Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på utkikk etter ( helst ) en dagkrem med retinol. Noen som har noen anbefalinger uten at det koster skjorta?

Anonymkode: 60fd4...e98

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er på utkikk etter ( helst ) en dagkrem med retinol. Noen som har noen anbefalinger uten at det koster skjorta?

Anonymkode: 60fd4...e98

275 kr he rjeg fant den :)

https://lyko.com/no/make-up-store/make-up-store-retinol-cream-?gclid=Cj0KCQiAqbyNBhC2ARIsALDwAsDfvmCkEBDTQHODF05_rbhETkpRBqBLr1GjbRKB1_OyHz_wODUouFYaAng1EALw_wcB

Eller her hva den beste er :

https://skjonnhetsguide.no/beste-retinol-krem/

Endret av Rexxus
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du erfaring med den? 

Anonymkode: 2d789...cc6

Nei, det har jeg ikke, men prøvde hjelpe til bare her :)  ❤️ 
Jeg er flink på google hehe 😄 

Skrevet

Billigste og beste du gjør er å spørre legen etter en tretinoin krem. Koster mellom 150-300 kr ettersom hva slags krem du får, og varer en liten evighet da du kun bruker bittelitt. Ikke sikkert du får, men spør du meg så er det definitivt verdt et forsøk fremfor og bruke masse penger. Tretinoin er omtrent 20 ganger så potent som retinol og du må opp i en god % retinol for å få en dokumentert effekt. De anbefaler og begynne med den svakeste og bygge opp en toleranse, men det vil ta lang tid før du får noen merkbar effekt. 

Anonymkode: eb57b...f91

Skrevet

Personlig vil jeg heller anbefale nattkrem eller serum med Retinol. Jeg liker Paulas choice Retinol booster og Medik8 Retinol serum (ulike styrker). 

På dagen ville jeg heller brukt c-vitamin og/eller niacinamid. 

Jeg har Airol (resept fra lege) også, men ikke så fan. Syns den irriterer for mye. 

Anonymkode: 691bf...089

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Billigste og beste du gjør er å spørre legen etter en tretinoin krem. Koster mellom 150-300 kr ettersom hva slags krem du får, og varer en liten evighet da du kun bruker bittelitt. Ikke sikkert du får, men spør du meg så er det definitivt verdt et forsøk fremfor og bruke masse penger. Tretinoin er omtrent 20 ganger så potent som retinol og du må opp i en god % retinol for å få en dokumentert effekt. De anbefaler og begynne med den svakeste og bygge opp en toleranse, men det vil ta lang tid før du får noen merkbar effekt. 

Anonymkode: eb57b...f91

Dette vil jeg virkelig ikke anbefale. For ja, den er MYE mer potent, noe som ikke er bra med mindre du skal bruke retinol for alvorlig aknebehandling. 

Anonymkode: 3e072...4ba

• Liker 3
Skrevet

Retinol bør brukes på natten og ikke dagen. Jeg bruker ZO produktene, dyre men drøye.

• Liker 1
Skrevet

Bruker zo skin sine produkter. Koster litt men er meget drøy i bruk. Har hatt kjempegod effekt også😊

Anonymkode: 7e647...700

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å prøve ut retinol men tørr ikke fordi jeg har seboreisk eksem. Alt under kontroll nå men livredd for å trigge frem utbrudd. Tror du får ganske greie og billige produkter på nett. Lettere å få tak i fra utlandet, mye mer utvalg :) 

Anonymkode: ebc6c...b2c

Skrevet

Bruker Paulas Choice 1% 2-3 kvelder i uken. Noen ganger blir jeg knusktørr andre ganger ikke. Bruker den oftest over en nattkrem.

Skrevet

Få heller tretinoin på resept hos legen. Hørt at Retinol er for svakt til å funke

Anonymkode: d749c...1a9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Få heller tretinoin på resept hos legen. Hørt at Retinol er for svakt til å funke

Anonymkode: d749c...1a9

Retinol fungerer helt likt, det tar bare lengre tid siden styrken er lavere. 

Anonymkode: 1d2c7...061

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...