foreldrepar som strever med seg selv og som på en rekke ulike måter er dårlige foreldre/rollemodeller. At et voksen fornuftig dame med livet på stell velger å få barn alene er jo det beste utgangspunktet man kan få. De fleste mødre som lever med barnefaren vil jo uansett før eller siden slite med forakt ovenfor barnefaren, noe som tærer på helsa og omsorgsevnen. 

Anonymkode: 18618...7de

• Liker 7
Skrevet

Lykke til. 
ikke bry deg om de stygge kommentarene. Det viktigste er at du gar venner og familie som er der.

mange barn som vokser opp uten en forelder

❤️

Anonymkode: d443b...086

• Liker 3
Skrevet

Dette var hyggelig! Du har tenkt igjennom det, og har alle forutsetninger for å klare dette! 

Ønsker deg lykke til!

Anonymkode: 5d8a2...c58

• Liker 1
Skrevet

Lykke til TS! Veldig lurt at du tenker på dette før det er for sent. Håper du slipper mange runder før det blir klaff 🤞

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Lykke til. 
ikke bry deg om de stygge kommentarene. Det viktigste er at du gar venner og familie som er der.

mange barn som vokser opp uten en forelder

❤️

Anonymkode: d443b...086

Tusen takk - det skal mer til å ta fra meg gleden❤️☺️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Dette var hyggelig! Du har tenkt igjennom det, og har alle forutsetninger for å klare dette! 

Ønsker deg lykke til!

Tusen takk❤️

Skrevet

Spennende! Gjør du det i Norge? Har det "startet" her? Har ikke satt meg så inn i det, kun hørt at det skal bli lov. Veldig greit å slippe dra til DK:)

Har tenkt det samme selv, om ikke drømmemannen dukker opp ila et par år.

Anonymkode: 1a685...62c

Skrevet
Amatariel skrev (17 minutter siden):

Lykke til TS! Veldig lurt at du tenker på dette før det er for sent. Håper du slipper mange runder før det blir klaff 🤞

Takk, det håper jeg også ❤️☺️🤞🏻

For øvrig kommer jeg til å ignorere evt flere spydige og stygge kommentarer - og jeg foreslår at andre gjør det samme her. Dette skal være en hyggelig deletråd for meg, og er ikke en invitasjon til en etisk debatt rundt mine livsvalg. Takk for meg ❤️

TS

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spennende! Gjør du det i Norge? Har det "startet" her? Har ikke satt meg så inn i det, kun hørt at det skal bli lov. Veldig greit å slippe dra til DK:)

Har tenkt det samme selv, om ikke drømmemannen dukker opp ila et par år.

Anonymkode: 1a685...62c

Ja, gjør det i Norge 🙂 Assistert befruktning ble mulig for single kvinner i 2020. Så langt har erfaringen med klinikken vært positiv, trygg og profesjonell. 

Det er mange som tenker på dette, og sikkert fler og fler som kommer til å gjøre det framover ettersom det blir mer kjent. Det er ingen motsetning å kunne treffe en bra mann også etter man evt får et barn på egen hånd! Mange menn rundt min alder og litt eldre har jo barn fra tidligere forhold - og en del føler seg ferdig med barn. Og jeg vil ikke at mitt barneønske skal bli for styrende på datingmarkedet nå, slik at jeg får barn med «første og beste» nå som jeg har lite tid igjen til å få barn🙃
ts 

• Liker 5
Skrevet

Hei, her vil jeg følge med! Vurderte det samme selv (nesten- har en god venn som evt donor), men ble uplanlagt gravid med en annen. Skulle på mange måter ønske at jeg var alene og hadde alt ansvar selv (har vært alene om alt i stor grad uansett, selv om vi flyttet sammen). Ønsker deg lykke til ☺️ 

• Liker 3
Skrevet

Såå spennende kjære ts!! Jeg har selv tenkt på dette i mange år, òg kommer nok til å gå gjennom med det om det ikke dukker opp en mann. Jeg er nå 29, og tenker at jeg venter til jeg er +-33 år. Følger deg gjerne på veien, og krysser fingrene for at det blir en enkel og rask prosess for deg😍 gleder meg til jeg er der selv! Masse lykke til! 

Anonymkode: ca2b9...488

• Liker 2
Skrevet
elvital skrev (2 timer siden):

Hei, her vil jeg følge med! Vurderte det samme selv (nesten- har en god venn som evt donor), men ble uplanlagt gravid med en annen. Skulle på mange måter ønske at jeg var alene og hadde alt ansvar selv (har vært alene om alt i stor grad uansett, selv om vi flyttet sammen). Ønsker deg lykke til ☺️ 

Takk for det ☺️🙏🏻

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Såå spennende kjære ts!! Jeg har selv tenkt på dette i mange år, òg kommer nok til å gå gjennom med det om det ikke dukker opp en mann. Jeg er nå 29, og tenker at jeg venter til jeg er +-33 år. Følger deg gjerne på veien, og krysser fingrene for at det blir en enkel og rask prosess for deg😍 gleder meg til jeg er der selv! Masse lykke til! 

Anonymkode: ca2b9...488

Takk for lykkeønsker! Det håper jeg også ☺️🤞🏻

• Liker 1
Skrevet

Stå på. Ikke hør på de som er negative. Det kan noen ganger være lettere å ha ansvaret alene. Da slipper du å krangle med en mann om oppdragelse, husarbeid og alt det andre. Jeg snakker av erfaring, og skulle gjerne vært alenemamma selv. 

Anonymkode: 96f43...c90

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, gjør det i Norge 🙂 Assistert befruktning ble mulig for single kvinner i 2020. Så langt har erfaringen med klinikken vært positiv, trygg og profesjonell. 

Det er mange som tenker på dette, og sikkert fler og fler som kommer til å gjøre det framover ettersom det blir mer kjent. Det er ingen motsetning å kunne treffe en bra mann også etter man evt får et barn på egen hånd! Mange menn rundt min alder og litt eldre har jo barn fra tidligere forhold - og en del føler seg ferdig med barn. Og jeg vil ikke at mitt barneønske skal bli for styrende på datingmarkedet nå, slik at jeg får barn med «første og beste» nå som jeg har lite tid igjen til å få barn🙃
ts 

Kan jeg spørre hva prisen er? Og er det noen kriterier man må oppfylle? 

Krysser fingrene for deg! :)

Anonymkode: 57292...703

Skrevet

Tråden er ryddet for innhold av utestengt bruker og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ønsker deg lykke til!

Tusen takk!!❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan jeg spørre hva prisen er? Og er det noen kriterier man må oppfylle? 

Krysser fingrene for deg! :)

Anonymkode: 57292...703

For de tre donorstråene jeg nå har bestilt (nok til tre forsøk), betalte jeg rundt 26.000 kr. Det var inkl. frakt og barnerett, dvs. muligheten for å få ett barn med den donoren. For selve behandlingen, altså inseminasjonen, koster det cirka 10.000 kr per gang og det er inkludert to ultralydundersøkelser. Jeg tror det er en et par dager før forventet eggløsning (for å sjekke at eggposene utvikler seg som forventa, og for å beregne tidspunkt for eggløsning) og muligens en ved innsettelse. 

Vet ikke om det er spesielle kriterier, men for å prøve inseminasjon så forutsetter det vel det at man ikke har hatt så mange naturlige forsøkt tidligere, tror jeg. I såfall er ivf alternativet. Jeg er frisk og normalvektig, røyker ikke og drikker moderat. Dette var i hvert fall ting jeg ble spurt om, men det handler nok mest om å danne seg et bilde av mine sjanser, tror jeg. 🙂

takk for dine goe ord!🙏🏻☺️

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...