GÃ¥ til innhold

Barn 6 mnd og soving i egen seng, erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 🙂 Noen som lærer/lært baby å sove i egen seng? Hvordan gjør dere det, eller hvordan gikk det? Kan noen komme med tips/erfaring? 
Barnet har sovet med meg i dobbeltsengen  siden fødselen. Er vant å sove med barnet, å nå tørr jeg ikke legge han i egen seng😅 (sikkert dumt) men tenker, hva hvis han snur seg og jeg hører ikke.

Mannen har sovet alene i 6 mnd nå, og nå vil han tilbake på soverommet, stakkars 😬

Anonymkode: 006dd...9e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gitt opp, her sover vi alle 3 i samme seng 😂

Anonymkode: 4e006...31e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åh vi prøvde det også, ender alltid med at vi får dårlig søvn 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Samme her! 
mannen snorker, ungen ammer hver time og jeg blunker hardt med øynene på 30 cm. 

er utslitt av dette 😆 

ett år siden jeg sov 2 timer sammenhengende 

Anonymkode: 99985...43e

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Samme her! 
mannen snorker, ungen ammer hver time og jeg blunker hardt med øynene på 30 cm. 

er utslitt av dette 😆 

ett år siden jeg sov 2 timer sammenhengende 

Anonymkode: 99985...43e

Uff stakkars 😂 er akkurat derfor jeg og mannen ikke sover sammen. Vi får aldri nok søvn. Han siver bedre uten oss, og vi sover bedre alene. Men savner veldig å sove med mannen. Så jeg er desperat for å finne en løsning 

Skrevet

Baby (8 mnd) har sovet i egen seng siden dag 1. Turte ikke annet pga faren for krybbedød som er knyttet til samsoving i samme seng

Anonymkode: a8980...ebf

• Liker 4
Skrevet

Hvis babyen selv snur seg så er det regnet som trygt altså :)

Anonymkode: 3fbb6...e91

Skrevet

Vi begynte å øve på det ved 3 mnd. Frem til det var det å ligge limt inntil puppen hele natten og helst sove på meg på dagtid. Kjente jeg trengte litt "space"

Det vi gjorde da var at jeg et par ganger på dagen la henne våken i sengen sin på rommet sitt for å bli litt "kjent" i sengen sin. Hadde en uro over sengen som jeg spilte av og hun syns var gøy å følge med på. Hendte et par ganger at hun faktisk duppet av der på dagtid (frem til det sov hun bare på puppen)

Så ved rundt 3 mnd så ammet jeg på rommet hennes å la henne ned i sengen, i starten så ble det en del ganger opp og ned, og brukte ganske lang tid,  men gikk bedre og bedre etterhvert frem mot 4 mnd. (Lot henne ikke skrike, var mer det at hun våknet opp da hun ble lagt ned) Ved første oppvåkning for pupp (ca 3 timer) så tok jeg henne inn i sengen og vi samsov resten av natten (orket ikke sitte inne på rommet å prøve, ble endre søvn for oss begge med å samsove resten)

Fra 4-7 mnd ble "strekket" frem til første ønske om pupp lengre og lengre, så da ble det lengre og lengre tid i egen seng før hun kom inn til meg. Da gikk jeg også gradvis over fra å amme i søvn, til å amme, og legge våken ned i sengen, sette på uroen over sengen og holde på henne til hun sovnet. 

Begynte å jobbe ved 8 mnd, og da pleide baby å sove fra ca 20 til mellom 3 og 5 for første oppvåkning, så da jeg begynte å jobbe igjen, så bestemte vi oss for å kutte nattpuppen siden hun våknet som regel bare denne ene gangen) Pappaen tok det. 

Så for oss ble det en gradvis tilvenning. Når jeg begynte å jobbe igjen, begynte pappaen også å ta leggingen. Da ammet jeg i stuen og pappaen la henne. Han hadde henne da på brystet og sang nattsanger og la henne våken i sengen og sa natta og gikk ut.

Har selvfølgelig vært noen perioder hvor ting ikke har vært like "lett". Men dette fungerte for oss :)

Har nå en 2 1/2 åring som sover i egen seng hele natten uten oppvåkning og sånn har det stort sett vært fra 8 mnd da vi avvennet puppen på natt. 

Anonymkode: 395d7...1c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...