MLy92 Skrevet 8. desember 2021 #1 Del Skrevet 8. desember 2021 Jeg har fått korona. På grunn av det blir jeg borte fra jobben i fem dager? Kan jeg skrive alle dagene som egenmelding? Eller må jeg ringe legen for å få sykemelding? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cole Skrevet 8. desember 2021 #2 Del Skrevet 8. desember 2021 MLy92 skrev (1 minutt siden): Jeg har fått korona. På grunn av det blir jeg borte fra jobben i fem dager? Kan jeg skrive alle dagene som egenmelding? Eller må jeg ringe legen for å få sykemelding? Det har gått 636 dager siden de største tiltakene i fredstid har blitt iverksatt i Norge. Jeg vil tro at arbeidsplassen din har satt i stand en rutine på dette nå. Spør dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidi40 Skrevet 8. desember 2021 #3 Del Skrevet 8. desember 2021 MLy92 skrev (3 minutter siden): Jeg har fått korona. På grunn av det blir jeg borte fra jobben i fem dager? Kan jeg skrive alle dagene som egenmelding? Eller må jeg ringe legen for å få sykemelding? Du får automatisk sykemeld når du bekrefter corona hos fastlegen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angara Skrevet 8. desember 2021 #4 Del Skrevet 8. desember 2021 Jeg hadde nettopp korona, og sykemelte meg i 2 dager. Sendte melding til sjefen, og registrerte det i HR-portalen vår. Da jeg skulle logge meg inn i portalen vi bruker, var det en egen kategori egenmelding som gjaldt korona/covid-relatert fravær. Kanskje på grunn av at dagene i den kvoten kommer i tillegg til ordinære egenmeldingsdager, eller av statistiske hensyn? Det var ikke krav om legeerklæring. Jeg har ikke hatt noe kontakt med legen min i forbindelse med at jeg var smittet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cole Skrevet 8. desember 2021 #5 Del Skrevet 8. desember 2021 angara skrev (3 minutter siden): Kanskje på grunn av at dagene i den kvoten kommer i tillegg til ordinære egenmeldingsdager, Bingo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 8. desember 2021 #6 Del Skrevet 8. desember 2021 Det må du spørre din egen jobb om, folk har forskjellige ordninger for egenmelding. Vi hadde tidligere maks 3 dager i strekk maks 3 ganger over 12 mnd periode. Nå er vi IA og da har vi maks 8 dager i strekk. Sjekk personalhåndboken eller spør sjef/HR. Kanskje har arbeidsplassen også egne særordninger om egemeldingen gjelder covid (vi har ikke men vet andre har) (Noen skriver du automatisk får sykemelding, det stemmer jo ikke, man må snakke med legen sin for å få sykemelding...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidi40 Skrevet 8. desember 2021 #7 Del Skrevet 8. desember 2021 SoftKitty skrev (2 timer siden): Det må du spørre din egen jobb om, folk har forskjellige ordninger for egenmelding. Vi hadde tidligere maks 3 dager i strekk maks 3 ganger over 12 mnd periode. Nå er vi IA og da har vi maks 8 dager i strekk. Sjekk personalhåndboken eller spør sjef/HR. Kanskje har arbeidsplassen også egne særordninger om egemeldingen gjelder covid (vi har ikke men vet andre har) (Noen skriver du automatisk får sykemelding, det stemmer jo ikke, man må snakke med legen sin for å få sykemelding...) Har man fått påvist smitte via selvtest så SKAL dette meldes til fastlege for henvisning til proff testing,er man fremdeles positiv får man automatisk sykemelding,har akkurat vært igjennom dette selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidi40 Skrevet 8. desember 2021 #8 Del Skrevet 8. desember 2021 angara skrev (2 timer siden): Jeg hadde nettopp korona, og sykemelte meg i 2 dager. Sendte melding til sjefen, og registrerte det i HR-portalen vår. Da jeg skulle logge meg inn i portalen vi bruker, var det en egen kategori egenmelding som gjaldt korona/covid-relatert fravær. Kanskje på grunn av at dagene i den kvoten kommer i tillegg til ordinære egenmeldingsdager, eller av statistiske hensyn? Det var ikke krav om legeerklæring. Jeg har ikke hatt noe kontakt med legen min i forbindelse med at jeg var smittet. Du har ikke vært i kontakt med lege og var borte i bare 2 dager?.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angara Skrevet 9. desember 2021 #9 Del Skrevet 9. desember 2021 (endret) Heidi40 skrev (16 timer siden): Du har ikke vært i kontakt med lege og var borte i bare 2 dager?.. Jeg hadde knapt symptomer. Jeg hadde ikke behov for legeassistanse, positiv test ble registrert hos kommunen der jeg leverte den inn, så jeg er i "systemene". Jeg tok to sykedager pga koronaen, ellers var jeg på hjemmekontor som normalt. Endret 9. desember 2021 av angara presisering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K@tt Skrevet 10. desember 2021 #10 Del Skrevet 10. desember 2021 Så rart det er så forskjellig ulike steder i landet, men antar det har med kapasitet å gjøre? Her hvor jeg bor ringte legen meg samme dag som pcr-testen var positiv. Hun skrev en sykemelding til meg helt uten at jeg trengte å gjøre eller si noe og så ringte hun meg hver eneste dag jeg var i isolasjon for å høre hvordan det gikk med meg og om det var noe jeg lurte på, var bekymret for eller lignende. Veldig god oppfølging! Sjefen min derimot mente jeg skulle bruke egenmelding i stedet for sykemelding siden man skal bruke opp egenmeldingsdagene sine først. Gidder jo ikke krangle på det når legen nærmest kaster en sykmelding etter meg og vil jo ikke bruke opp egenmeldingsdagene mine, selv om jeg knapt har brukt noen av de fra før. Tror du har krav på sykmelding ved korona. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 10. desember 2021 #11 Del Skrevet 10. desember 2021 50 minutter siden, K@tt said: Så rart det er så forskjellig ulike steder i landet, men antar det har med kapasitet å gjøre? Her hvor jeg bor ringte legen meg samme dag som pcr-testen var positiv. Hun skrev en sykemelding til meg helt uten at jeg trengte å gjøre eller si noe og så ringte hun meg hver eneste dag jeg var i isolasjon for å høre hvordan det gikk med meg og om det var noe jeg lurte på, var bekymret for eller lignende. Veldig god oppfølging! Sjefen min derimot mente jeg skulle bruke egenmelding i stedet for sykemelding siden man skal bruke opp egenmeldingsdagene sine først. Gidder jo ikke krangle på det når legen nærmest kaster en sykmelding etter meg og vil jo ikke bruke opp egenmeldingsdagene mine, selv om jeg knapt har brukt noen av de fra før. Tror du har krav på sykmelding ved korona. Det er ingen lov eller regel om at egenmeldingsdager må brukes opp først, man kan få sykemelding for hva som helst som legen anser som sykemeldingsgrunn uten å ha brukt en eneste egenmeldingsdag.. rar ting av en sjef å si 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K@tt Skrevet 12. desember 2021 #12 Del Skrevet 12. desember 2021 SoftKitty skrev (På 10.12.2021 den 23.43): Det er ingen lov eller regel om at egenmeldingsdager må brukes opp først, man kan få sykemelding for hva som helst som legen anser som sykemeldingsgrunn uten å ha brukt en eneste egenmeldingsdag.. rar ting av en sjef å si 🙄 Akkurat det jeg syntes også. Virket som det ser bedre ut på sykefraværet med egenmelding enn sykemelding eller noe. Jeg vet ikke, men jeg fikk og brukte i alle fall sykemeldingen jeg fikk fra legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lærke Skrevet 12. desember 2021 #13 Del Skrevet 12. desember 2021 Hadde hjemmekontor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg