AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #1 Skrevet 8. desember 2021 Mannen min endret atferd siste ukene og blitt veldig rar. Anklaget meg for alt og var veldig sint og skyldte alt på meg.. sluttet og spise og i natt sov han på utedo og vandret rundt i timesvis og fikk for seg jeg hadde kastet han ut. Han har opplevd mye traumatisk. Jeg blir så lei. Og redd. Man ser på øynene hans at han er helt "borte". Prater om mye rart og gud. Nå er han innlagt og jeg sitter igjen med dårlig samvittighet. Har jeg ikke oppdaget det tidlig nok? Mister jeg han for alltid? Han var til fare for meg også... Det gjør så vondt. Og barna mistet en far? BV vil ikke ha han i nærheten av oss uten tilsyn Anonymkode: 12581...437
Gidavmeg Skrevet 8. desember 2021 #2 Skrevet 8. desember 2021 ❤️ Klem til deg. Det høres ut som du har gjort alt riktig. 7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #3 Skrevet 8. desember 2021 Jeg har også hatt psykose, varte et par dager, fikk antipsykotika og kom meg ut av det. Var sliten en stund etterpå, men helt normal oppi hodet. Høres ut som om barnevernet er kobla inn hos dere, så regner med det det kanskje ligger mer i bakgrunnen her. Jeg har også barn, men det var aldri noe barnevern inni bildet da jeg ble syk. Anonymkode: 60a46...25d 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #4 Skrevet 8. desember 2021 Så utrolig vondt å høre. Har han slitt psykisk før eller hatt psykose før? Anonymkode: e7483...669
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #5 Skrevet 8. desember 2021 Min dypeste medfølelse. Dette er noe av det tøffeste man kan stå i som pårørende. Jeg har kjent det på kroppen selv. Det ene er hvor krevende det er å forholde seg til i nuet, men også sorgen og frykten om hvordan det skal ende. Fordommer som er knyttet til psykoselidelser. Både knyttet til at det vil bli kronisk og at vedkommende er farlige. Som kan skje begge deler, men på ingen måte er gitt. Anonymkode: e2a9d...3cd 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #7 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mannen min endret atferd siste ukene og blitt veldig rar. Anklaget meg for alt og var veldig sint og skyldte alt på meg.. sluttet og spise og i natt sov han på utedo og vandret rundt i timesvis og fikk for seg jeg hadde kastet han ut. Han har opplevd mye traumatisk. Jeg blir så lei. Og redd. Man ser på øynene hans at han er helt "borte". Prater om mye rart og gud. Nå er han innlagt og jeg sitter igjen med dårlig samvittighet. Har jeg ikke oppdaget det tidlig nok? Mister jeg han for alltid? Han var til fare for meg også... Det gjør så vondt. Og barna mistet en far? BV vil ikke ha han i nærheten av oss uten tilsyn Anonymkode: 12581...437 Høres ut som en i min nære familie. Det er fryktelig vondt og se på, og oppleve. Han må nesten legges inn og få korrekte medisiner. Personen jeg kjenner til blir også veldig kristen av seg og hele den regla. Har han andre sykdommer? Anonymkode: 3db16...806
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #8 Skrevet 8. desember 2021 Nå må du samle krefter, hente deg inn, og la helsevesenet gjøre jobben sin Ta vare på deg selv! Anonymkode: 11cb0...11e 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #9 Skrevet 8. desember 2021 Føler med deg TS ❤️ Det er veldig vanskelig det der, men ikke klandre deg selv! Naturlig reaksjon, men nå er han i alle fall innlagt og får forhåpentligvis den behandlingen han trenger. Klem til deg ❤️ Anonymkode: f78a3...4eb 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #10 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå må du samle krefter, hente deg inn, og la helsevesenet gjøre jobben sin Ta vare på deg selv! Anonymkode: 11cb0...11e Dette. Uff, dette var så leit å lese ts! Håper du har noen du kan snakke med nå❤️ Sender deg massevis av varme klemmer, og håper at dere får det bedre igjen snart Anonymkode: 84c73...c7d
Gjest Warrior Skrevet 8. desember 2021 #11 Skrevet 8. desember 2021 Du har ikke noe å ha dårlig samvittighet for. Det er ikke din feil at han er syk og har opplevd mye traumatisk. Det at han er innlagt er jo bare bra for da får han hjelp. Bare vær der for han og vis at du bryr deg, det hjelper å bare vite at de du er glad i bryr seg, mer kan ikke pårørende gjøre. Så håper jeg du har noen å snakke med. Kan godt forstå hvor tøft det er å se noen du er glad ikke har det bra. Håper det blir bedre for dere fremover nå når han får hjelp❤️
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #12 Skrevet 8. desember 2021 Han må ta i mot langvarig behandling og innleggelse og akseptere at medisinering er noe han må følge kanskje livet ut. Det kommer an på om han er i en kortvarig psykose eller har fått utløst schizofreni. Bruker han rusmidler eller alkohol kan han aldri innta dette igjen da det kan trigge ny psykose Min ex ble aldri frist desverre og det ble til slutt livsfarlig å være med han Håper det går bedre for dere ❤️ anbefaler at du starter hos psykolog for å bearbeide og for å snakke med fagperson. Jeg opplevde ikke mye støtte fra andre Anonymkode: e3794...b3d 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #13 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg blir så lei. Og redd. Man ser på øynene hans at han er helt "borte". Prater om mye rart og gud. Nå er han innlagt og jeg sitter igjen med dårlig samvittighet. Har jeg ikke oppdaget det tidlig nok? Mister jeg han for alltid? Han var til fare for meg også... Det gjør så vondt. Og barna mistet en far? BV vil ikke ha han i nærheten av oss uten tilsyn Skjønner at du er redd kjære deg. Har opplevd det samme med min datter. Der gikk det mange år før vi forstod hva som skjedde. Hun var jo ikke så gammel, og hun trodde selv at hun så spøkelser. Sjokket og redsel, skyld er noe vi pårørende føler på. Men hvem kunne tenke seg at det skulle være noe slikt? Det falt meg ikke inn. De fleste som får psykose blir bedre av behandling. Det er gode muligheter for at dette blir bra. Så er det jo en prosess med å bli bra men der har han familie og et veldig bra norsk helsevesen til å støtte seg. Jeg tror du i størst mulig grad må legge fra deg all skyld. Tenke at du må sove godt, du må fokusere på morgendagen,. på at han kommer til å bli frisk, og at barna trenger deg nå. Du må midt i det hele være litt egoistisk og tenke på deg selv slik at du ikke faller sammen. Mannen din blir tatt vare på nå. Han trenger masse ro og tid og medisiner for å komme seg. Jeg tror dette kommer til å gå fint. I de fleste tilfeller så blir det bra. Stor klem til deg. Anonymkode: 7b8f4...003
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå