AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #1 Skrevet 8. desember 2021 Jeg har en ubetalt lege regning på 1100 kr, som jeg ikke forstår hvordan jeg skal klare å betale Selv med trang økonomi etter flere år på AAP og nå nylig 100% ufør, har jeg aldri før fått en purring. Det er super viktig for meg å betale innen forfall. Jeg har også klart meg med å aldri ta opp noe i lån. Men pga denne lege regningen har jeg kontaktet flere banker og spurt, men jeg får ikke noe da jeg får for lite utbetalt i ufør. Jeg har gravet gjennom hvert skap og skuff, men finner ingen ting av verdi jeg kan selge på finn Jeg er også veldig skrapet frem til Mars, da jeg betaler ned en advokat jeg måtte ha mot nav. Det har tømt buffer kontoen min. Jeg er akkurat over inntektsgrensen til å få fri rettshjelp, men runder grensen for å få lån 🙄 Om jeg hadde klart å ta en jobb, hadde jeg gjerne gjort det… Jeg har jo lov til å tjene litt utenom ufør, men pr dags dato er ikke det gjennomførbart ift helse Har hørt at nav kan dekke utgifter til lege osv, men da må man levere en kvittering? At man betaler den på forhånd og får igjen pengene. Kontoen min er tom Hva gjør jeg nå? Hva skjer med regningen?? Når kommer purring og når blir det inkasso? Forfall var 4 desember 😰 Anonymkode: 8bf4a...a6a 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #2 Skrevet 8. desember 2021 Du har ikke mastercard/kredittkort? Anonymkode: f51e0...8b9 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #3 Skrevet 8. desember 2021 Purring komme vanligvis 14 dager etter forfall. Hva med å kontakte legen å forklare situasjonen? Kanskje du får utsettelse til mars med å betale? Anonymkode: aeeb2...549 12
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #4 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du har ikke mastercard/kredittkort? Anonymkode: f51e0...8b9 Nei 😕 ts Anonymkode: 8bf4a...a6a 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #5 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Purring komme vanligvis 14 dager etter forfall. Hva med å kontakte legen å forklare situasjonen? Kanskje du får utsettelse til mars med å betale? Anonymkode: aeeb2...549 Okei… Spurte, men fikk nei 😓 så er litt rådløs 😥 hvor lang tid tar det etter purring før det blir inkasso? ts Anonymkode: 8bf4a...a6a 1
Gjest Rooosa Skrevet 8. desember 2021 #6 Skrevet 8. desember 2021 (endret) Hadde jeg vært deg hadde jeg søkt om nødhjelp hos NAV. Om ikke, har du andre regninger du kan skyve på? Har du tatt høyde for at det er halv skatt i desember? Har du sjekket om du har noe på Trumf? Har du noen betalingsanmerkninger? Om ikke, skaff deg et Mastercard og koble det på vipps. Om det blir litt rente, så er jo det bedre enn inkassogebyr. Edit: purring etter 14 dager Inkassovarsel etter 14 dager etter det igjen 14 dager etter det, inkasso. Sånn ca. Endret 8. desember 2021 av Rooosa
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #7 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Okei… Spurte, men fikk nei 😓 så er litt rådløs 😥 hvor lang tid tar det etter purring før det blir inkasso? ts Anonymkode: 8bf4a...a6a Helt hinsides at du fikk nei på dette. Føler med deg. Men noen gode råd over her, som kanskje kan hjelpe deg! Anonymkode: 56382...914 13
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #8 Skrevet 8. desember 2021 Du har ingen familie eller venner du kan låne dette beløpet av da? Anonymkode: f3446...c4e 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #9 Skrevet 8. desember 2021 Har du bedt om å få dele regningen opp? Det er enklere å få til, enn en tremåneders utsettelse. Anonymkode: 5c5a9...136 6
Million Skrevet 8. desember 2021 #10 Skrevet 8. desember 2021 Kan du ikke lufte noen hunder eller sitte barnevakt for noen i en kort periode, bare akkurat lenge nok til å tjene 1100 kr bare? Eller se etter dagsjobber/småjobber på Finn, som du kan ta en eller to av og tjene bare den tusenlappen du trenger? Du klarer vel EN dags jobb eller TO? 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #11 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har en ubetalt lege regning på 1100 kr, som jeg ikke forstår hvordan jeg skal klare å betale Selv med trang økonomi etter flere år på AAP og nå nylig 100% ufør, har jeg aldri før fått en purring. Det er super viktig for meg å betale innen forfall. Jeg har også klart meg med å aldri ta opp noe i lån. Men pga denne lege regningen har jeg kontaktet flere banker og spurt, men jeg får ikke noe da jeg får for lite utbetalt i ufør. Jeg har gravet gjennom hvert skap og skuff, men finner ingen ting av verdi jeg kan selge på finn Jeg er også veldig skrapet frem til Mars, da jeg betaler ned en advokat jeg måtte ha mot nav. Det har tømt buffer kontoen min. Jeg er akkurat over inntektsgrensen til å få fri rettshjelp, men runder grensen for å få lån 🙄 Om jeg hadde klart å ta en jobb, hadde jeg gjerne gjort det… Jeg har jo lov til å tjene litt utenom ufør, men pr dags dato er ikke det gjennomførbart ift helse Har hørt at nav kan dekke utgifter til lege osv, men da må man levere en kvittering? At man betaler den på forhånd og får igjen pengene. Kontoen min er tom Hva gjør jeg nå? Hva skjer med regningen?? Når kommer purring og når blir det inkasso? Forfall var 4 desember 😰 Anonymkode: 8bf4a...a6a Du kan vel spørre om litt forjulshjelp på finn.no da gjerne? Anonymkode: 6ff2e...7db 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #12 Skrevet 8. desember 2021 https://www.finn.no/ Hjelp til jul hos FINN Julen skal være en fin tid for alle. Dessverre opplever mange at pengene ikke strekker til. Vi ønsker å skape juleglede ved å gjøre det mulig å be om eller tilby hjelp til jul. Anonymkode: 6ff2e...7db 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #13 Skrevet 8. desember 2021 Skulle gjerne vipset deg en slant. Men sånn er vel ikke lov på kg. Anonymkode: 963e2...05f 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #14 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har en ubetalt lege regning på 1100 kr, som jeg ikke forstår hvordan jeg skal klare å betale Selv med trang økonomi etter flere år på AAP og nå nylig 100% ufør, har jeg aldri før fått en purring. Det er super viktig for meg å betale innen forfall. Jeg har også klart meg med å aldri ta opp noe i lån. Men pga denne lege regningen har jeg kontaktet flere banker og spurt, men jeg får ikke noe da jeg får for lite utbetalt i ufør. Jeg har gravet gjennom hvert skap og skuff, men finner ingen ting av verdi jeg kan selge på finn Jeg er også veldig skrapet frem til Mars, da jeg betaler ned en advokat jeg måtte ha mot nav. Det har tømt buffer kontoen min. Jeg er akkurat over inntektsgrensen til å få fri rettshjelp, men runder grensen for å få lån 🙄 Om jeg hadde klart å ta en jobb, hadde jeg gjerne gjort det… Jeg har jo lov til å tjene litt utenom ufør, men pr dags dato er ikke det gjennomførbart ift helse Har hørt at nav kan dekke utgifter til lege osv, men da må man levere en kvittering? At man betaler den på forhånd og får igjen pengene. Kontoen min er tom Hva gjør jeg nå? Hva skjer med regningen?? Når kommer purring og når blir det inkasso? Forfall var 4 desember 😰 Anonymkode: 8bf4a...a6a Her ringer jeg og utsetter i 14 dager, det går bra i alle fall en gang, innkasso kommer etter den 3 purringen. noen ganger utsetter jeg bare og betaler neste gang,men det er på max 250-500 da, aldri over Anonymkode: 9ad13...9ad 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #15 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skulle gjerne vipset deg en slant. Men sånn er vel ikke lov på kg. Anonymkode: 963e2...05f Hvorfor skulle du gjerne det? Tror du virkelig på alt du leser på internett? Hva om TS opprettet tråden for å lure til seg penger fra godtroende sjeler som deg? TS burde sjekke om hun kan få delt opp regningen, og betale over flere avdrag. Anonymkode: 6bbe4...f88 13
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #16 Skrevet 8. desember 2021 Om saken den hos inkassoselskap, ring dem og få en avtale om nedbetaling. De er som oftest veldig villige til å inngå avtaler så lenge du holder dem Anonymkode: ce7c0...341 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #17 Skrevet 8. desember 2021 Ønsk deg penger til jul Anonymkode: 51a91...386 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #18 Skrevet 8. desember 2021 Rooosa skrev (3 timer siden): Hadde jeg vært deg hadde jeg søkt om nødhjelp hos NAV. Om ikke, har du andre regninger du kan skyve på? Har du tatt høyde for at det er halv skatt i desember? Har du sjekket om du har noe på Trumf? Har du noen betalingsanmerkninger? Om ikke, skaff deg et Mastercard og koble det på vipps. Om det blir litt rente, så er jo det bedre enn inkassogebyr. Edit: purring etter 14 dager Inkassovarsel etter 14 dager etter det igjen 14 dager etter det, inkasso. Sånn ca. Du vet at ikke alle får Mastercard, ikke sant? Anonymkode: 375e5...ef5 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #19 Skrevet 8. desember 2021 Uføretrygden kommer jo om noen få dager, får ikke purring før det Anonymkode: bd7fe...184 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #20 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har en ubetalt lege regning på 1100 kr, som jeg ikke forstår hvordan jeg skal klare å betale Selv med trang økonomi etter flere år på AAP og nå nylig 100% ufør, har jeg aldri før fått en purring. Det er super viktig for meg å betale innen forfall. Jeg har også klart meg med å aldri ta opp noe i lån. Men pga denne lege regningen har jeg kontaktet flere banker og spurt, men jeg får ikke noe da jeg får for lite utbetalt i ufør. Jeg har gravet gjennom hvert skap og skuff, men finner ingen ting av verdi jeg kan selge på finn Jeg er også veldig skrapet frem til Mars, da jeg betaler ned en advokat jeg måtte ha mot nav. Det har tømt buffer kontoen min. Jeg er akkurat over inntektsgrensen til å få fri rettshjelp, men runder grensen for å få lån 🙄 Om jeg hadde klart å ta en jobb, hadde jeg gjerne gjort det… Jeg har jo lov til å tjene litt utenom ufør, men pr dags dato er ikke det gjennomførbart ift helse Har hørt at nav kan dekke utgifter til lege osv, men da må man levere en kvittering? At man betaler den på forhånd og får igjen pengene. Kontoen min er tom Hva gjør jeg nå? Hva skjer med regningen?? Når kommer purring og når blir det inkasso? Forfall var 4 desember 😰 Anonymkode: 8bf4a...a6a Du har kontaktet flere banker for å få et lån til å betale en legeregning på 1100,- kroner... 🤔? Du får jo uføretrygden utbetalt i morgen, med halvt skattetrekk. Du kan vel benytte anledningen til å betale den regningen da, med de ekstra pengene du får pga den halve skatten. Anonymkode: 78176...f4e 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå