Gå til innhold

Hvor mange uker på vei? Apper sier forskjellig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ene appen min preglife sier jeg er 5 uker på vei, mens gravid+ sier jeg er 7 uker på vei. Begge har samme termindato? Noen som har opplevd det samme? Hvem skal jeg høre på ?

Anonymkode: 446d7...7f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk den norske, den blir riktig i forhold til hvordan helsevesenet regner ukene. 

Anonymkode: b0c5a...bb1

• Liker 2
Skrevet

Når hadde du første dag i siste mens, og hvor lang syklus har du?

Som en hovedregele kan du regne at du er akkurat to uker på vei første dag i siste mens hvis du har syklus på 28 dager. Hvis du har lenger syklus enn 28 dager, må du trekke fra antallet dager over 28 fra hvor langt du er på vei. Hvis du f.eks har 30 dagers syklus, er du 12 dager på vei første dag i siste mens. 

Anonymkode: 9fad6...c89

Skrevet

Til meg stemte preglife best. Var på ordinær UL i går og jordmor sa det så ut som jeg var 18+2, noe som stemte med appen min. Da jeg fikk termindato fikk jeg én dag tidligere enn i appen 😁👍🏻
Også da jeg var på privat UL 6+2 sa jordmor at det virket som appen stemte overens med målingene.

Har preglife med norsk tekst om det har noen betydning.

Anonymkode: 71868...541

Skrevet

Var litt forvirrende med preglife, for når jeg er seks uker på vei så sier den jeg er i graviduke 7 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Var litt forvirrende med preglife, for når jeg er seks uker på vei så sier den jeg er i graviduke 7 

Det er pga du er fullgåtte 6,uker og dager inn i den 7uka

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...