AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #1 Skrevet 8. desember 2021 Jeg har en datter på 16 år. Fantastisk jente, men for all del selektiv hørsel når hun ønsker det/ikke ønsker det. Vi driver på å bygger om på huset og har en veldig smal gang slik det er nå. Det har vært sånn i et år og vil være sånn frem til våren når det bygges ut. For å kunne passere denne gangen, må sko plasseres på et stativ + et brett dersom sko er våt, ved inngangen. Hun presterer til tross for gjentatte beskjeder, å plassere skoene MIDT i gangen så alle andre både går seg våt og snubler i dem. Hun «går bare av seg» skoene når hun kommer hjem. Jeg har på en veldig normal måte gitt beskjed, sikkert annenhver dag over lang tid nå. Jeg har flyttet på dem også, satt de på plass X antall ganger da hun driver med skolearbeid osv. I dag sprakk det helt for meg! Jeg snublet i skoene, slo meg og gikk meg atter en gang våt (snø). Jeg tok skoene hennes og kastet de ut av inngangsdøren og rett ut i snøen! Jeg sa til henne: «Kanskje du husker det neste gang nå!» Føler jeg meg som en dritt? Ja! Jeg pleier ikke å ta så på vei, men nå fikk jeg bare nok! Rett og slett. Vil gjerne høre deres ærlige mening og tåler fint kritikk. Jeg vet det ikke er normal oppførsel, men begeret mitt rant rett og slett over. Har prøvd alt. Ingenting funker, så kom gjerne med forslag til noe lurt. Hilsen frustrert tenåringsmamma🙈 Anonymkode: 3e22e...516 34
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #2 Skrevet 8. desember 2021 Jeg hadde nok ikke gjort det samme, men lysten hadde vært der, ja. Jeg skjønner deg. Gikk hun ut og hentet dem da? Eller gjorde du? Anonymkode: af537...0ef 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 8. desember 2021 Har ikke barn, men en mann som gjør det samme. Etter ti år sammen, setter han fortsatt skoene midt på gulvet i stedet for ved skoskapet. Ingenting nytter, så kanskje jeg skal prøve din metode. Jeg syntes det høres helt innafor ut, det er ikke som om du skadet henne på noen måte. Hold oss oppdatert på om det funker da, jeg tror det Anonymkode: dccd0...64a 93
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 8. desember 2021 Hadde lett gjort det samme. Og tvunget henne til å vaske gulvet hver gang hun gjør det Anonymkode: fec77...6ff 74
AprilLudgate Skrevet 8. desember 2021 #5 Skrevet 8. desember 2021 Det var overdreven reaksjon, og jeg ville sagt «unnskyld, jeg ble forbanna når jeg slo meg og overreagerte». Å ha rotete gang er HELT normalt i 99,9% av alle hjem med unger. 14
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #6 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde nok ikke gjort det samme, men lysten hadde vært der, ja. Jeg skjønner deg. Gikk hun ut og hentet dem da? Eller gjorde du? Anonymkode: af537...0ef TS her! De ligger der enda. Hun trosser og skal vel vise meg at da blir skoene ødelagte. Svindyre Nike sko. Vil også legge til at jeg ALDRI har gjort lignende før🙈 Anonymkode: 3e22e...516 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 8. desember 2021 Helt innafor å gjøre dette når du har sagt i fra gang på gang. Hun tar ikke skade av det. Anonymkode: 1593f...61d 74
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #8 Skrevet 8. desember 2021 Ha ha hadde glatt gjort det samme. Anonymkode: 9d730...8a1 43
Nutz Skrevet 8. desember 2021 #9 Skrevet 8. desember 2021 Det hadde vært en overreaksjon om hun hadde gjort det den ene gangen, men hver dag i et år - da er det helt innafor med en reaksjon. Jeg tipper hun lærer nå. 36
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #10 Skrevet 8. desember 2021 Min mor gjorde noe lignende med meg da jeg var 15 og det hjalp faktisk. Jeg fikk en lærepenge etter hendelsen og sluttet å tråkke av meg skoene på den måten. Synes ikke du overreagerte i det hele tatt. Anonymkode: 794f1...b4a 42
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #11 Skrevet 8. desember 2021 Syns det er helt innafor. Hun er faktisk 16 år og bør kunne ta i mot en enkel beskjed Anonymkode: ff012...aea 39
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 Populært innlegg #12 Skrevet 8. desember 2021 Jeg tror det er ganske normalt faktisk. Ingen normale mennesker er milde og pedagogiske til en hver tid. Alle får nok, og din utblåsning var ganske harmløs. Anonymkode: 90031...aa3 68
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #13 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS her! De ligger der enda. Hun trosser og skal vel vise meg at da blir skoene ødelagte. Svindyre Nike sko. Vil også legge til at jeg ALDRI har gjort lignende før🙈 Anonymkode: 3e22e...516 Det er nå hun som vil bli våt og kald på beina når hun må bruke dem igjen, så da lærer hun vel at trassen går ut over henne selv bare. Håper du også holder på ditt og lar de være der til hun tar de inn selv. Anonymkode: af537...0ef 33
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #14 Skrevet 8. desember 2021 Fløff skrev (2 minutter siden): Det var overdreven reaksjon, og jeg ville sagt «unnskyld, jeg ble forbanna når jeg slo meg og overreagerte». Å ha rotete gang er HELT normalt i 99,9% av alle hjem med unger. Når man er såpass voksen som 16 år må det være mulig å kunne forholde seg til en enkel beskjed når den er blitt kommunisert såpass mange ganger. Jeg hadde gitt en lang beng i om det er "HELT normalt i 99,9% av alle hjem med unger". Det er ingen unnskyldning. Anonymkode: d0df9...375 45
Cole Skrevet 8. desember 2021 #15 Skrevet 8. desember 2021 (endret) Hun er 16 år og du har sagt fra gjentatte ganger. Dersom du ikke har for vane å reagere slik, så tenker jeg det er helt greit. Til dere som tenker at hun er et barn: mange på hennes alder bor alene på hybel for å gå på VGS i den alderen altså. Endret 8. desember 2021 av Cole 38
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #16 Skrevet 8. desember 2021 Du må huske å se deg for når du går, så du ikke faller og slår deg noe mer. Anonymkode: 1db45...89f 2
AprilLudgate Skrevet 8. desember 2021 #17 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når man er såpass voksen som 16 år må det være mulig å kunne forholde seg til en enkel beskjed når den er blitt kommunisert såpass mange ganger. Jeg hadde gitt en lang beng i om det er "HELT normalt i 99,9% av alle hjem med unger". Det er ingen unnskyldning. Anonymkode: d0df9...375 Ja, om man har ork og lyst til å bitche på detaljene så værsågod 🤷♀️ 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #18 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må huske å se deg for når du går, så du ikke faller og slår deg noe mer. Anonymkode: 1db45...89f Nå som skoene til tenåringen ligger ute i snøen så slipper hun det. Anonymkode: af537...0ef 43
Vhgj Skrevet 8. desember 2021 #19 Skrevet 8. desember 2021 Cole skrev (1 minutt siden): Til dere som tenker at hun er et barn: mange på hennes alder bor alene på hybel for å gå på VGS i den alderen altså Ja, da kan du slenge skoene dine hvor du vil. 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #20 Skrevet 8. desember 2021 Innenfor tenker jeg. Du kjenner best deg selv og din egen datter. Om du "klikket" og gjorde det vil jeg vel ikke si at det var en god reaksjon, men om dette var en gjennomtenkt handling er det helt greit. Hun kunne fått dem i sengen sin også. Anonymkode: 5e51c...7ba 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå