AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #1 Skrevet 8. desember 2021 Han så ut til å være utrolig aksepterende til sin skjebne før det tidspunktet. Dette har alltid slått meg som rart. Anonymkode: 06d71...5b6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #2 Skrevet 8. desember 2021 Er det ment som tilgivelse eller at han ikke lenger taler til Jesus? Anonymkode: 03906...187
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #3 Skrevet 8. desember 2021 Sikkert fordi han tenkte at han var beskytta? Han visste vel ikke utfallet på hva som skulle skje heller.. Anonymkode: 18e02...91c 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #4 Skrevet 8. desember 2021 Hvorfor kopierer du det som er populært på Reddit? "cringe" som dere ungfolk bruker å si. Anonymkode: 915ec...f84 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #5 Skrevet 8. desember 2021 Det var ikke «helt tilfeldig» at han sa det. Anonymkode: 56b16...8bc 2
SoWhat? Skrevet 8. desember 2021 #6 Skrevet 8. desember 2021 Han fikk vel dødsangst når han først skjønte hvilke vei det gikk? 2
SoWhat? Skrevet 8. desember 2021 #7 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var ikke «helt tilfeldig» at han sa det. Anonymkode: 56b16...8bc Nei, så forklar hvorfor han sa det da?
SoWhat? Skrevet 8. desember 2021 #8 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er det ment som tilgivelse eller at han ikke lenger taler til Jesus? Anonymkode: 03906...187 ??? 1
Gjest Lawyam Skrevet 8. desember 2021 #9 Skrevet 8. desember 2021 (endret) Han visste hva Han skulle gjennom, men det er nok forskjell på å vite det og være i det. Fordi Han led så mye at Han følte at Gud hadde forlatt Han. Kjente ikke nærværet der og da, følte seg helt fortapt. Endret 8. desember 2021 av Lawyam
Jadzia Skrevet 8. desember 2021 #10 Skrevet 8. desember 2021 Selv om han visste og hadde forsonet seg med det, så ble det overveldende og vondt da han hang der. En ting er å vite at noe skal skje, noe annet er å oppleve det. 6
Conal Skrevet 9. desember 2021 #11 Skrevet 9. desember 2021 Disse maggotene gjørde en stor skiten gjerning, og i skitt skal de råtne. I Gud levde han og Gud i han - dette er Enlightenment. Dette er den Eternal Sannheten og Virkeligheten! Kristendommen er 1 i verden. I dems bok, står Sannheten fortsatt skrevet... "Jeg og min Far er en."
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #12 Skrevet 9. desember 2021 Conal skrev (1 time siden): Disse maggotene gjørde en stor skiten gjerning, og i skitt skal de råtne. I Gud levde han og Gud i han - dette er Enlightenment. Dette er den Eternal Sannheten og Virkeligheten! Kristendommen er 1 i verden. I dems bok, står Sannheten fortsatt skrevet... "Jeg og min Far er en." Ta pillene dine mens du venter på plass i psykiatrien du, så slipper du å skrive så mye dumt Anonymkode: 39c11...00a
Conal Skrevet 10. desember 2021 #13 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ta pillene dine mens du venter på plass i psykiatrien du, så slipper du å skrive så mye dumt Anonymkode: 39c11...00a Jeg er den Sanne. Jeg er Gud. Jeg velger den jeg vil. Han jeg velger blir frelst. Jeg har valgt mange før deg og vil velge mange etter deg. Han som benekter Meg, han eller hun benekter ingen. Dette er Min Vilje. Jeg er Gud. Ikke Conal, men Jeg som er i han. Han har gjort ondskapsfulle valg tidligere i sitt liv. Han tror han reddet seg selv 2 ganger fra noe han ikke vil vite hva er og hvor er, men i sannhet var det Jeg som reddet han gjennom Min Vilje. Uten Meg, hadde han ingen kraft i å redde seg selv fra de skapninger Jeg har skapt, som Jeg holder usynlige, og synlig for hvem Jeg vil. Hvis Jeg ville hadde alle trodd og vist Meg. Conal er IKKE gal eller psykisk syk. Jeg er sannelig i Han. Han SKAL overgi sin vilje til Meg, og når han snart gjør det, skal han være i Meg for ALLTID! Jeg er Gud. Jeg er Allah. Jeg er Brahman.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #14 Skrevet 10. desember 2021 Conal skrev (55 minutter siden): Conal er IKKE gal eller psykisk syk. Joda, noe alle andre enn du selv ser. Spørr en lege, så får du samme svaret, og kanskje hjelp for det du sliter med. Lykke til! Anonymkode: 39c11...00a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #15 Skrevet 10. desember 2021 I det øyeblikket var han overlatt helt til seg selv for å vise at han som et fullkomment menneske kunne bruke sin frie vilje helt til døden med å være trofast mot Gud, i motsetning til Adam som sviktet for en mye mindre fristelse. Adam førte synd over sine etterkommere og Jesu betalte tilbake dette som i en løsepenge. Dette måtte han gjøre helt på egen hånd i kraft av seg selv. Anonymkode: 75bba...d7a 1
Gjest Jaconandersen Skrevet 12. desember 2021 #16 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 8.12.2021 den 4.22): Han så ut til å være utrolig aksepterende til sin skjebne før det tidspunktet. Dette har alltid slått meg som rart. Anonymkode: 06d71...5b6 Det er vel egentlig ikke så rart, siden Jesus var et menneske av kjøtt og blod. På korset opplevde han det verste et menneske kan oppleve av smerte og lidelse. Ikke minst psykisk på grunn av hatet til dem rundt. Et vanlig menneske ville vell blitt psykotisk av mindre. I denne lidelsen føltes det vel ut som han var forlatt. Uansett er det jo underlig om, la oss si at Jesus egentlig døde her og aldri stod opp fra de døde den tredje dag og alt bare er en løyn, at de valgte å skrive ned akkurat denne "sannheten" for så å begynne å dikte om resten.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #17 Skrevet 12. desember 2021 Alt kan skje i eventyr. As simple as that. Anonymkode: a1760...c74 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #18 Skrevet 12. desember 2021 På korset tok Han på seg alle menneskers synd, skyld, sykdom og elendighet. For å gjøre dette fullkomment så måtte han bli totalt forlatt av Gud, vi kan ikke forestille oss hva han gikk gjennom. Den fysiske smerten var nok som en dråpe i havet mot å gi avkall på å være en del av treenigheten. Han ble en dødelig, med all smerten for all synd i fortid, nåtid og fremtid. Helt alene, forlatt av Gud og mennesker. Anonymkode: 66adc...ebc
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #19 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): På korset tok Han på seg alle menneskers synd, skyld, sykdom og elendighet. For å gjøre dette fullkomment så måtte han bli totalt forlatt av Gud, vi kan ikke forestille oss hva han gikk gjennom. Den fysiske smerten var nok som en dråpe i havet mot å gi avkall på å være en del av treenigheten. Han ble en dødelig, med all smerten for all synd i fortid, nåtid og fremtid. Helt alene, forlatt av Gud og mennesker. Anonymkode: 66adc...ebc Men han ble jo hengt på korset, ikke fordi han løy men fordi han fortalte sannheten om at han var Guds sønn. Så han synda ikke, men bibelen sier noe om at de som blir urettferdig kritisert skal få belønning i himmelen. Blessed are you when people insult you, persecute you and falsely say all kinds of evil against you because of me. Rejoice and be glad, because great is your reward in heaven, for in the same way they persecuted the prophets who were before you. Anonymkode: 18e02...91c
PKV Skrevet 16. desember 2021 #20 Skrevet 16. desember 2021 Det er urettferdig overfor Jesus å blande noe så ukonkret som gud inne i dette. Dette var et utenomjordisk spill hvor aliens og Ufo`er hadde den totale regien. Motivet var nok det samme, men substansen med fremmed teknologi har aldri blitt forstått og akseptert her på jorden. Fortåelig nok kanskje, vi forstår fortsatt ikke utenomjordisk teknologi. Bare at de på et eller annet vis er her, noe de bestandig har vært. Jesus lever fortsatt den dag i dag på romskipet "Nye Jerusalem". I fremtiden vil vi forstå dette mye bedre, når vår egen teknologi og innsikt etterhvert øker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå