Uni Skrevet 8. desember 2021 #1 Skrevet 8. desember 2021 Jeg har nettopp fått mitt første bud på Tise, og skjønner ikke postsystemet deres. I budet (som jeg ikke har svart på ennå) står det at pakken skal sendes med Posten, at det vil koste 75kr, og at jeg ikke mottar penger for porto. Jeg har sendt mail til Tise med spørsmål rundt dette, men tipper at jeg får et standardsvar som jeg ikke skjønner mer av. Hvordan finner "de" på summen 75kr? Jeg har ikke engang oppgitt vekten av produktet. Er det virkelig slik at jeg bare lemper av pakken med kode på og addresse hos Posten, og så sender de uten at jeg betaler noenting? Er det noen mulighet for at jeg kan bli lurt med denne måten å sende?
CrazyCatLady2500 Skrevet 8. desember 2021 #2 Skrevet 8. desember 2021 Er du sikker på at det er posten og ikke Helt Hjem? Der skriver du på en kode, legger i din egen postkasse og det blir hentet. Det stemmer at ikke du får de 75 kronene, de går rett til Helt hjem. 1
Titania Skrevet 8. desember 2021 #3 Skrevet 8. desember 2021 CrazyCatLady2500 skrev (Akkurat nå): Er du sikker på at det er posten og ikke Helt Hjem? Der skriver du på en kode, legger i din egen postkasse og det blir hentet. Det stemmer at ikke du får de 75 kronene, de går rett til Helt hjem. Posten har jo også begynt med den tjenesten, men den koster 70 3
CrazyCatLady2500 Skrevet 8. desember 2021 #4 Skrevet 8. desember 2021 Titania skrev (1 minutt siden): Posten har jo også begynt med den tjenesten, men den koster 70 Å ja, beklager! Kom på etterpå at kanskje posten i hvert fall dekker de områdene som Helt hjem ikke dekker. 😊👍🏻
Uni Skrevet 8. desember 2021 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2021 Det står Posten, ikke HeltHjem. Har aldri brukt HeltHjem heller. Så det er bare å skrive kode med tydelige bokstaver på pakken og mottakers addresse, lempe den av hos Posten, og så trenger jeg ikke tenke mer på det? Prøver bare å finne ut om det er noe som kan gå galt, noe jeg kan misforstå/gjøre feil, eller noen måte å bli lurt
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #6 Skrevet 8. desember 2021 Uni skrev (48 minutter siden): Prøver bare å finne ut om det er noe som kan gå galt, noe jeg kan misforstå/gjøre feil, eller noen måte å bli lurt Har kjøper betalt til deg før du sendte pakken? Anonymkode: 5370c...5a2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #7 Skrevet 8. desember 2021 Uni skrev (1 time siden): Hvordan finner "de" på summen 75kr? Jeg har ikke engang oppgitt vekten av produktet. Kanskje det er en fastpris for denne tjenesten, uavhengig av vekt? Posten kan sikker gi deg svar på spørsmålene dine Anonymkode: 5370c...5a2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #8 Skrevet 8. desember 2021 Tise sin betalingsløsning er sånn at kjøper betaler det tingen koster til tise, og betaler frakt. Så sender du med å skrive på koden, og når pakken er mottatt har kjøper 24 timer på å rapportere problemer, før tise betaler ut pengene til deg de neste dagene. Jeg har aldri opplevd at noen har rapportert problemer hos meg. Anonymkode: a8533...865 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #9 Skrevet 8. desember 2021 Uni skrev (8 timer siden): Det står Posten, ikke HeltHjem. Har aldri brukt HeltHjem heller. Så det er bare å skrive kode med tydelige bokstaver på pakken og mottakers addresse, lempe den av hos Posten, og så trenger jeg ikke tenke mer på det? Prøver bare å finne ut om det er noe som kan gå galt, noe jeg kan misforstå/gjøre feil, eller noen måte å bli lurt Du skal bare skrive koden på pakka, ikke mottakers navn og adresse. Anonymkode: 9adfc...0af 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #10 Skrevet 8. desember 2021 Du får bare en kode du skriver på ja. Men pakka må være innenfor visse mål og vekt, husker ikke helt hva det er nå. Anonymkode: 73b36...679 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #12 Skrevet 17. september 2022 Har sendt mye med helthjem når jeg har solgt på tise og finn. Nå har jeg solgt noe på tise som skal sendes med posten. Må jeg spørre kjøper om adressen eller finner jeg den noe sted? (Klæbba det til en gang tidligere hvor jeg først bare skreiv koden på pakken og la i postkassen sånn man gjør det med helthjem. Men tydeligvis annerledes med posten?) Anonymkode: 1efea...59c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #13 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har sendt mye med helthjem når jeg har solgt på tise og finn. Nå har jeg solgt noe på tise som skal sendes med posten. Må jeg spørre kjøper om adressen eller finner jeg den noe sted? (Klæbba det til en gang tidligere hvor jeg først bare skreiv koden på pakken og la i postkassen sånn man gjør det med helthjem. Men tydeligvis annerledes med posten?) Anonymkode: 1efea...59c Nei det er ikke annerledes med posten. Du skal kun skrive koden. Anonymkode: 88b01...8e7 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #14 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei det er ikke annerledes med posten. Du skal kun skrive koden. Anonymkode: 88b01...8e7 Du må jo skrive adressen. Når du kjøper porto på posten.no, så er det ingen steder å legge inn mottakers adresse, så den må du skrive på pakken. Anonymkode: 6ce6f...a0e 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #15 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Du må jo skrive adressen. Når du kjøper porto på posten.no, så er det ingen steder å legge inn mottakers adresse, så den må du skrive på pakken. Anonymkode: 6ce6f...a0e På de små pakkene som tilsvarer Helthjem sine, så skriver man kun en kode på pakken hos Posten også. Ikke noen adresse. Anonymkode: 9adfc...0af 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #16 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): På de små pakkene som tilsvarer Helthjem sine, så skriver man kun en kode på pakken hos Posten også. Ikke noen adresse. Anonymkode: 9adfc...0af Tenker du på når man kjøper Norgespakke eller noe slikt? Jeg tenker på når man kjøper digital porto for å sende brev og små pakker. Da legger man ikke inn mottakers adresse noe sted, man bare kjøper portoen, så da må man skrive adresse pluss portokode på pakken, Anonymkode: 6ce6f...a0e 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #17 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tenker du på når man kjøper Norgespakke eller noe slikt? Jeg tenker på når man kjøper digital porto for å sende brev og små pakker. Da legger man ikke inn mottakers adresse noe sted, man bare kjøper portoen, så da må man skrive adresse pluss portokode på pakken, Anonymkode: 6ce6f...a0e Nei, på små pakker får man en kode man skal skrive på utsiden av pakken. Se vedlagte bilde. Anonymkode: 9adfc...0af 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #18 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei, på små pakker får man en kode man skal skrive på utsiden av pakken. Se vedlagte bilde. Anonymkode: 9adfc...0af Ja, det er Norgespakke Vi snakker om to forskjellige ting. Anonymkode: 6ce6f...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #19 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja, det er Norgespakke Vi snakker om to forskjellige ting. Anonymkode: 6ce6f...a0e Og det er den som brukes i Tise, ikke brevpakke. Anonymkode: a8533...865 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå