Gå til innhold

Korona- Faen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synd moderator ødelegger debatten. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Katten.2.0 skrev (18 timer siden):

Gud så mye syting.

Var det virkelig noen som trodde at det var over denne vinteren? "Gjenåpningen" var et PR-stunt. Alle burde visst at vi kom til å få en ny topp denne vinteren. Er vi svært, svært heldig er dette siste vinteren, men det er relativt sannsynlig at dette kan bli en ny normal.

Suck it up og tilpass dere.

Nei, det er faktisk ikke mulig at den nye normalen medfører at vi stenger ned landet på en slik måte at folk ikke får jobbet med jevne mellomrom, slik vi gjør nå. Det har ikke engang Norge råd til. 

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Man kan ikke sammenligne historiske pandemier med denne. Alle de andre fikk mutere fritt og uten ytre påvirkning på viruset i mange, mange år. 

Anonymkode: 96028...8df

Dette stemmer bare delvis. Allerede på 1700-tallet ble det satt igang smitteverntiltak ved pandemi. Ikke så ulikt de vi driver med nå, bare enda mer ekstreme, det var blandt annet forbud mot å krysse grensa til Sverige og folk som kom derfra kunne skytes. Da var det også regler for hvordan liket skulle begraves. Den store forskjellen er, som du påpeker, vaksiner, men det var absolutt ikke slik at viruset bare fikk fritt spillerom i årevis. Samtidig hadde jo folk også i mindre grad enn nå mulighet til å følge de pålagte tiltakene. 

Endret av Sariou
Skrivefeil
Skrevet
Blondie65 skrev (21 timer siden):

Vi skulle aldri opphevet meteren og munnbind anbefalingen.

Ellers er jeg akkurat like drittlei som alle andre - arrangementer som må avlyses og ingenting som kan planlegges uten kjempesvære "hvis".

Tror det ville vært helt umulig å opprettholdt avstandsbegrensninger og munnbind tidlig i høst når det var svært lite smitte. Da hadde folk gitt blaffen, og vi hadde hatt et stort problem når det ble behov for å stramme inn.

De siste dagene har praktisk talt alle jeg har sett, brukt munnbind på T-banen. Og det er veldig bra!

• Liker 1
Gjest Kritisk
Skrevet

Jugejonas & Co prater bare piss så alt som kommer derfra tar jeg med en klype salt.

Skrevet
11 hours ago, Sariou said:

Nei, det er faktisk ikke mulig at den nye normalen medfører at vi stenger ned landet på en slik måte at folk ikke får jobbet med jevne mellomrom, slik vi gjør nå. Det har ikke engang Norge råd til. 

Jeg mente selvfølgelig at korona den nye normalen. Sesongbasert, som influensa, og som man kommer til å leve side om side med. Etter hvert uten nedstenging, naturligvis.

• Opprett ny...