Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 12 uker på vei og har hittil vært ganske fin i formen. Ingen oppkast, men litt uggen en sjelden gang. Folk rundt meg sier at siden kvalmen er fraværende kommer jeg til å få gutt. Har virkelig kvalmen noe å si?

Leser flere steder at kvalme = jente og ingen kvalme = gutt.

Dere som har barn - Så dere en sammenheng mellom kjønn og kvalme?

Anonymkode: 4652c...42f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er gravid for første gang. Var veldig kvalm i første trimester. Måtte ha kvalmestillende for å holde maten nede. Har vært kvalm innimellom i resten av svangerskapet også. Venter gutt. 

Anonymkode: d7bc2...c49

Skrevet

Har bare jenter. Var kjempekvalm med to av dem, ikke kvalm i det hele tatt med siste.

Anonymkode: 5be5c...0cd

• Liker 1
Skrevet

Venter jente. Ikke kvalm I det hele tatt 😊

Anonymkode: 673ba...7be

Skrevet

Skal ha en gutt. Var kvalm i 1. trimester uten oppkast, men måtte gå på postfaen et par uker. 

Har ei venninne som venter gutt, hun har ikke vært kvalm. Hun har ei jente fra før og da kasta hun opp gjennom hele svangerskapet.

Anonymkode: 5a33d...f52

Skrevet

I alle mine 3 graviditeter stemte sammenhengen mellom kvalme og kjønn!

1. gang var jeg kvalm hele svangerskapet, ventet jente. 

2. gang var jeg ikke kvalm i det hele tatt, (heller veldig trøtt) ventet gutt  

3. gang var jeg veldig kvalm igjen og ventet da jente 

Anonymkode: e68fa...59f

Skrevet

Hyperemesis her, er i uke 23 og er fortsatt kvalm, venter gutt💖

Anonymkode: 3f170...cf2

Skrevet

2 jenter, ingen kvalme.

Anonymkode: bbe5d...845

Skrevet

Jeg har gutt og var kvalm døgnet rundt i første trimester. 

Anonymkode: f3041...f7c

Skrevet

For meg var det en sammenheng. Jeg var ikke eller svært lite kvalm med guttene, mens jeg var kvalm døgnet rundt med jenta. Jeg tror likevel det er en tilfeldighet. Mamma hadde f.eks. hyperemesis både med meg og broren min.

Skrevet

Var kvalm i 5-6 uker med jenta mi. Fra ca uke 7 til 13. Ingen kvalme med gutten. 

Skrevet

Har 3 barn, men vært gravid i 1.trimester 4 ganger.

1. graviditet, hadde kun antydning til morgenkvalme i 1. trimester, fikk gutt

2. graviditet, kvalm døgnet rundt fra uke 5-10, fikk jente.

3. graviditet, kvalm døgnet rundt fra uke 5-10, oppdaget MA i uke 11. Ukjent kjønn(men mistenker jente pga likt som sist)

4. graviditet, ingen kvalme i det hele tatt, fikk gutt.

Anonymkode: 5b995...84f

Skrevet

Har fire jenter. Var kvalm med de to første, særlig nummer 2, men ikke noe kvalme av betydning med de to siste. 

Anonymkode: b4fcd...33b

Skrevet

Jeg har 2 gutter, null kvalme i noen av svangerskapene.

Min mor var ikke kvalm i det hele tatt med meg.

Anonymkode: 80ceb...445

Skrevet

Jeg har 1 gutt, jeg var EKSTREMT kvalm nesten hele tiden, verst om morgenen. Når jeg jobbet var det flere tilfeller at jeg måtte springe på do for å kaste opp.

Skrevet

Jeg har en gutt. Ingen kvalme, men ekstrem hodepine første trimester. 

Anonymkode: ed7d2...ec6

Skrevet

Jeg var innlagt pga. dehydrering som følge av oppkast, og en lege der sa at i tilfellene hvor kvalmen blir så alvorlig at man må på sykehus er det studier som viser at det er en liten økt forekomst av jentefostere. Men det var ikke snakk om mer enn at det fortsatt var omtrent 50/50 (vanligvis fødes det litt flere gutter enn jenter, de aller kvalmeste føder kanskje litt flere jenter enn gutter). Jeg fikk to jenter, var på sykehus pga. kvalmen begge ganger. Men den ene gangen lå jeg ei stund på rom med ei med samme problem, som ventet gutt. 

Anonymkode: 1a977...2d5

Skrevet

Det er vel mer oppkast og ikke kvalme som forbindes med jente. 

Anonymkode: 3f170...cf2

Skrevet

Det er som en annen bruker nevner her en liten økt forekomst av jentefostre blant de som legges inn med alvorlig hypermesis. Med vanlig svangerskapskvalme er det ingen sammenheng. Tilfeldigheter og gener. Hverken jeg, min søster eller min mor har vært kvalme i våre svangerskap, selv om vi har fått barn av begge kjønn.

Anonymkode: c5d8e...1f5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...