Gå til innhold

For oss som synes desember måneden er kjip..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du en som meg, som synes det er mest kav og mas, kalt og mørkt, strømregningen svir, du er lei de 7 slag og de gyselige kvinete julesangene hver gang en kommer inn i en butikk? Det er et evig gnål fra Maria Mena som vil hjem til jul hvert eneste år, (kan ikke den dama snart finne frem?)  og det er så sabla viktig å KOSE seg, kosemoseoverdose.. Det er kjempe viktig å være veldig oppfinnsom å finne presang til de samme "vet ikke" menneskene i år som i fjor, eller var det kanskje i år en skulle kjøpt en geit i Uganda til noen? Uansett.. Dette er en tråd for de som synes julen, desember, vinter generelt er litt py. 

Det var jo tross alt en trillion tråder her på kg i sommer der folk klaget på sommeren så det skulle da bare mangle om ikke det oppstod en og annen tråd om vinter dritet! 

Klag i vei..

Anonymkode: 72f0e...41f

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg vil klage på er snøen og dårlig brøyting. Eller det er endelig greit å gå ute, men da kommer brøytebilen og skraper veien.

Her foretrekker jeg flere minusgrader ,da er det endelig greit å gå ute.

Anonymkode: 1bd7d...779

• Liker 3
Skrevet

Høres trist ut å ha det sånn. Desember er jo så koselig. ❤️

Anonymkode: 187f7...5d5

• Liker 4
Skrevet

Desember er den kjipeste måneden i året, måtte den være slutt snart. Noen av oss er GLAD for ny nedstenging!

Anonymkode: 70298...4cb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er du en som meg, som synes det er mest kav og mas, kalt og mørkt, strømregningen svir, du er lei de 7 slag og de gyselige kvinete julesangene hver gang en kommer inn i en butikk? Det er et evig gnål fra Maria Mena som vil hjem til jul hvert eneste år, (kan ikke den dama snart finne frem?)  og det er så sabla viktig å KOSE seg, kosemoseoverdose.. Det er kjempe viktig å være veldig oppfinnsom å finne presang til de samme "vet ikke" menneskene i år som i fjor, eller var det kanskje i år en skulle kjøpt en geit i Uganda til noen? Uansett.. Dette er en tråd for de som synes julen, desember, vinter generelt er litt py. 

Det var jo tross alt en trillion tråder her på kg i sommer der folk klaget på sommeren så det skulle da bare mangle om ikke det oppstod en og annen tråd om vinter dritet! 

Klag i vei..

Haha 😄 Du skriver bra. Jeg er litt enig, deilig når jula er over. Hater varmen på sommeren åså forresten :P 

Anonymkode: 9bc3b...141

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres trist ut å ha det sånn. Desember er jo så koselig. ❤️

Jeg synes det samme om de som ikke liker 25 + grader om sommeren og synes det er alllllt for varmt eller synes det er for lyst om sommernettene.. Vi er forskjellige bare...

For veldig mange er desember den kjipeste, tøffeste og jævligste måneden i året, og da kan det være greit å bare få sagt det/skrevet det uten å bli møtt med "neehei, har skal alle kosemose seg, desember er så fin atte..." for det er mange som har en kjip opplevelse rundt denne tiden.. Og mange nok faker som bare fanden til de nesten maker det, men ikke helt, ellers i samfunnet.. 

Det kan være alt i fra sorg og savn, psykiske vansker, økonomien, dysfunksjonelle familieforhold, rus,  etc eller det kan være trivielle ting, som for mye Maria Mena og Mariah carey stappet inn i en butikk.. Eller at man ser ut som en stuffet snømann bare en skal ut en snartur med 3 lag med ull og fandens oldemor..

Koselig for deg at du synes det er koselig... (nevne jeg kosemoseoverdose en plass.....) Neida, helt ærlig, flott at andre har det bra, men da sier jo overskriften det meste synes jeg. Denne er ikke laget med tanke på de.. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Klag i vei..

Nææ...er det så gæærnt da? Jeg elsker  30 ° og sol på sommeren...men jeg trenger jo des/ jan så jeg vet hvorfor jeg elsker sommeren..🙈

Skrevet

Jeg er ikke spes glad i jul.  Mistet moren min for noen år siden i romjula. Hun ble bare 50 år.  Manner meg opp hvert år og det eneste jeg ser frem til er pinnekjøtt og fest med venner, alt det andre rælet kan være.  Kunne glatt hoppet over jul hvert år. 

Anonymkode: 4ed7e...c1c

Skrevet

Jeg synes desember og juletider er noe herk, kunne godt vært foruten. 

Anonymkode: 4cdc9...056

Skrevet
On 12/8/2021 at 7:14 PM, AnonymBruker said:

Jeg synes det samme om de som ikke liker 25 + grader om sommeren og synes det er alllllt for varmt eller synes det er for lyst om sommernettene.. Vi er forskjellige bare...

For veldig mange er desember den kjipeste, tøffeste og jævligste måneden i året, og da kan det være greit å bare få sagt det/skrevet det uten å bli møtt med "neehei, har skal alle kosemose seg, desember er så fin atte..." for det er mange som har en kjip opplevelse rundt denne tiden.. Og mange nok faker som bare fanden til de nesten maker det, men ikke helt, ellers i samfunnet.. 

Det kan være alt i fra sorg og savn, psykiske vansker, økonomien, dysfunksjonelle familieforhold, rus,  etc eller det kan være trivielle ting, som for mye Maria Mena og Mariah carey stappet inn i en butikk.. Eller at man ser ut som en stuffet snømann bare en skal ut en snartur med 3 lag med ull og fandens oldemor..

Koselig for deg at du synes det er koselig... (nevne jeg kosemoseoverdose en plass.....) Neida, helt ærlig, flott at andre har det bra, men da sier jo overskriften det meste synes jeg. Denne er ikke laget med tanke på de.. 

Livet blir ofte så bra eller dårlig som man velger å se på det. Man kan velge å synes desember er kjipt og dra seg selv ned eller velge å forsøke å se det beste utav det.

Det handler ikke om kosemose eller fasade, men valg av egen livskvalitet. 

image.png.44a9b164a9ab9096689ed2a05ca2453b.png

• Liker 1
Skrevet

Coronakrise, klimakrise, strømkrise og krise for mange som lider under nye tiltak.

Så skal en klage på en jævla måned også? 

Jeg ler meg ihjæl. Folk har tørna, verden er absurd.

Klag i vei dere. Jez  😆

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker jul og lang juleferie (er lærer), og starter gjerne allerede første søndag i advent med julepynt, juleservise og litt julemusikk. Men at det på død og liv skal være så kosemose er jeg ikke enig i. Selv om jeg liker jul og nyter adventstida, har jeg jo full respekt for at ikke alle har samme forhold til advent og jul som meg.
Desembermåneden er litt kjip da den er så mørk og kald, men nettopp derfor er jeg så glad i jula som gir meg noe å glede meg over i den trasige mørketida. Hverdagen er jo der i desember også, så alt som er galt ellers i livet går jo ikke bort bare fordi det er advent og jul. Det skjønner jo de fleste. Men som andre her påpeker, så handler det jo også om hvordan man velger å ha det. Man kan ikke kontrollere alt som skjer i livet, men man kan i stor grad velge hvordan man vil takle det. Jeg har tidligere hatt lett for å bli deprimert i mørketida, så jeg jobber aktivt med å gjøre ting som gjør at jeg lettere holder ut og holder det tunge mørket litt på avstand. Det å kose seg litt ekstra med julepynt, julelys og en kopp te i julekopp fra juleserviset mitt, sånne tøysete småting, er noe som funker for meg. Andre må finne sin måte å takle det vonde på.

Det jeg irriterer meg mest over i desember er folk som enten klager over hvor mye stress det er, eller hvor mye galt andre gjør til jul (ofte fordi de ikke gjør sånn som de pleier å gjøre). Jula er faktisk ikke mer stress enn man gjør det til. Helt seriøst; ALLE kan velge bort stress. Ingen dør av litt støv i huset, kjøpekaker og litt billigere julegaver.
Stress ned, feir jul på DIN måte (eller ikke feir i det hele tatt om du ønsker det) og la andres mening prelle av som vann på gåsa. Samtidig må man også tåle at andre velger annerledes, enten de feirer for mye eller for lite i dine øyne.

Anonymkode: 82612...e9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...