AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #1 Skrevet 8. desember 2021 I dag hørte jeg at studenter skulle få usle 1000 kr mer i stipend hvis de kunne dokumentere høyere strømregning. Da tipper jeg at det blir slik for resten av oss også, ( at vi må dokumentere ) Så til alle som sitter hjemme og fryser nå for å greie å betale strømregningen blir det vel ikke støtte. Nei, de kan jo ikke dokumentere høyere regning fordi de har redusert alt de greier for å overleve og få ned regningen. Så den kan bare fortsette å fryse de da eller? Men sløserne som har gitt blaffen og holdt på som før får støtte, for de har jo høyere strømregning. Når skal de lærde forstå? Anonymkode: 978d1...ada
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #2 Skrevet 8. desember 2021 Det blir igjen den alltid urettferdige metoden med støtteordninger og søknadskjemaer for å tigge tilbake noen av pengene som betales inn til Staten. Prisene må ned rett og slett. Vi kan ikke holde på å betale inn i bøtter og spann for så å tigge om å få noe tilbake. Hva med oss som betaler over 20.000 i året til bomringen. En utgift som vi fikk kastet over oss. Skal vi få støtte til å betale dette også i molbo-Norge? Dukker det ikke snart opp noen tenkende politikere i dette landet? Anonymkode: dee94...29b
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #3 Skrevet 8. desember 2021 Synes det er helt tullete at ikke de bare gir ekstra stipend til alle studenter. Vi lever langt under fattigdomsgrensa fra før. Et heltdisstudie er omtrent like mange timer pr uke som en heltidsjobb. Ikke alle klarer å ha deltidsjobb ved siden av. Anonymkode: 2dd0e...81b
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #4 Skrevet 8. desember 2021 Jeg klarer ikke betale strømmen til disse prisene og jeg sparer mer enn jeg bør, kommer til å få fukt fordi jeg måtte slå av avfukteren som trekker 50 kwt i døgnet. Anonymkode: 3dfd2...a06
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #5 Skrevet 8. desember 2021 Nå leste jeg heldigvis feil angående dette med å dokumentere økte utgifter, for det står at studenter kun må dokumentere strømutgifter. Men... ingen ting forbauser meg. Og der er tullete at studenter skal måtte låne penger for å få litt tilbake. Hvorfor ikke bare gi studentene 1200 kr, uten å tvinge dem til å låne 3000 kr? Strømprisene må ned, det er det eneste fornuftige her nå. Vi kan ikke holde på med støtteordninger for alt mulig. Mye bedre at folk har så de klarer seg selv isedet. Anonymkode: 978d1...ada
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå