Gå til innhold

Korona- Faen

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det verste, synes jeg, er å ikke vite når dette tar slutt. Om 2 år? Om 10 år? Aldri? 

Anonymkode: e2d63...76a

Influensa er noe vi må leve med,tror du overlever jeg.

Anonymkode: e3a68...859

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig. Drittlei. Når skal vi innse at dette kommer til å være i samfunnet vårt i lang tid, kanskje for alltid. Vi må lære å leve med korona, ikke få panikk. Skjønner ikke denne nedstenginga nå, for en såpass mild omikron-variant som flere mener kanskje er redningen for immunsystemet vårt. Få la den bre seg ut og folk kan bli smittet, og så kan vi fortsette å leve livene våre. Og heller oppjustere kapasiteten i helsevesenet.

Det er ikke koronapasienter som gjør at helsevesenet er overbelastet i min by, i alle fall. Det har vært et stabilt antall koronapasienter som er gamle folk som uansett ville vært lagt inn med influensa osv. Det som gjør at helsevesenet er overbelastet i kommunen vår er alle tiltakene, helsearbeiderne er hjemme med syke barn som er snufsete, og som ikke får gå i barnehagen!

Anonymkode: 8f866...b81

• Liker 10
Skrevet
Blondie65 skrev (18 minutter siden):

Vi skulle aldri opphevet meteren og munnbind anbefalingen.

Ellers er jeg akkurat like drittlei som alle andre - arrangementer som må avlyses og ingenting som kan planlegges uten kjempesvære "hvis".

Ja, sykt lei.. Tenker at jeg er mye mindre rammet enn mange andre, og tenker på alle de som er i en vanskelig situasjon. Men selv drittlei hele koronaen. Konstant underbemannet på jobb, barnehager med redusert arbeidstid. Testing. Syke unger. Skal- skal ikke sende i barnehage/skole? «Vi kan dra på det, HVIS alle holder seg friske». Svette munnbind. Avlysninger. Hvordan går det med økonomien etterpå? Hva med boliglånsrenta?

Tror det er helt vanlig og forståelig at alle er lei. Og håper 2022 blir bedre og mer normal. 

• Liker 9
Skrevet
kar90 skrev (11 minutter siden):

Tror du det bare er å utdanne nytt helsepersonell over natta? Det holder med folk som ikke tar ting på alvor. Det burde deles ut bøter igjen. Dine holdninger ødelegger livene til folk.

Over natta?? Det er snart 2 år! 

• Liker 8
Skrevet
Rosa Dartle skrev (2 minutter siden):

Ja, sykt lei.. Tenker at jeg er mye mindre rammet enn mange andre, og tenker på alle de som er i en vanskelig situasjon. Men selv drittlei hele koronaen. Konstant underbemannet på jobb, barnehager med redusert arbeidstid. Testing. Syke unger. Skal- skal ikke sende i barnehage/skole? «Vi kan dra på det, HVIS alle holder seg friske». Svette munnbind. Avlysninger. Hvordan går det med økonomien etterpå? Hva med boliglånsrenta?

Tror det er helt vanlig og forståelig at alle er lei. Og håper 2022 blir bedre og mer normal. 

2022?? Aldri. Kanskje 2024, i beste fall 

Skrevet
kar90 skrev (12 minutter siden):

Tror du det bare er å utdanne nytt helsepersonell over natta? Det holder med folk som ikke tar ting på alvor. Det burde deles ut bøter igjen. Dine holdninger ødelegger livene til folk.

Helseforetakene har selv sagt at de kan øke kapasiteten sin betydelig i løpet av noen uker, hvorfor er ikke det gjort?

Anonymkode: 7cd57...2d5

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helseforetakene har selv sagt at de kan øke kapasiteten sin betydelig i løpet av noen uker, hvorfor er ikke det gjort?

Fordi det er bedre å stenge ned landet og tilby 3., 4., 5.vaksine....*ironi* 

• Liker 12
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Drittlei jeg også.  😒

Skrevet

Jeg og, julebordet på jobben ble avlyst og det hadde jeg gleda meg så sykt mye til så lenge. Endelig en natt uten barn etter tre år 😭

Anonymkode: 1f65f...eab

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er så inni helsike lei korona. Så vanvittig lei den driiiiiiiiiiiten der, og alt den fører meg seg av møkk og hersens faenskap.

Det verker i alle fingertupper når jeg tenker på at den kommer tilbake i andre helvetes former. Det liksom koker av raseri inni meg. Jeg blir så inni helvetes sint på den driiiiiiten der!!!

Faen i helvete!!!!

Anonymkode: bd33e...26f

Overasket over hva folk faktisk tror er givende for andre å lese . Innlegget har null verdi, null opplysning, null av alt. En reklame for analkrem hadde vært en opptur liksom..  

Anonymkode: 4fb17...b41

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

For ikke å snakke om ALLE de årene FØR corona hvor det var fullt mulig å oppruste helsevesenet. Men dette bryr ikke hysterikerne seg om, de er for opptatte med å ha full panikk til å se at masse tiltak ikke er løsningen her.

Anonymkode: bf405...7e6

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Og enda har du ikke klart å tilpasse deg? Covid er bare begynnelsen. Det vil komme flere pandemier, og vi kan ikke leve som de tullingene vi levde som før covid

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Fordi det er bedre å stenge ned landet og tilby 3., 4., 5.vaksine....*ironi* 

Ja, det er tydelig. En vaksine som ikke hjeper godt nok engang. Jeg fant meg i de helt ekstreme tiltakene, inkludert brudd på menneskerettigheter, fordi jeg ble lovet at vaksinen var løsningen. Nesten ingen land i verden har så god vaksinedekning som oss, og likevel må vi stenge ned. Fordi vi har et helsevesen som ikke engang tåler at 0.006% av innbyggerne er innlagt med alvorlig smittsom sykdom. Det er helt absurd og så ekstremt provoserende.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For ikke å snakke om ALLE de årene FØR corona hvor det var fullt mulig å oppruste helsevesenet. Men dette bryr ikke hysterikerne seg om, de er for opptatte med å ha full panikk til å se at masse tiltak ikke er løsningen her.

Anonymkode: bf405...7e6

Det er nettopp det også. Det har lenge vært varslet at global pandemi er den mest sannsynlige trusselen vi står ovenfor. Men neeeeeeida, vi skal bygge ned helsevesenet vårt over tid vi.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er så inni helsike lei korona. Så vanvittig lei den driiiiiiiiiiiten der, og alt den fører meg seg av møkk og hersens faenskap.

Det verker i alle fingertupper når jeg tenker på at den kommer tilbake i andre helvetes former. Det liksom koker av raseri inni meg. Jeg blir så inni helvetes sint på den driiiiiiten der!!!

Faen i helvete!!!!

Det var sikkert veldig godt å få det ut. 

Bor heldigvis på bygda. Og har levd ganske normalt hele tiden. Bare munnbind og vask/spriting som har vært annerledes. Merket nok mest når fritids aktiviteter ble utilgjengelig, da kjente jeg litt på det. Men ellers syntes jeg livet ikke er så annerledes. 

Dog stadig bekymret for å miste det, da nabo kommuner stadig har ekstra utbrudd pga det kommer mye folk utenfra og drar med smitte dit. Men vi har et sjukt bra apparat, så nesten ingen av de få som har vært smittet har vært uten kjent smittevei. Og de fleste som har vært utenfor bygda, har stort sett dratt hjem og vært kun der noen dager. Så da har vi også sluppet vill smitte. Sist jeg sjekket i egen kommune har vi hatt 17 tilfeller fra mars 2020. Og da har det vært av folk på reise, eller besøk i andre kommuner. 

Anonymkode: c281c...0a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Faen i helvete!!!!

Gir faen i hele korona. Hverdagen for meg er helt lik som den alltid har vært. 

Anonymkode: 967aa...4f3

• Liker 4
Skrevet

Er også drittlei. Jeg har gått fra å være bekymret og ekstremt lydig til å nesten bare le hver gang det skjer noe nytt og uventet. Jeg følger tiltakene, men kun det påkrevde minimum og ikke noe mer. Og jeg trasser meg til kontoret hver eneste morgen, uansett sprengkulde eller snø. Jeg er rett og slett utslitt av å være i alarmberedskap hele tiden, og har måttet finne en ny måte å takle det på. Denne endringen ser jeg i alle jeg kjenner, som var akkurat som meg tidligere i pandemien, og jeg regner vel egentlig med at vi ikke er de eneste. Det handler litt om at man skal leve også, ikke bare overleve.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det verste, synes jeg, er å ikke vite når dette tar slutt. Om 2 år? Om 10 år? Aldri? 

Tenkte på det her om dagen, at selv de som sitter i fengsel for alvorlige forbrytelser, har en viss anelse om når de får friheten tilbake. Så hva i alle dager har jeg gjort galt, som skal "straffes" på ubestemt tid? (Ja, jeg vet det ikke er konstruktivt, men jeg orker ikke være det lenger, pandemitretthet eksisterer faktisk).

Anonymkode: ad45d...86f

• Liker 9
Skrevet

Pandemien forsvinner ikke av ar noen synes synd på seg selv.

Vaksiner deg i stedet.

Anonymkode: 7a715...321

• Liker 2
Skrevet
kar90 skrev (2 timer siden):

Er mye mer lei av de som ikke tar det på alvor og ikke skjønner at dette ikke er over, og heller aldri kommer til å bli over.

Det er jo nettopp derfor folk blir lei og ønsker å leve et normalt liv. Fordi dette er noe vi mest sannsynlig blir nødt til å leve med uansett. Og for de aller, aller fleste så er ikke dette livsfarlig. 

Anonymkode: bc5c9...5fc

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Pandemien forsvinner ikke av ar noen synes synd på seg selv.

Vaksiner deg i stedet.

Anonymkode: 7a715...321

Jeg er også møkklei og drittlei og det som er. Har jeg ikke lov til å være det selv om jeg er vaksinert?

• Liker 6
Skrevet
kar90 skrev (2 timer siden):

Og enda har du ikke klart å tilpasse deg? Covid er bare begynnelsen. Det vil komme flere pandemier, og vi kan ikke leve som de tullingene vi levde som før covid

Leve som tullinger?🤔

• Liker 5
  • Opprett ny...