Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff. Jeg får dårlig samvittighet fordi jeg tenker tanken, men jeg må dele min bekymring. Venninne har vært veldig aktiv på sosiale medier lenge. En tid tilbake fikk hun en del kontakt med en mann, og han opprettet så Facebook-konto slik at de kunne chatte sammen. Pga jobben sin så ville han ikke dele tlf nr. Så har de aldri snakket sammen på tlf eller video, men han er selve drømmemannen. Nå er han plutselig blitt alvorlig syk, og venninna mi er dypt deprimert. Altså: er det bare meg, eller er det mye som skurrer her?

Anonymkode: 78b75...e37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninna di skurrer. For å si det sånn. Det er ikke normalt å bli så følelsesmessig engasjert i en fantasifigur. 

Skrevet
SoWhat? skrev (4 minutter siden):

Venninna di skurrer. For å si det sånn. Det er ikke normalt å bli så følelsesmessig engasjert i en fantasifigur. 

Jeg tenker det samme selv. Jeg har et par ganger foreslått at hun trenger snakke med psykolog, det er en del utfordringer i livet hennes generelt sett, og jeg er redd det er så mye fokus nettopp på denne mannen nå. Hun blir lett "revet" med, for å si det slik, og når jeg f.eks. stiller spørsmål rundt mannen og det som skjer der, har hun en tendens til å gå veldig i forsvarsmodus. Jeg er bare utrolig bekymret.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker det samme selv. Jeg har et par ganger foreslått at hun trenger snakke med psykolog, det er en del utfordringer i livet hennes generelt sett, og jeg er redd det er så mye fokus nettopp på denne mannen nå. Hun blir lett "revet" med, for å si det slik, og når jeg f.eks. stiller spørsmål rundt mannen og det som skjer der, har hun en tendens til å gå veldig i forsvarsmodus. Jeg er bare utrolig bekymret.

Er du redd for at hun skal bli utsatt for svindel? Da tror jeg at jeg ville sagt det rett ut. Det ser jo ut som om det er det som skjer.

Du får vel i grunnen ikke gjort så mye mer. 

• Liker 1
Skrevet

Forstår din bekymring, men med tanke på at hun ikke tar til seg det du sier - så tror jeg hun må bare holde på og lære av det hvis det skjer noe. 

Anonymkode: 475ab...728

Skrevet
SoWhat? skrev (2 minutter siden):

Er du redd for at hun skal bli utsatt for svindel? Da tror jeg at jeg ville sagt det rett ut. Det ser jo ut som om det er det som skjer.

Du får vel i grunnen ikke gjort så mye mer. 

Ja, det faktum at mannen ikke gir annet en bilder via Messenger, så høres det litt for rart ut. Men ja, har delt min bekymring om svindel, men da ble hun skikkelig sint.

Takk for svar, jeg skulle bare ønske jeg kunne gjort noe.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...