Gå til innhold

Pudendalblokkade / bedøvelse- noen med erfaring fra denne type smertelindring som kan fortelle litt om hvordan det opplevdes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne som sier den utgjorde all forskjell for henne, til det bedre altså.

Noen andre her med erfaring de vil dele?

Var den vond å sette? Hvor raskt lindret den? Funket den?

Anonymkode: 3ceaa...c7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns den var vond å sette og merket nada til den etterpå. Hjalp ikke meg i det hele tatt.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hei.

Jeg fikk satt dette på 9/10 cm åpning. Dette gjorde at selve pressingen ble smertefri  og den sviende intense smerten(ring of fire) i mellomkjøttet o.l uteble. For meg gjorde det rett og slett at pressingen ble smertefri(totalt). Uproblematisk å sette og ikke vondt i det hele tatt. Mener jordmora sa den varte i maks to timer, derfor de ikke kunne sette den før på slutten. Dette er noe jeg er veldig glad jeg leste meg opp på forhånd og spurte om å få da fødselen var i gang. Anbefales på det aller sterkeste.

Endret av Gunnhild87
Tillegsinfo
  • Liker 2
Skrevet
Gunnhild87 skrev (1 minutt siden):

Hei.

Jeg fikk satt dette på 9/10 cm åpning. Dette gjorde at selve pressingen ble smertefri  og den sviende intense smerten(ring of fire) i mellomkjøttet o.l uteble. For meg gjorde det rett og slett at pressingen ble smertefri(totalt). Uproblematisk å sette og ikke vondt i det hele tatt. Mener jordmora sa den varte i maks to timer, derfor de ikke kunne sette den før på slutten. Dette er noe jeg er veldig glad jeg leste meg opp på forhånd og spurte om å få da fødselen var i gang. Anbefales på det aller sterkeste.

Forresten. Mener den funker umiddelbar, men de satte den rett før jeg skulle presse.

• Liker 1
Skrevet

De satte den på meg som en nødløsning i styrtfødsel. Hjalp ikke det spor. Vond å sette var den også. 

Anonymkode: 18ecf...a9e

• Liker 1
Skrevet

Den var litt ubehagelig å sette, men jeg kan ikke si det var direkte vondt. Det kan ha noe med å gjøre at jeg var full av epidural fra før. Jeg fikk den på full åpning. Jeg synes den hjalp noe mot de verste smertene.

Skrevet

Fikk på første men det var nok fordi de måtte klippe for å få tangen på plass. Det er vell rutine når det blir tangforløsning. Kjente ikke sprøyta, og heller ikke at de klippet. Men hadde epidural i tillegg😅

Andre fødsel kun lystgass frem til pressriene. Kan ikke si jeg syns smertene/følelsen i underlivet var så annerledes andre gang mtp at jeg ikke fikk sprøyta denne gangen🤷🏻‍♀️ En kjenner en helt syk spreng/press i underlivet likevell🙊

Anonymkode: ff72d...931

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fikk på første men det var nok fordi de måtte klippe for å få tangen på plass. Det er vell rutine når det blir tangforløsning. Kjente ikke sprøyta, og heller ikke at de klippet. Men hadde epidural i tillegg😅

Anonymkode: ff72d...931

Hadde nesten lik opplevelse. Jeg kjente sprøyta godt, men det gikk greit, var relativt mye annet å tenke på akkurat da.. Jeg kjente heller ikke den berømte "ring of fire", så kan vel anbefale det 🙂

Anonymkode: 1a21b...560

Skrevet

Jeg fikk den, selv om jeg egentlig ikke ville ha den. Ble presset av jordmor. Var fryktelig vondt å få den satt. Fikk en rie midt i når hun skulle sette på den andre siden, og i stedet for å slippe og vente til rien gikk over holdt hun bare fast der hun skulle stikke og satte sprøyta etterpå. Endte opp med at jeg hyperventilerte pga. smertene. Føltes helt forferdelig.

Men, jeg vil tro den fungerte. Jeg endte opp med klipp, vakuumforløsning og totalruptur grad 4, uten at jeg kjente så mye smerter. Rakk ikke kjenne på noe "ring of fire" da hodet kom ut på en pressrie.

Håper ikke jeg skremmer deg, men det er min opplevelse iallfall.

Anonymkode: 67358...11d

• Liker 1
Skrevet

Syns den var veldig vond å få satt, og følte ikke den hjalp noe som helst. Har ikke født flere ganger, så har ingenting å sammenligne med, men jeg kommer ikke til å ta den igjen. 

Anonymkode: 3316c...bfa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...