AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #1 Skrevet 8. desember 2021 Lurer på hva som er vanlig og om jeg er hårsår når jeg kjenner jeg begynner å bli lei.. Har prøvd i 2 dager, ble lovet at han skulle ringe i dag. Minnet han på det før i dag med beskjed om at han skulle ringe ila dagen. Purret nå en time før jeg slutter og fikk igjen beskjed om at det ikke er tid og at det får bli i morgen. Anonymkode: e02e5...302
kri.star Skrevet 8. desember 2021 #2 Skrevet 8. desember 2021 Hva med å ringe han/hun? Eller sende en mail med det det gjelder?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #3 Skrevet 8. desember 2021 Får som regel svar på mail innen en time eller to, avhengig av hvor mange møter vedkommende har. Er det et kjedelig møte får jeg ofte svar uansett Skal sies at jeg har minimalt behov for å få tak i sjefen, kunne trolig gått fra lønnsoppgjør til lønnsoppgjør uten. Hvis man ser bort fra svar på feriesøknader o.l., som vi har et eget system for. Anonymkode: a5f27...618
Tvist Skrevet 8. desember 2021 #4 Skrevet 8. desember 2021 Vanligvis på et par minutter, litt lenger om han er i møte. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #5 Skrevet 8. desember 2021 Frk.fri skrev (8 minutter siden): Hva med å ringe han/hun? Eller sende en mail med det det gjelder? Jeg har såklart prøvd å ringe uten svar med beskjed om at han ringer tilbake i løpetav dagen uten at det skjer, og det jeg ønsker å snakke om passer seg ikke i en mail. Det er jo en grunn til at jeg trenger å snakke med sjefen. Anonymkode: e02e5...302
kri.star Skrevet 8. desember 2021 #6 Skrevet 8. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: Jeg har såklart prøvd å ringe uten svar med beskjed om at han ringer tilbake i løpetav dagen uten at det skjer, og det jeg ønsker å snakke om passer seg ikke i en mail. Det er jo en grunn til at jeg trenger å snakke med sjefen. Anonymkode: e02e5...302 Da må du nok bare smøre deg med tålmodighet og vente til vedkommende er ledig. Dårlig leder kan det virke som, men det er jo ikke en dritt du får gjort med det!
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #7 Skrevet 8. desember 2021 Frk.fri skrev (1 minutt siden): Da må du nok bare smøre deg med tålmodighet og vente til vedkommende er ledig. Dårlig leder kan det virke som, men det er jo ikke en dritt du får gjort med det! Ironisk nok så ønsker jeg å informere om at jeg har begynt å se meg rundt etter nye jobber og at jeg har vært i et annengangsintervju og kanskje trenger at han stiller som referanse. Ønsker ikke at det skal komme brått på om jeg plutselig trenger referanse samme dag, jeg liker å ha en god, ærlig og åpen dialog og føler det krever en skikkelig samtale. Hvis jeg bare slipper til da. Anonymkode: e02e5...302
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #8 Skrevet 8. desember 2021 Hvis dette er en sjef som ikke svarer på telefon så er det kanskje en dårlig referanse? Anonymkode: a5f27...618
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #9 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ironisk nok så ønsker jeg å informere om at jeg har begynt å se meg rundt etter nye jobber og at jeg har vært i et annengangsintervju og kanskje trenger at han stiller som referanse. Ønsker ikke at det skal komme brått på om jeg plutselig trenger referanse samme dag, jeg liker å ha en god, ærlig og åpen dialog og føler det krever en skikkelig samtale. Hvis jeg bare slipper til da. Anonymkode: e02e5...302 Hvis dere bruker teams eller andre måter å planlegge møter på, så kan du jo lage et møte med han/hun tidlig morgen eller sent på ettermiddag. Da er det ofte mer sannsynlig å få tak på sjefen. Men jeg snakker som regel med sjefen hver dag, og han ringer gjerne bare for å slå av en prat. Anonymkode: cc901...8b0 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #10 Skrevet 8. desember 2021 Husk at sjefer også er mennesker! Mange er slitne og lei i denne situasjonen, så vi må alle gi hverandre «slækk». Skjønner at det er frustrerende, men skriv en mail hvor du presiserer at det er svært viktig for deg med en samtale så fort det lar seg gjøre 😊 For å svare deg på spørsmålet ditt, jeg er nøkkelperson og snakker som regel med nærmeste leder i løpet av dagen om jobbrelaterte ting uansett. Aldri problemer med å få tak i henne 😊 Anonymkode: 74a60...997
Carrot Skrevet 8. desember 2021 #11 Skrevet 8. desember 2021 Sjekk kalenderen og sett opp et møte, ikke sitt og vent, vær proaktiv. 2
Antiviruset Skrevet 8. desember 2021 #12 Skrevet 8. desember 2021 Frk.fri skrev (12 minutter siden): Da må du nok bare smøre deg med tålmodighet og vente til vedkommende er ledig. Dårlig leder kan det virke som, men det er jo ikke en dritt du får gjort med det! En leder med ansvar for mange med hjemmekontor ville hatt statusmøter på Teams hver morgen. Startet dagen med dette, og fått med seg alt som rørte seg i teamet hans. Når han ikke gjør dette er han helt ubrukelig som leder. Det trenger ikke ta mer en en halv time, fordele arbeidsoppgaver, måle temperaturen, og se fremdrift i teamet sitt. La de skure å gå uten noe som helst oppfølging? Sløse bort ressurser og får misfornøyde ansatte. Altså en dårlig leder. 1
Antiviruset Skrevet 8. desember 2021 #13 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Lurer på hva som er vanlig og om jeg er hårsår når jeg kjenner jeg begynner å bli lei.. Har prøvd i 2 dager, ble lovet at han skulle ringe i dag. Minnet han på det før i dag med beskjed om at han skulle ringe ila dagen. Purret nå en time før jeg slutter og fikk igjen beskjed om at det ikke er tid og at det får bli i morgen. Anonymkode: e02e5...302 Ringer jeg min sjef svarer han ofte på sekundet, for han vet at jeg ikke ringer når han er opptatt uten at det er viktige ting. Ellers tar jeg opp kalenderen hans i teams, og ser når han har ledig tid og kaller inn til korte møter for andre ting. Verre er det jo ikke. Nekter de å delta der? La de styre på og gjør som du vil En leder som ikke følger deg opp, og som du kan stole på bør du heller ikke sette som noen referanse. Finn en annen på avdelingen.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #14 Skrevet 8. desember 2021 Carrot skrev (8 minutter siden): Sjekk kalenderen og sett opp et møte, ikke sitt og vent, vær proaktiv. Kalenderen hans er ikke tilgjengelig, hadde det vært så enkelt hadde jeg selvfølgelig gjort det. Han sitter somregel opptatt i samtale i teams uten at det ligger inne noen plass. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Husk at sjefer også er mennesker! Mange er slitne og lei i denne situasjonen, så vi må alle gi hverandre «slækk». Skjønner at det er frustrerende, men skriv en mail hvor du presiserer at det er svært viktig for deg med en samtale så fort det lar seg gjøre 😊 For å svare deg på spørsmålet ditt, jeg er nøkkelperson og snakker som regel med nærmeste leder i løpet av dagen om jobbrelaterte ting uansett. Aldri problemer med å få tak i henne 😊 Anonymkode: 74a60...997 Jeg er enig med deg, og det er derfor jeg spør. Jeg synes likevel det er ekstremt merkelig at det ikke skal gå an å sette av 15 min til noen som har bedt om det både morgen og ettermiddag i 2 dager. Anonymkode: e02e5...302
Carrot Skrevet 8. desember 2021 #15 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kalenderen hans er ikke tilgjengelig, hadde det vært så enkelt hadde jeg selvfølgelig gjort det. Han sitter somregel opptatt i samtale i teams uten at det ligger inne noen plass. Anonymkode: e02e5...302 Hvis du setter opp et teams møte (via outlook for eksempel) vil du vel få opp "scheduling assistant" som viser ledig tid? Dersom han har en åpning ville jeg satt opp et møte, om han aksepterer er det supert, om han avviser foreslår han kanskje ny tid - hvis ikke har du track på hvor vanskelig det er å få dialog og kan bruke det som eksempel på year end review.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #16 Skrevet 8. desember 2021 Er det ikke veldig lite troverdig om jeg ikke har nærmeste leder på CVn? TS Anonymkode: e02e5...302
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #17 Skrevet 8. desember 2021 Carrot skrev (Akkurat nå): Hvis du setter opp et teams møte (via outlook for eksempel) vil du vel få opp "scheduling assistant" som viser ledig tid? Dersom han har en åpning ville jeg satt opp et møte, om han aksepterer er det supert, om han avviser foreslår han kanskje ny tid - hvis ikke har du track på hvor vanskelig det er å få dialog og kan bruke det som eksempel på year end review. Skal prøve! Takk! Anonymkode: e02e5...302
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #18 Skrevet 8. desember 2021 du kan sende møteinnkalling uten å se Kalenderen. Synes samtidig det er dårlig at du ikke kan se kalenderen. Siste utvei er faktisk at du må sende mail. skriv at du har prøvd å få til samtale flere ganger, og du ser deg nå nødt til å skrive det da lederen ikke har klart å finne tid. Anonymkode: b7c23...e72
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #19 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvis dette er en sjef som ikke svarer på telefon så er det kanskje en dårlig referanse? Anonymkode: a5f27...618 Jeg føler jo generelt sett ikke at han er en dårlig sjef bare så det er sagt. Men ja, jeg blir veldig usikker når jeg blir så nedprioritert over flere dager. Lurer jo etter hvert på om jeg har gjort noe feil. Men ellers så føler jeg at vi har hatt en god dialog når vi først snakkes, det er bare et problem at jeg aldri blir ringt tilbake innen rimelig tid. Jeg vet at jeg har gjort en god jobb på arbeidsplassen og at referansen også burde være deretter, men det vil jeg såklart forsikre meg om via en samtale først. Skal sjekke ut muligheter via teams og mail slik dere sier, hvis det er så vanlig at møter er satt opp så kan det godt hende det er brukerfeil fra min side som ikke får opp noe. Takker mye for svar og tips og hjelp! Anonymkode: e02e5...302
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #20 Skrevet 8. desember 2021 Han svarer når jeg ringer som regel, evt. så får jeg en melding om at han ringer etter møtet. Og da gjør han det. Har han fri så ringer han som regel opp igjen om han ikke svarer, eller sender en melding om at han har fri og spør om noe haster eller om han kan ringe meg opp igjen når han er tilbake på jobb. Anonymkode: ac070...6d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå