AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #1 Skrevet 7. desember 2021 Jeg er så inni helsike lei korona. Så vanvittig lei den driiiiiiiiiiiten der, og alt den fører meg seg av møkk og hersens faenskap. Det verker i alle fingertupper når jeg tenker på at den kommer tilbake i andre helvetes former. Det liksom koker av raseri inni meg. Jeg blir så inni helvetes sint på den driiiiiiten der!!! Faen i helvete!!!! Anonymkode: bd33e...26f 28
Elidaa Skrevet 7. desember 2021 #4 Skrevet 7. desember 2021 Enig. Mest av alt er jeg lei av alt det negative katastrofe-frykt fokuset en blir tvunget til å leve i atmosfæren til. Blir så oppgitt over oppførselen til mennesker som er i panikk/frykt/overlevelses modus. Det er så slitsomt å forholde seg til. 27
tussi84 Skrevet 8. desember 2021 #5 Skrevet 8. desember 2021 (endret) Jeg for min del har gitt opp corona greiene. Ingenting ser ut til å fungere mot det, så derfor bryr jeg meg ikke lenger. Jeg følger tiltak og sånn, men ellers bryr jeg meg lite om hva som skjer på den fronten. Det får gå som det går . Ny regel i barnehagen idag også. Framover får ikke barna komme til barnehagen med snørr og hoste. Jeg skjønner det visst det er nyoppstått og man er smittefarlig, men unger snørrer jo og hoster hele vinterhalvåret omtrent. Blir nok mange sykt barn dager på meg eller mannen framover tenker jeg om det skal være sånn. Forrige gang gutten vår var dårlig så snørret og høstet han 3 uker. Var frisk 2 uker, før han i helgen ble syk igjen.. Endret 8. desember 2021 av tussi84 18
Silva Pluvialis Skrevet 8. desember 2021 #6 Skrevet 8. desember 2021 Enig. Jeg er ekstremt lei av hele pandemien, alle tiltak, all mas om vaksinering m.m. Drittlei. 20
Polyester Skrevet 8. desember 2021 #7 Skrevet 8. desember 2021 Orker ikke bry meg lenger for å være ærlig. 11
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #8 Skrevet 8. desember 2021 2 hours ago, Elidaa said: Enig. Mest av alt er jeg lei av alt det negative katastrofe-frykt fokuset en blir tvunget til å leve i atmosfæren til. Blir så oppgitt over oppførselen til mennesker som er i panikk/frykt/overlevelses modus. Det er så slitsomt å forholde seg til. Bekymret er ikke det samme som panikk. Noen ganger er også frykt berettiget. Selv ikke i Verdens Rikeste Land kan vi vedta å avskaffe frykt hvis den er med god grunn. Anonymkode: aae1f...e04 4
Ænema Skrevet 8. desember 2021 #9 Skrevet 8. desember 2021 Tenker ikke over at det er korona før jeg skal ut i offentligheten, leser ikke msm så får ikke med meg så mye av det hysteriet. Ser mest noe om det her på KG. kjenner ingen som har hatt korona heller. 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #10 Skrevet 8. desember 2021 Jeg prøver å få det mest mulig på avstand. Spriter meg hele tiden og bruker munnbind, men jeg orker ikke lese alle mulige nyhetssaker om det lengre.🤦♀️ Har bare innsett at vi må leve med dette faenskapet i lang tid. Får bare håpe man ikke blir veldig syk om man er så uheldig å bli smitta, og så må man bare prøve å leve, ikke grave seg ned. Men etter pressekonferansen igår er sikkert det jævlig vanskelig for mange. Anonymkode: e4cd1...b57 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #11 Skrevet 8. desember 2021 Merker ikke noe særlig til at det er korona, så skjønner ikke hva folk er så drittlei av? Lever livet mitt som jeg gjorde før pandemien. Er ute maks to ganger i uken, og det er å handle på butikken. Skal jeg møte noen venner, så gjør jeg det. Leser nesten ikke nyheter osv. Anonymkode: 242ed...9bb 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #12 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Merker ikke noe særlig til at det er korona, så skjønner ikke hva folk er så drittlei av? Lever livet mitt som jeg gjorde før pandemien. Er ute maks to ganger i uken, og det er å handle på butikken. Skal jeg møte noen venner, så gjør jeg det. Leser nesten ikke nyheter osv. Anonymkode: 242ed...9bb Dette forklarer veldig godt hvorfor du ikke merker det. Vi som jobber, har barn i barnehage eller skole, har fritidsaktiviteter osv. merker det veldig godt. Det er en enig trussel om noe kjempefarlig (kollaps i helsevesenet) som ingen klarer å definere tydelig (hva skal egentlig til? Hvor går grensa?) og som ingen vil gjøre noe med utover ekstrem sosial kontroll av befolkningen. Helse Sør-Øst sa selv at de kan øke sin kapasitet til godt over 2000 intensivpasienter i løpet av noen uker, etter 20 mnd. med pandemi er den økt med 0 og er fortsatt på rundt 150. Hvorfor? Samtidig er det en evig syting om at de ikke orker mer, de holder på å gå under, de er slitne - sånn i motsetning til oss andre, som tydeligvis ikke blir slitne av dette helvete.... Anonymkode: 7cd57...2d5 16
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #13 Skrevet 8. desember 2021 Vi flytta vekk fra Oslo og rødt nivå og drit og nå merker jeg lite til korona. Alt er som før i bhg og som småbarnsmor renner jeg ikke akkurat ned utestedene om kvelden uansett. Anonymkode: 517c7...623 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #14 Skrevet 8. desember 2021 7 hours ago, Elidaa said: Enig. Mest av alt er jeg lei av alt det negative katastrofe-frykt fokuset en blir tvunget til å leve i atmosfæren til. Blir så oppgitt over oppførselen til mennesker som er i panikk/frykt/overlevelses modus. Det er så slitsomt å forholde seg til. Er ikke så kult for oss i risikosonen for alvorlig sykdomsforløp å leve med folk som ikke tar pandemien på alvor heller. Henviser her til de som tok gjenåpningen i september som en invitasjon til å klenge seg innpå folk på butikken, ta overfylt kollektivtrafikk uten munnbind når man åpenbart har luftveissymptomer, osv. Det er faktisk også slitsomt å forholde seg til. Anonymkode: 15953...122 5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #15 Skrevet 8. desember 2021 Hadde folk fulgt opp enkle tiltak hadde det jo sikkert gått bedre, men kun et lite mindretall bruker munnbind på toget f.eks. For et par dager siden var jeg den eneste i en ganske full togvogn som brukte det, selv om det var påbud her. 5 hours ago, tussi84 said: Jeg for min del har gitt opp corona greiene. Ingenting ser ut til å fungere mot det, så derfor bryr jeg meg ikke lenger. Jeg følger tiltak og sånn, men ellers bryr jeg meg lite om hva som skjer på den fronten. Det får gå som det går . Ny regel i barnehagen idag også. Framover får ikke barna komme til barnehagen med snørr og hoste. Jeg skjønner det visst det er nyoppstått og man er smittefarlig, men unger snørrer jo og hoster hele vinterhalvåret omtrent. Blir nok mange sykt barn dager på meg eller mannen framover tenker jeg om det skal være sånn. Forrige gang gutten vår var dårlig så snørret og høstet han 3 uker. Var frisk 2 uker, før han i helgen ble syk igjen.. Da kan de jo like godt bare legge ned barnehagen og be foreldre komme seg på NAV. Selv i fjor ville det betydd 3-4 måneder hjemme uten å kunne jobbe her i huset. Anonymkode: c0114...873 3
Gjest Blondie65 Skrevet 8. desember 2021 #16 Skrevet 8. desember 2021 Vi skulle aldri opphevet meteren og munnbind anbefalingen. Ellers er jeg akkurat like drittlei som alle andre - arrangementer som må avlyses og ingenting som kan planlegges uten kjempesvære "hvis".
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #17 Skrevet 8. desember 2021 Det verste, synes jeg, er å ikke vite når dette tar slutt. Om 2 år? Om 10 år? Aldri? Anonymkode: e2d63...76a 7
kar90 Skrevet 8. desember 2021 #18 Skrevet 8. desember 2021 Elidaa skrev (8 timer siden): Enig. Mest av alt er jeg lei av alt det negative katastrofe-frykt fokuset en blir tvunget til å leve i atmosfæren til. Blir så oppgitt over oppførselen til mennesker som er i panikk/frykt/overlevelses modus. Det er så slitsomt å forholde seg til. Er mye mer lei av de som ikke tar det på alvor og ikke skjønner at dette ikke er over, og heller aldri kommer til å bli over. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #19 Skrevet 8. desember 2021 Jeg er mest lei av hysteriet til myndighetene. Hvorfor i helvete gjør de ikke noe med kapasiteten istedet for å la det gå utover fem millioner mennesker at de ikke klarer å gjøre jobben sin? 99,9% av befolkningen tåler korona helt fint. Nå holder det med latterlige tiltak! Anonymkode: 843d2...8ff 14
kar90 Skrevet 8. desember 2021 #20 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er mest lei av hysteriet til myndighetene. Hvorfor i helvete gjør de ikke noe med kapasiteten istedet for å la det gå utover fem millioner mennesker at de ikke klarer å gjøre jobben sin? 99,9% av befolkningen tåler korona helt fint. Nå holder det med latterlige tiltak! Anonymkode: 843d2...8ff Tror du det bare er å utdanne nytt helsepersonell over natta? Det holder med folk som ikke tar ting på alvor. Det burde deles ut bøter igjen. Dine holdninger ødelegger livene til folk. 1
Anbefalte innlegg