AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #1 Skrevet 8. desember 2021 Ganske sikker på at de var nok avkjølt på rist før jeg la de i boksen, men kanskje ikke? Bruker Smør, ikke margarin. Har det noe å si? Tips? Anonymkode: d635a...850
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #2 Skrevet 8. desember 2021 Dette skjer typisk når kakene ikke er helt gjennomstekte, eller som du sier at du ikke avkjøler helt før de legges i boks. Jeg har fått krumkaker sprø igjen ved å ettersteke dem noen sekunder på varmluft i ovnen, og så avkjøle helt igjen før jeg legger i boks på nytt. Vær imidlertid oppmerksom på at kakene kan miste formen igjen når de varmes opp, så du må stå klar til å redde dem før de kollapser! Anonymkode: ba737...770 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #3 Skrevet 8. desember 2021 Det er viktig at kakene er ordentlig avkjølt (hvis du er i tvil ville jeg ventet litt til), og så er det lurt å ikke ha dem i en helt tett boks. Kakebokser av metall er lurt, for de er rimelig tette, men slipper ut litt luft likevel. Anonymkode: 8e640...1df
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #4 Skrevet 8. desember 2021 Legg noe som trekker til seg fuktighet i boksen. Anonymkode: c069b...1cc
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #5 Skrevet 8. desember 2021 Jeg bruker alltid smør, men lar de ligge ganske lenge før jeg legger de i bokser. Bruker metallboks. Anonymkode: cc685...011
applestories Skrevet 8. desember 2021 #6 Skrevet 8. desember 2021 Ligger lenge før de pakkes i metallboks med serviett i bunnen. Da er de like sprø når resten tømmes ut 11 måneder senere. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #7 Skrevet 8. desember 2021 Ha hver sort i egen boks, ikke havreflarn og krumkaker sammen. Velg klassisk metall kakeboks. Og avkjøl leng på rist. Bedre med for lenge enn for kort. Evt ikke vært gjennomstekt. Anonymkode: 59f23...308
Meadow Skrevet 10. desember 2021 #8 Skrevet 10. desember 2021 Bestemor la alltid papir i bunnen på kakeboksene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå