AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #1 Skrevet 8. desember 2021 Jeg jobber i en butikk med enten sen- eller tidligvakt. På senvakt forventer sjefen at vi skal møte opp 10-15 minutter før vakta starter, men vi får betalt fra vaktstart. På lørdager starter vakta vår samtidig som butikken åpner, men vi må være på plass tidligere for å låse opp, få ut kasser osv. Jeg jobber nok minimum en time gratis hver uke jeg jobber sent. Stempler vi inn tidligere, endres det til vaktstart av sjefen. Er dette egentlig greit? Kan også legge til at ved stenging får vi betalt en halvtime etter butikken stenger. Det er positivt dersom vi tar oppgjøret raskt og er tidligere ferdig, for vi får da betalt den halvtimen uansett, men oftest går tida over den halvtimen, og alt over der er da utbetalt. Pirker jeg på småting? Eller er det her heller ugreit? Anonymkode: b6184...ffa
Gjest Smeltemann Skrevet 8. desember 2021 #2 Skrevet 8. desember 2021 Kom til den tiden du starter på jobb, diskutér med de andre som jobber der og bli enige om når dere starter. Tror ikke det har noe virkning om bare du kommer til den tiden dere starter.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #3 Skrevet 8. desember 2021 Du kommer når du får betalt. Det er ikke verre. Mange i butikkbransjen blir utnyttet, men de lar seg og utnytte. Ingen kan sparke deg for å ikke komme på jobb i tiden du ikke får betalt. Anonymkode: fb811...a3f 9
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #4 Skrevet 8. desember 2021 Senest i dag kom en kollega tre minutter før vakt startet, klar til å begynne i arbeidstøy og alt, men fikk allikevel kjeft for å komme "for sent". Problemet er jo at det er kjeft og klikkorama fra sjefens hold dersom vi ikke gjør som det forventes, samme hva klokka sier.. Anonymkode: b6184...ffa 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #5 Skrevet 8. desember 2021 Dette høres ut som butikken jeg jobber i ... helt likt! 🥺 Anonymkode: bf088...de5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #6 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette høres ut som butikken jeg jobber i ... helt likt! 🥺 Anonymkode: bf088...de5 Kjipt å høre at det er flere som har det sånn! Gjøres det noen tiltak hos dere, eller må dere bare godta det? Anonymkode: b6184...ffa
Maestro Skrevet 8. desember 2021 #7 Skrevet 8. desember 2021 Jeg har jobba mange år i matbransjen. Da fikk vi betalt fra vi trødde inn garderoben, til vi var helt ferdige. Men! Jobbe fort og effektivt, og mindre folk på jobb 🙄 Brukte vi for lang tid og stenge, viss det var rush før stenging så fikk vi likevel kjeft.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #8 Skrevet 8. desember 2021 Høres ut som du bør melde deg inn i en fagforening. Anonymkode: bbc61...ac8 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #9 Skrevet 8. desember 2021 Ikke greit. Jeg jobber i butikk og her får vi betalt for et kvarter før butikken åpner og et kvarter etter at butikken stenger. Rekker å få gjort alt jeg skal på den tiden. Anonymkode: da421...08d
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #10 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Høres ut som du bør melde deg inn i en fagforening. Anonymkode: bbc61...ac8 Jeg er medlem av Handel og Kontor. Er allikevel usikker på hva de kan gjøre, utover å be meg ta det med sjefen først? Anonymkode: b6184...ffa
Polyester Skrevet 8. desember 2021 #11 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette høres ut som butikken jeg jobber i ... helt likt! 🥺 Anonymkode: bf088...de5 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg jobber i en butikk med enten sen- eller tidligvakt. På senvakt forventer sjefen at vi skal møte opp 10-15 minutter før vakta starter, men vi får betalt fra vaktstart. På lørdager starter vakta vår samtidig som butikken åpner, men vi må være på plass tidligere for å låse opp, få ut kasser osv. Jeg jobber nok minimum en time gratis hver uke jeg jobber sent. Stempler vi inn tidligere, endres det til vaktstart av sjefen. Er dette egentlig greit? Kan også legge til at ved stenging får vi betalt en halvtime etter butikken stenger. Det er positivt dersom vi tar oppgjøret raskt og er tidligere ferdig, for vi får da betalt den halvtimen uansett, men oftest går tida over den halvtimen, og alt over der er da utbetalt. Pirker jeg på småting? Eller er det her heller ugreit? Anonymkode: b6184...ffa Espresso House?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #12 Skrevet 8. desember 2021 Ikke greit i det hele tatt nei, dette må du ta videre. Anonymkode: 97693...c93
Gjest Alterego666 Skrevet 8. desember 2021 #13 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Høres ut som du bør melde deg inn i en fagforening. Anonymkode: bbc61...ac8 Dette er korrekt svar.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #14 Skrevet 8. desember 2021 Polyester skrev (17 minutter siden): Espresso House? Sikkert Gullfunn. Slik var det når jeg arbeidet der. Anonymkode: ec912...ab6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #15 Skrevet 9. desember 2021 Verken Espresso House eller Gullfunn for min del 🙂 Men kjedelig å høre at sånt er så vanlig rundt omkring.. Ts Anonymkode: b6184...ffa
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #16 Skrevet 9. desember 2021 Kanskje frekt å si, men hadde du likt jobben din så tror jeg ikke du hadde brydd deg så mye at du hadde telt minutter. Anonymkode: 8eddf...070
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #17 Skrevet 9. desember 2021 Jeg jobber på dyreklinikk. Hos oss er det ei som begynner en time før åpning for å gjøre klart, og hun har selvsagt betalt fra hun stempler inn. Jeg jobber ettermiddager, og hvis jeg ikke skriver noe i merknadsfeltet når jeg stempler ut, så får jeg betalt til stengetid. Men skriver jeg f.eks sen kunde, oppgjør e.l får jeg betalt til jeg stempler ut, uansett hvor sent det blir Et kvarter om dagen blir over femti timer gratis jobbing i året... Anonymkode: 830ab...fb6 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #18 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje frekt å si, men hadde du likt jobben din så tror jeg ikke du hadde brydd deg så mye at du hadde telt minutter. Anonymkode: 8eddf...070 Hvorfor jobbe gratis over en uke hvert år? Er jo ikke sånn at en butikkjobb er så superspennende eller veldig godt betalt... Jeg jobber som jeg skrev lenger opp på dyreklinikk. Liker jobben min veldig godt, og jobber ofte ekstra. Men, lønna er ikke akkurat så høy, og det er den vi lever av, tross alt... Hadde jeg tjent en million i året hadde nok ikke de minuttene spilt noen rolle... Anonymkode: 830ab...fb6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå