Cornflakes Skrevet 8. desember 2021 #1 Skrevet 8. desember 2021 (endret) Jeg hadde/har et mørkebrunt hår (syns jeg selv) som jeg ville ha LYSERE. Jeg viste frisøren bilder av hva jeg ville ha og begge de som var i salongen sverget på at den fargen jeg viste bilde av var myyye mørkere enn mitt hår. Jeg viste mange eksempler av samme type farge som jeg ville ha, sånn beige, lyselysebrun. Det var ekstremt vanskelig for dem å forstå fordi de mente at det jeg sa og bildene jeg viste ikke stemte overens. De mente at bildene jeg viste var mye mørkere enn mitt hår, og da kan jeg ikke si at jeg vil ha lys beige brun fordi det jeg viste var mørkebrun. Også mente de samtidig at JEG har lysebrun farge 😂 Vel... hun satte igang og stripebleket håret mitt og farget det som ikke ble bleket med samme mørkebrune fargen jeg hadde fra før, en 7er eller hva det er. Den ble selvfølgelig mørkere fordi den gamle fargen var jo bittelitt fadet. Resultatet ble at jeg satt igjen med et nøyaktig likt hår som jeg kom inn med. Jeg klaget og fikk en ny time gratis.. da avfarget hun hele håret mitt og tok i en minicolour som ikke virket så ble jeg sittende igjen med gult hår med kobberrøde røtter 3-4 cm utover. Altså ikke noe antydning til brunt. Sykeste jeg har sett, så jeg begynte faktisk å gråte. Sjefen fra salongen kom og så selv at dette ikke var bra og sa at hvis vi farget over dette med en lysebrun farge så ville det bli akkurat som på bildene. Jeg sa ok til det for jeg kunne virkelig ikke gå ut sånn jeg så ut. Ja... så enda en gang ble jeg sittende igjen men nøyaktig samme hårfarge som fra start. Langt langt ifra bildene jeg viste. Her er bilde av mitt hår og et av bildene jeg viste. De mener altså at det på bildet eksempelet er mye MØRKERE enn mitt hår. Jeg mener ikke røttene hennes, men ville ha alt sånn som det lange håret hennes er. Er jeg klin gæærn eller hva skjer her egt? (Jeg fikk pengene tilbake, men ja...mye slitasje på håret for 0 og niks og veldig veldig sykt og merkelig. Skulle tro der var skjult kamera) Endret 8. desember 2021 av Cornflakes Lagt til nytt bilde
Natta1980 Skrevet 8. desember 2021 #2 Skrevet 8. desember 2021 På det nederste bildet er det lysebrunt hår. Mørkebrunt er jo noe sånt som dette (se bilde) Det øverste bildet er en kaldere askeaktig brunfarge, litt mørkere. Men utrolig kjip opplevelse. Kjempebra at du fikk pengene igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #3 Skrevet 8. desember 2021 Natta1980 skrev (4 minutter siden): På det nederste bildet er det lysebrunt hår. Mørkebrunt er jo noe sånt som dette (se bilde) Det øverste bildet er en kaldere askeaktig brunfarge, litt mørkere. Men utrolig kjip opplevelse. Kjempebra at du fikk pengene igjen. Så jeg er fargeblind..? Det øverste bildet er mørkere enn mitt ? Anonymkode: dbf45...9a2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #4 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så jeg er fargeblind..? Det øverste bildet er mørkere enn mitt ? Anonymkode: dbf45...9a2 Det øverste bildet er lysere enn ditt Anonymkode: 8f7cb...edd 8
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #5 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det øverste bildet er lysere enn ditt Anonymkode: 8f7cb...edd Ja, ikkesant ? Det nektet begge frisørene for helt. Anonymkode: dbf45...9a2
ashera Skrevet 8. desember 2021 #6 Skrevet 8. desember 2021 Det øverste bildet du poster typisk for en kald blond variant av 7 - vil ikke kalle det lysebrunt, men mellomblondt. 16
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #7 Skrevet 8. desember 2021 Jeg skjønner at håret på det øverste bildet sikkert er lysere, men kvaliteten på bildet er jo elendig så det ser faktisk ganske likt ut! Anonymkode: d8045...107 16
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #8 Skrevet 8. desember 2021 ashera skrev (På 8.12.2021 den 4.33): Det øverste bildet du poster typisk for en kald blond variant av 7 - vil ikke kalle det lysebrunt, men mellomblondt. Ja, det er egentlig der samme for meg hva fargene heter. Poenget er at de mente at det var mørkere enn mitt og det forvirrer meg helt sinnsykt. Jeg trodde jeg var gal der jeg satt og de sa at det var mørkere enn mitt.... AnonymBruker skrev (På 8.12.2021 den 4.34): Jeg skjønner at håret på det øverste bildet sikkert er lysere, men kvaliteten på bildet er jo elendig så det ser faktisk ganske likt ut! Anonymkode: d8045...107 Likt?! Anonymkode: dbf45...9a2 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #9 Skrevet 8. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 8.12.2021 den 4.25): Så jeg er fargeblind..? Det øverste bildet er mørkere enn mitt ? Anonymkode: dbf45...9a2 Det øverste bildet er litt lysere enn ditt, men samtidig ganske likt, litt ulik nyanse i tonen (varm/kald) Anonymkode: 79b34...ffa Endret 26. desember 2021 av Rhodiola retting av skrivefeil for bruker - Rhodiola, mod. 5
Cornflakes Skrevet 8. desember 2021 Forfatter #10 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det øverste bildet er litt mørkere enn ditt, men samtidig ganske likt, litt ulik nyanse i tonen (varm/kald) Anonymkode: 79b34...ffa Mener du virkelig det. Det er jo helt vilt. Da må jeg dra til øyelegen. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #11 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det er egentlig der samme for meg hva fargene heter. Poenget er at de mente at det var mørkere enn mitt og det forvirrer meg helt sinnsykt. Jeg trodde jeg var gal der jeg satt og de sa at det var mørkere enn mitt.... Anonymkode: dbf45...9a2 Det var et faretegn og du overså det fullstendig. Havner man i en sånn absurd diskusjon bør man revurdere hvorvidt man skal klippe/farges hos vedkommende. Anonymkode: 7252e...022 21
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #12 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var et faretegn og du overså det fullstendig. Havner man i en sånn absurd diskusjon bør man revurdere hvorvidt man skal klippe/farges hos vedkommende. Anonymkode: 7252e...022 Joda. Men dette er en veldig godt omtalt salong.. derfor stolte jeg bare på at uansett hva de kalte fargene (jeg er ikke frisør og kan ikke de fargekodene og hvordan de ser farger) så trodde jeg at det ble som på bildene. Anonymkode: dbf45...9a2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #13 Skrevet 8. desember 2021 Om det nederste bildet i første post er deg, så hadde du ikke mørkebrunt hår. Mer lysebrunt med noen blonde highlights og du ønsket en noe blondere, mer beige farge. Jeg ser forskjell på det du hadde og hva du spurte etter (lysere i lengdene, men mørkere i bunn), men forskjellen er også så liten av feilmarginen gjør at man burde forventet å ende opp med nesten samme som man kom inn med. Utgangspunktet er aldri likt så man kan ikke forvente å få det helt okt som på et bilde. Anonymkode: fe7bc...3c6 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #14 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Joda. Men dette er en veldig godt omtalt salong.. derfor stolte jeg bare på at uansett hva de kalte fargene (jeg er ikke frisør og kan ikke de fargekodene og hvordan de ser farger) så trodde jeg at det ble som på bildene. Anonymkode: dbf45...9a2 Og så? Du har ikke gitt dem særlig god omtale. Jeg hadde droppa timen. Uansett fargekoder var det veldig tydelig for frisøren hva du ville ha - litt lysere hår. Enhver oppegående person skjønner såpass og frisørene burde avstått fra å kverulere/belære deg. Elendig kundeservice. Anonymkode: 7252e...022 13
Cornflakes Skrevet 8. desember 2021 Forfatter #15 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 8.12.2021 den 4.59): Om det nederste bildet i første post er deg, så hadde du ikke mørkebrunt hår. Mer lysebrunt med noen blonde highlights og du ønsket en noe blondere, mer beige farge. Jeg ser forskjell på det du hadde og hva du spurte etter (lysere i lengdene, men mørkere i bunn), men forskjellen er også så liten av feilmarginen gjør at man burde forventet å ende opp med nesten samme som man kom inn med. Utgangspunktet er aldri likt så man kan ikke forvente å få det helt okt som på et bilde. Anonymkode: fe7bc...3c6 Er nei jeg har ikke high lights. Det er helfarget og alt er likt. Det eksempelbildet var uten bunnen. Jeg sa jeg ville ha alt håret mitt sånn det er på midten, og det er IKKE noe likheter ved min farge og den andre i mitt syn. Mitt er brunt med noe oransje skjær. Og det bildet er blod/beige/brun uten noe skjær av oransje eller rød eller gul. AnonymBruker skrev (På 8.12.2021 den 5.00): Og så? Du har ikke gitt dem særlig god omtale. Jeg hadde droppa timen. Uansett fargekoder var det veldig tydelig for frisøren hva du ville ha - litt lysere hår. Enhver oppegående person skjønner såpass og frisørene burde avstått fra å kverulere/belære deg. Elendig kundeservice. Anonymkode: 7252e...022 Ja. Jeg spurte om å få tilbake pengene med en gang så jeg kunne ta neste time hos noen andre, men de ville ikke gi penger før de fikk prøve en gang til. De sa at de skulle stripe det litt mer og i mitt hode så kunne det funke. Det som skjedde var at hun avfarget håret mitt. Helt. Jeg trodde hun skulle ta en toner i de lyse stripene jeg hadde for å prøve det før hun skulle stripe det, men når jeg så meg i speilet hadde hun jo søren meg avfarga det. Jeg tror at det hadde hjulpet veldig med en omgang til med striper, men det skjedde ikke.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #16 Skrevet 8. desember 2021 Cornflakes skrev (3 minutter siden): Er nei jeg har ikke high lights. Det er helfarget og alt er likt. Det eksempelbildet var uten bunnen. Jeg sa jeg ville ha alt håret mitt sånn det er på midten, og det er IKKE noe likheter ved min farge og den andre i mitt syn. Mitt er brunt med noe oransje skjær. Og det bildet er blod/beige/brun uten noe skjær av oransje eller rød eller gul. Men ditt utgangspunkt kan påvirke hva enn du ønsker. Så hvis ditt hår lett drar mot det oransj så kan det lett komme frem selv når man prøver å nøytralisere. Selv helfargerede hår har variasjoner. Mente ikke highlights som i bleket, men variasjoner som i absolutt ikke mørkebrunt. Anonymkode: fe7bc...3c6 1
Cornflakes Skrevet 8. desember 2021 Forfatter #17 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men ditt utgangspunkt kan påvirke hva enn du ønsker. Så hvis ditt hår lett drar mot det oransj så kan det lett komme frem selv når man prøver å nøytralisere. Selv helfargerede hår har variasjoner. Mente ikke highlights som i bleket, men variasjoner som i absolutt ikke mørkebrunt. Anonymkode: fe7bc...3c6 Det er uansett alt for mørkt. Det er mørkere nå enn det var og jeg ville ha det lysere, beige, sa jeg.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #18 Skrevet 8. desember 2021 Cornflakes skrev (6 minutter siden): Ja. Jeg spurte om å få tilbake pengene med en gang så jeg kunne ta neste time hos noen andre, men de ville ikke gi penger før de fikk prøve en gang til. De sa at de skulle stripe det litt mer og i mitt hode så kunne det funke. Det som skjedde var at hun avfarget håret mitt. Helt. Jeg trodde hun skulle ta en toner i de lyse stripene jeg hadde for å prøve det før hun skulle stripe det, men når jeg så meg i speilet hadde hun jo søren meg avfarga det. Jeg tror at det hadde hjulpet veldig med en omgang til med striper, men det skjedde ikke. Jeg trenger virkelig ikke en lang forklaring. Diskusjonen var et faretegn og du overså det. Neste gang gjør du kanskje ikke det. Anonymkode: 7252e...022
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #19 Skrevet 8. desember 2021 Det er sånn som desverre kan skje. Har skjedd meg også. De har forsøkt å fikse opp i ting og gitt penger tilbake. Hvis kommunikasjonen er så dårlig med denne frisøren ville jeg byttet. Og heller holdt meg til en frisør det fungerer godt med og ikke fokusert så mye på salong. Anonymkode: fe7bc...3c6 3
Cornflakes Skrevet 8. desember 2021 Forfatter #20 Skrevet 8. desember 2021 (endret) Her er et tydligere bilde av forskjellen. - ts Endret 8. desember 2021 av Cornflakes Skrivefeil 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå