Cornflakes Skrevet 8. desember 2021 Forfatter #21 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 8.12.2021 den 5.16): Det er sånn som desverre kan skje. Har skjedd meg også. De har forsøkt å fikse opp i ting og gitt penger tilbake. Hvis kommunikasjonen er så dårlig med denne frisøren ville jeg byttet. Og heller holdt meg til en frisør det fungerer godt med og ikke fokusert så mye på salong. Anonymkode: fe7bc...3c6 Drar aldri dit igjen nei. Første(andre) og siste gang. AnonymBruker skrev (På 8.12.2021 den 5.16): Jeg trenger virkelig ikke en lang forklaring. Diskusjonen var et faretegn og du overså det. Neste gang gjør du kanskje ikke det. Anonymkode: 7252e...022 Nei det er helt sikkert.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #22 Skrevet 8. desember 2021 Det er sånn som kan skje ts. Nå bør det kanskje for hårets skyld gå noe tid før du forsøker igjen. Anonymkode: fe7bc...3c6
Cornflakes Skrevet 8. desember 2021 Forfatter #23 Skrevet 8. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er sånn som kan skje ts. Nå bør det kanskje for hårets skyld gå noe tid før du forsøker igjen. Anonymkode: fe7bc...3c6 Ja, sånn som kan skje. Men det er ikke det jeg lurte på. Jeg lurte på om det var jeg eller frisøren som var på jordet. Om det stemmer at den fargen er mørkere enn min. Ja må vel vente. Men det er utrolig leit for hadde håpa på å føle meg fin til jul og nyttår. Jeg er så sykt drittlei den mørke fargen. Endret 8. desember 2021 av Cornflakes
Fresiaa Skrevet 8. desember 2021 #24 Skrevet 8. desember 2021 Ja det det er sykt uflaks! Og jeg er helt enig, det bildet er lysere enn ditt eget hår. De fleste andre frisører hadde nailet den fargen lett. Ville dratt til en ny salong neste gang☺️ 4
Cornflakes Skrevet 8. desember 2021 Forfatter #25 Skrevet 8. desember 2021 Fresiaa skrev (Akkurat nå): Ja det det er sykt uflaks! Og jeg er helt enig, det bildet er lysere enn ditt eget hår. De fleste andre frisører hadde nailet den fargen lett. Ville dratt til en ny salong neste gang☺️ Ja, så du det nye collage bildet jeg la ut ? Der ser man det enda bedre.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #26 Skrevet 8. desember 2021 Cornflakes skrev (På 8.12.2021 den 5.19): Her er et tydligere bilde av forskjellen. - ts I dette bildet syntes jeg at ja, ditt hår (hvis det er det til venstre) er bra mye lysere enn håret til høyre. Og har en helt annen farge. AnonymBruker skrev (På 8.12.2021 den 12.50): I dette bildet syntes jeg at ja, ditt hår (hvis det er det til venstre) er bra mye lysere enn håret til høyre. Og har en helt annen farge. Anonymkode: 893f7...9c5 Er det omvendt, så har du mye mørkere hår enn på det andre bildet 😜 Anonymkode: 893f7...9c5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #27 Skrevet 8. desember 2021 Håret mitt blir alltid både mørkere og varmere enn fargen skulle tilsi, både hos frisør og hjemme. Askeblond blir mørk gyllenblond i mitt hår, og gyllenblond blir nesten rødblond. En frisør fortalte meg en gang at det har med hårtypen å gjøre, at håret mitt trekker farge uvanlig godt. Etter at jeg har begynt å informere frisøren om at jeg må ha en nyanse eller to lysere og kaldere enn ønsket resultat har jeg blitt langt mer fornøyd. Anonymkode: fc125...cab 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #28 Skrevet 8. desember 2021 Frisørene er jo helt idiot? Det er ikke så vanskelig å forstå at du ville ha en farge som var lysere enn den du hadde. Snakk om å være lite løsningsorientert. Jeg farger også håret i tone 7. Det kaller frisørene for mørkeblondt. (Selv om jeg som nordmann føler det er mer brundt). Veldig likt håret ditt. Vil si fargen på bildet er minst 2 nyanser lysere. Kan godt hende frisørene bruker et annet språk og "lyselysebrun" tilsvarer nr 7 i frisørverden. Det var uansett IKKE vanskelig å forstå hva du mente! Anonymkode: bde8e...be2 1
Cornflakes Skrevet 8. desember 2021 Forfatter #29 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 8.12.2021 den 12.51): Er det omvendt, så har du mye mørkere hår enn på det andre bildet 😜 Anonymkode: 893f7...9c5 Du skjønner jo selv at det er omvendt, man ser jo veldig godt at det lyseste bilde er et modellbilde fra Internett og det til høyere er amatørbilde i speilet. Mitt er selvfølgelig til høyere AnonymBruker skrev (På 8.12.2021 den 13.23): Frisørene er jo helt idiot? Det er ikke så vanskelig å forstå at du ville ha en farge som var lysere enn den du hadde. Snakk om å være lite løsningsorientert. Jeg farger også håret i tone 7. Det kaller frisørene for mørkeblondt. (Selv om jeg som nordmann føler det er mer brundt). Veldig likt håret ditt. Vil si fargen på bildet er minst 2 nyanser lysere. Kan godt hende frisørene bruker et annet språk og "lyselysebrun" tilsvarer nr 7 i frisørverden. Det var uansett IKKE vanskelig å forstå hva du mente! Anonymkode: bde8e...be2 Nei.. skulle jo ikke tro det. Og denne feilen klarte de å missforstå TO ganger.. 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #30 Skrevet 8. desember 2021 9 hours ago, Cornflakes said: Her er et tydligere bilde av forskjellen. - ts Her mener jeg at modellen (med krøller) har mørkere og kaldere hår, men fordi det er blitz/lys på så ser det kanskje litt lysere ut på midten. Men selve hårfargen er veldig lik, kanskje litt mørkere, enn din... Uannsett hva du viser av bilder så burde de jo forsåvidt høre på det du sier om at du vil ha hår som er lysere enn du hadde og da gjøre noe så det ble lysere da. Anonymkode: 36fa2...53e 7
Cornflakes Skrevet 8. desember 2021 Forfatter #31 Skrevet 8. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Håret mitt blir alltid både mørkere og varmere enn fargen skulle tilsi, både hos frisør og hjemme. Askeblond blir mørk gyllenblond i mitt hår, og gyllenblond blir nesten rødblond. En frisør fortalte meg en gang at det har med hårtypen å gjøre, at håret mitt trekker farge uvanlig godt. Etter at jeg har begynt å informere frisøren om at jeg må ha en nyanse eller to lysere og kaldere enn ønsket resultat har jeg blitt langt mer fornøyd. Anonymkode: fc125...cab Jeg har aldri hatt problem hos frisør før og jeg har hatt alle mulige farger. Jeg har hatt heelt hvitt, og jeg har hatt med lilla og rosa skjær. Jeg har hatt sånn farge som på eksempelbildet før også, og jeg har hatt vanlig blondt og jeg har hatt svart. Og tro det eller ei så klarte en sykt flink frisør en gang å få håret mitt helt perfekt blondt, kaldt og uten snev av gult eller oransj fra kullsvart på kun 2 behandlinger!!. Og det ble ikke slitt engang. Hun kunne trylle tror jeg. Jeg hadde forventet en lang prosess. Her er bilde av resultatet den gangen fra kull svart tik blondt på 2 omganger: Endret 8. desember 2021 av Cornflakes La til bilde 1
AprilLudgate Skrevet 8. desember 2021 #32 Skrevet 8. desember 2021 Cornflakes skrev (10 timer siden): Jeg hadde/har et mørkebrunt hår (syns jeg selv) som jeg ville ha LYSERE. Jeg viste frisøren bilder av hva jeg ville ha og begge de som var i salongen sverget på at den fargen jeg viste bilde av var myyye mørkere enn mitt hår. Jeg viste mange eksempler av samme type farge som jeg ville ha, sånn beige, lyselysebrun. Det var ekstremt vanskelig for dem å forstå fordi de mente at det jeg sa og bildene jeg viste ikke stemte overens. De mente at bildene jeg viste var mye mørkere enn mitt hår, og da kan jeg ikke si at jeg vil ha lys beige brun fordi det jeg viste var mørkebrun. Også mente de samtidig at JEG har lysebrun farge 😂 Vel... hun satte igang og stripebleket håret mitt og farget det som ikke ble bleket med samme mørkebrune fargen jeg hadde fra før, en 7er eller hva det er. Den ble selvfølgelig mørkere fordi den gamle fargen var jo bittelitt fadet. Resultatet ble at jeg satt igjen med et nøyaktig likt hår som jeg kom inn med. Jeg klaget og fikk en ny time gratis.. da avfarget hun hele håret mitt og tok i en minicolour som ikke virket så ble jeg sittende igjen med gult hår med kobberrøde røtter 3-4 cm utover. Altså ikke noe antydning til brunt. Sykeste jeg har sett, så jeg begynte faktisk å gråte. Sjefen fra salongen kom og så selv at dette ikke var bra og sa at hvis vi farget over dette med en lysebrun farge så ville det bli akkurat som på bildene. Jeg sa ok til det for jeg kunne virkelig ikke gå ut sånn jeg så ut. Ja... så enda en gang ble jeg sittende igjen men nøyaktig samme hårfarge som fra start. Langt langt ifra bildene jeg viste. Her er bilde av mitt hår og et av bildene jeg viste. De mener altså at det på bildet eksempelet er mye MØRKERE enn mitt hår. Jeg mener ikke røttene hennes, men ville ha alt sånn som det lange håret hennes er. Er jeg klin gæærn eller hva skjer her egt? (Jeg fikk pengene tilbake, men ja...mye slitasje på håret for 0 og niks og veldig veldig sykt og merkelig. Skulle tro der var skjult kamera) Det jeg ser her er: Bølgete hår: en kald....tja. Det er noe svak rosefarge i denne slik jeg ser på bildet. Jeg ville antatt det var blanding av 70-80% av kanskje 8.1 på bleket hår - sammen med 20-30% rosefarget balsamkur? Eller noen få minutter med rose i etterkant? Den brune vil jeg si er en 5 kanskje. Om du viste dette nøyaktige bildet av det bølgete håret var det er veldig dårlig oppløst bilde. Om de mener det bølgete er like mørkt eller mørkere er de jo helt på en sykkeltur. 2
Cornflakes Skrevet 8. desember 2021 Forfatter #33 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Her mener jeg at modellen (med krøller) har mørkere og kaldere hår, men fordi det er blitz/lys på så ser det kanskje litt lysere ut på midten. Men selve hårfargen er veldig lik, kanskje litt mørkere, enn din... Uannsett hva du viser av bilder så burde de jo forsåvidt høre på det du sier om at du vil ha hår som er lysere enn du hadde og da gjøre noe så det ble lysere da. Anonymkode: 36fa2...53e Mørkere og kaldere enn mitt ville blir svart i min verden. 1
AprilLudgate Skrevet 8. desember 2021 #34 Skrevet 8. desember 2021 Cornflakes skrev (9 minutter siden): Jeg har aldri hatt problem hos frisør før og jeg har hatt alle mulige farger. Jeg har hatt heelt hvitt, og jeg har hatt med lilla og rosa skjær. Jeg har hatt sånn farge som på eksempelbildet før også, og jeg har hatt vanlig blondt og jeg har hatt svart. Og tro det eller ei så klarte en sykt flink frisør en gang å få håret mitt helt perfekt blondt, kaldt og uten snev av gult eller oransj fra kullsvart på kun 2 behandlinger!!. Og det ble ikke slitt engang. Hun kunne trylle tror jeg. Jeg hadde forventet en lang prosess. Her er bilde av resultatet den gangen fra kull svart tik blondt på 2 omganger: Angående å gå fra kullsvart til det avbildede så vil jeg jo si det var risikosport. Resuøtatet ble veldig pent, men - håret kunne knekt av om det ble SÅ hardt bleket i 2 omganger. Det er ikle vanlig å gønne så friskt på. 2
Cornflakes Skrevet 8. desember 2021 Forfatter #35 Skrevet 8. desember 2021 Fløff skrev (På 8.12.2021 den 14.52): Det jeg ser her er: Bølgete hår: en kald....tja. Det er noe svak rosefarge i denne slik jeg ser på bildet. Jeg ville antatt det var blanding av 70-80% av kanskje 8.1 på bleket hår - sammen med 20-30% rosefarget balsamkur? Eller noen få minutter med rose i etterkant? Den brune vil jeg si er en 5 kanskje. Om du viste dette nøyaktige bildet av det bølgete håret var det er veldig dårlig oppløst bilde. Om de mener det bølgete er like mørkt eller mørkere er de jo helt på en sykkeltur. Nei jeg viste bildet direkte fra Internett. (Viste også flere andre bilder... ene bildet som i mine øyne er lysebrunt med blondskjær, det kalte de PLATINA BLONDT 😂.) Ikke prittcreen som er zoomet inn og klippet. De mener at det modellbildet er mye mørkere enn mitt ja. Fløff skrev (På 8.12.2021 den 14.55): Angående å gå fra kullsvart til det avbildede så vil jeg jo si det var risikosport. Resuøtatet ble veldig pent, men - håret kunne knekt av om det ble SÅ hardt bleket i 2 omganger. Det er ikle vanlig å gønne så friskt på. Var 1 avfarging med en toner også 6 uker senere en striperunde. Håret ble ganske bra bare av avfargingen.
AprilLudgate Skrevet 8. desember 2021 #36 Skrevet 8. desember 2021 Cornflakes skrev (4 minutter siden): Nei jeg viste bildet direkte fra Internett. (Viste også flere andre bilder... ene bildet som i mine øyne er lysebrunt med blondskjær, det kalte de PLATINA BLONDT 😂.) Ikke prittcreen som er zoomet inn og klippet. De mener at det modellbildet er mye mørkere enn mitt ja. Platinablondt er det jo iallefall ikke 😅🙈 Sende de gavekort til Specsavers?
Cornflakes Skrevet 8. desember 2021 Forfatter #37 Skrevet 8. desember 2021 Fløff skrev (Akkurat nå): Platinablondt er det jo iallefall ikke 😅🙈 Sende de gavekort til Specsavers? Ja jeg er helt sjokka. Jeg viste dem bilde av meg selv med hvitt hår og sa: Hva er dette da? Er ikke dette platinablond ? De bare: Det er hvitt 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #38 Skrevet 8. desember 2021 Vel, kan ikke si fargene var så veldig like. Så tviler på at det er noe feil med synet ditt. Anonymkode: 212d7...7a8 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #39 Skrevet 8. desember 2021 Jeg gikk fra knall rødt til blond på to omganger og det hadde min frisør aldri opplevd før, det har noe kvaliteten på håret å gjøre og hva som er under, altså hvor behandlet håret er, eller skadet om du vil. I 90% av tilfellene når en frisør sier til deg at dette ikke vil bli slik du ser for deg, så lytt til frisøren - spesielt om de attpåtil er flere som er enig! Surt for deg, ja, men jeg tror at det å dra med et bilde til en frisør ikke er så smart, finn heller frem fargekartet i salongen og velg derfra. Anonymkode: 88dfd...f64 3
AprilLudgate Skrevet 8. desember 2021 #40 Skrevet 8. desember 2021 Cornflakes skrev (6 minutter siden): Ja jeg er helt sjokka. Jeg viste dem bilde av meg selv med hvitt hår og sa: Hva er dette da? Er ikke dette platinablond ? De bare: Det er hvitt 🤣 Mulig de har fått noe av blekestoffet i øynene. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå