Gjest Gjesta Skrevet 12. oktober 2005 #1 Skrevet 12. oktober 2005 Jeg har vært dum, tydeligvis. Normalt sett tar jeg nesten aldri ansiktsmasker, fordi jeg er litt lat, og fordi huden stort sett klarer seg uten (jeg bruker endel tilleggsprodukter dag og natt i stedet). Men på søndag falt jeg for fristelsen, og brukte Gentle Cream Exfoliant-masken fra Dermalogica, som egentlig er sambo sin. Og den stakkars huden min reagerte skikkelig! Den ble rød og sår, jeg så nesten solbrent ut, og de to siste dagene har jeg flasset som bare det. I tillegg er huden så tørr som sandpapir. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette? Jeg tør knapt bruke noen produkter annet enn mild rens og fuktighetskrem, for det meste svir, og sminke ser helt jævlig ut. Silikonholdige produkter funker ikke for meg, for de gjør huden tørr. Kan Multivitamin-masken fra Dermalogica hjelpe? Eller den Angelique-baumen fra Decleor som jeg har hjemme?
Gjest gjest1 Skrevet 12. oktober 2005 #2 Skrevet 12. oktober 2005 Kanskje fuktmasken fra dr. Hauschka kan være noe? Har ikke prøvd den selv, men kjenner noen som sverger til den hver gang hun får tør og flassende eksem i ansiktet. Bare sjekk inholdsfortegnelsen¨for mange av produktene fra dr H inneholder parfyme!
Gjest Gjesta Skrevet 12. oktober 2005 #3 Skrevet 12. oktober 2005 Det verste med Hauscka og meg akkurat nå, er alkohol-innholdet. Jeg takler rosekremen, men ansiktsvannet sved som ild på huden. Tror jeg må sjekke innholdet på den masken. Eventuelt får jeg pøse på med et olje-serum jeg har kjøpt hos hudpleier, og ellers la huden hvile. Men akkurat det er lettere sagt enn gjort.
Gjest gjest1 Skrevet 12. oktober 2005 #4 Skrevet 12. oktober 2005 Jeg har også veldig tørr og flassete hud for tiden. Det er nok årstidsskifte og stress som er årsaken. Synes rosekremen roer ned huden, og har også tatt Multivitaminmaske med hell. Har tatt en maske (i 20 min) to kvelder på rad nå og synes det hjelper. Jeg har også fuktmasken fra D.H, men synes ikke den gir nok fukt når huden min er så stresset som nå. Fikk en prøve på Hydramax fra Chanel, og den sved helt forferdelig på huden min, så jeg holder meg til naturlige kremer nå. Fikk meg en vekker med den Chanel-kremen, gitt. Aldri mer overparfymerte kremer på min hud!
Gjest Gjesta Skrevet 12. oktober 2005 #5 Skrevet 12. oktober 2005 Jeg stjal litt Mild Clarifying Lotion (Clinique) fra sambo, og det hjalp litt mot flassingen uten å svi, for den har bittelitt salisylsyre og ingenting alkohol. Tror det blir multivitaminmaske med olje under som nattkrem i natt.
Gjest gjest1 Skrevet 17. oktober 2005 #6 Skrevet 17. oktober 2005 (endret) *postet feil* Endret 17. oktober 2005 av Lilypie
Gjest Gjesta Skrevet 17. oktober 2005 #7 Skrevet 17. oktober 2005 Siden dette kom som en reaksjon på ansiktsmasken ville jeg latt huden være i fred en stund. Bruk en mild rensekrem, dagkrem og kanskje litt aloe vera, men å fortsette med masker og lign. høres ikke lurt ut.
Gjest Gjesta Skrevet 17. oktober 2005 #8 Skrevet 17. oktober 2005 Jeg har (muligens) klart å pådra meg en slags betennelsesreaksjon i huden som kalles perioral dermatitt, og da er jeg tvunget til å holde meg unna alt av produkter i en periode. Jeg har rødt og sårt utslett, men det ble litt bedre da jeg kuttet ut hydrokortison. Men det er vanskelig å holde seg unna fuktighetskremer, som mistenkes å være en utløsende faktor. (egentlig tror jeg at jeg trenger ferie og søvn, rett og slett, og at problemene er resultatet av endel måneder med stress.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå