Gå til innhold

Plutselig oppkast i uke 19

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er gravid i uke 19. I første trimester var jeg kvalm, men kastet aldri opp. Plutselig i dag kom det gitt 😅 blir generelt uggen av mye forskjellig mat. Er bare så redd jeg skal få oppkastperiode da jeg har vært relativt heldig og har ny kevende jobb. Hører flere har fått sånne sene runder uten oppkast tidligere. Noen som kan si noe om dette og når det eventuelt gikk over? 

Anonymkode: 85076...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var aldri kvalm i første graviditet. Nå i graviditet nr. 2 var jeg mer uggen 1.trimester. Og har også hatt noen spontane oppkast-episoder frem til nå i uke 26. Kommer veldig ut av det blå, føler meg egentlig ikke kvalm, men så kan det være en lukt/mat et eller annet som utløser det. Men går over like fort som det kommer. 

Skjedde sist her nå i helgen for min del, men kan gå et 1-2 uker mellom også for min del. 

Anonymkode: ea4e9...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det MÅ jo ikke ha sammenheng med graviditeten da, at du kastet opp i dag? Det er helt normalt at det går sånne "epidemier" med omgangssyke/spysjuke i ukene før jul. Samme med influensa etc.

Det kan altså være kortvarig, det som gjorde at du spydde i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig kvalm og brakk meg mye i 1. trimester men kastet ikke opp. 2-3 ganger fra uke 14 til 20 kastet jeg akutt opp, alle gangene var når jeg var ekstra sliten/hadde pushet meg litt.. etter det har jeg ikke kastet opp igjen, er i uke 30 nå:)

Anonymkode: 731c1...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kvalm med oppkast hele 1.trimester og det varte også delvis inn i 2.trimester. Kunne få dager med oppkast også fram til ca. Uke 19. men mye mer sporadisk type en gang i uken. 

Anonymkode: 683eb...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan melde om en likedan kveld som i går. Kvalmen/maten sitter helt oppi halsen. Blir vel nok ei fin og uggen natt… tatt en postafen nå. Skal kjøpe middel mot sure oppstøt i morgen for å se om det hjelper 😅

TS

Anonymkode: 85076...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte med mye kvalme og litt oppkast fra uke 17 ca. Jordmor sa at det kunne være pga jeg fikk for lite søvn og var sliten(jobber turnus 100%, så blir lite søvn mellom kvelds og dagvakt). Vet ikke om det er tilfelle, men jeg har faktisk vært mest kvalm de dagene jeg har vært sliten og sovet lite. 

Anonymkode: cc486...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...