Gå til innhold

Hvordan se bra ut? Klær, sminke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i både klær og sminke, men jrg klarer ikke å se bra ut.  Jeg ser fremdeles sliten ut i ansiktet, sminken forsvinner i løpet av dagen og klærne ser ikke fine ut på meg. Håret får jeg heller ikke ofte til.

Har en typisk kontorjobb med mye møter, så ønsker jo å fremstå presentabel, og litt pen i tøyet. 

Kan noen komme med noen råd? Hvordan få sminken til å se fresh ut hele dagen? Hvordan føle meg vell i mine klær? Evt hvordan gå frem for å endre klesskapet? Svaret er ikke "gå på butikken vel..." det gjør jeg jo, men alt ser annerledes ut på meg når jeg kommer hjem.

Jeg føler meg som Anne Hattaway (?) i de filmene hun går fra å være den keitete nerden til å bli fab. Bare her føler jeg meg fab om morgenen og jeg ender opp som Anne første scene. 

Anonymkode: 60e05...bd3

Skrevet

Kjenner meg igjen TS! 
Mine beste tips:

- en god primer gjør at sminken holder lengre, jeg liker NYX jelly primer!

- ha en liten toalettmappe i skrivebordsskuffen med deodorant, tannkost/krem, bodyspray etc slik at du kan fort kan føle deg fresh om nødvendig

- skikkelig undertøy, en bh som sitter skikkelig har mye å si!

- lag en mappe på Pinterest for antrekk du liker, søk opp stiler/ personer du liker stilen til

- en Capsulewardrobe er klassisk og lekker, sparer mye tid når man har mindre å velge i og gjennomtenkte antrekk, finn farger du liker og hold deg til dem når du kjøper nye klær

- «less, but better» ; velg klær i bedre kvaliteter som holder seg bedre og ser mer sofistikert ut!  

• Liker 8
Gjest AprilRyan
Skrevet (endret)

Jeg kjenner meg litt igjen når det gjelder sminke. Der har jeg ikke helt knekt koden enda, men har en litt vanskelig hud så det som fungerer for andre fungerer ikke for meg. Men jeg gjør det ganske enkelt på hverdager. Jeg har bare en lett foundation, vannfast mascara og fikser litt på brynene. Har også en lipsyl med litt farge. 

Når det gjelder klær så har det vært prøving og feiling for min del, men jeg kjøper plagg som skjuler det jeg er misfornøyd med og fremhever det jeg er fornøyd med. Ellers gjelder det å finne farger som kler en og finne ut hva som kler den kroppsfasongen man har. 

Ja, og når det gjelder hår så kommer man langt med å ha en frisyre som kler en. 

Endret av AprilRyan
Skrevet

Når det gjelder sminke må du ha en god primer. Jeg har også pudder oppå for å "holde" sminken på plass. Jeg sminker meg i tillegg når jeg først har kommet meg på jobb, så jeg slipper at halvparten forsvinner i regn, svetten etter å ha levert i barnehagen og stresset meg på jobb, osv. Jeg retter håret før jeg drar på jobb, og har med med hårbørste så jeg kan gå gjennom det før jeg går på kontoret (har garderobe). Bruker balsam hele tiden, og hårkur av og til. Da blir håret finere enn da jeg bare pleide å bruke sjampo. 

Bruker du riktig størrelse i klærne dine? Om man bruker for små/for store klær ser man ofte litt mer plumpete ut enn vanlig. Og mange feilvurderer kroppen og går med for store klær. Klær i bedre i bedre stoffer/bedre kvalitet ser også ofte bedre ut. Favorittgenseren min, som jeg føler meg desidert finest i, er en kasjmirgenser til 1800. Alt for dyr, men så verdt det 😅

Jeg har også lært meg hvilken type klær som ser best ut på meg. Enkle klær, som svarte jeans og en litt tettsittende genser + ballerinasko er standard antrekk hos meg. Jeg er slankere på overkroppen, og har brede hofter og store lår, så en oversized genser gjør at jeg ser firkantet ut, for eksempel. Det gjelder liksom å finne det man føler seg vel i, for da føler man seg også fin. Men det er vanskelig, det har tatt mange år og jeg er fortsatt ikke helt der 😄

Anonymkode: 8cda5...139

• Liker 2
Skrevet
9 hours ago, Glufseguri said:

Kjenner meg igjen TS! 
Mine beste tips:

- en god primer gjør at sminken holder lengre, jeg liker NYX jelly primer!

- ha en liten toalettmappe i skrivebordsskuffen med deodorant, tannkost/krem, bodyspray etc slik at du kan fort kan føle deg fresh om nødvendig

- skikkelig undertøy, en bh som sitter skikkelig har mye å si!

- lag en mappe på Pinterest for antrekk du liker, søk opp stiler/ personer du liker stilen til

- en Capsulewardrobe er klassisk og lekker, sparer mye tid når man har mindre å velge i og gjennomtenkte antrekk, finn farger du liker og hold deg til dem når du kjøper nye klær

- «less, but better» ; velg klær i bedre kvaliteter som holder seg bedre og ser mer sofistikert ut!  

Støtter alt dette! 

Vil i tillegg tipse om å spraye ansiktet med en fikseringsspray for å få sminken til å sitte. Det har gjort underverker for min del. Jeg bruker en fra MAC, den heter Fix+ magic eller noe slikt tror jeg - den har bittesmå lysreflekterende partikler som gir en fantastisk glød i huden. Man kan ikke se noe shimmer eller noe. 

Anonymkode: cd586...6d5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Støtter alt dette! 

Vil i tillegg tipse om å spraye ansiktet med en fikseringsspray for å få sminken til å sitte. Det har gjort underverker for min del. Jeg bruker en fra MAC, den heter Fix+ magic eller noe slikt tror jeg - den har bittesmå lysreflekterende partikler som gir en fantastisk glød i huden. Man kan ikke se noe shimmer eller noe. 

Kan du ta bilde av denne sprayen? 🙃

Anonymkode: b2ead...cb6

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan du ta bilde av denne sprayen? 🙃

Jeg tror det er denne hun mener😊

1A00F206-EDDE-45B7-9EC3-49DFB13461EA.png

Anonymkode: 41617...867

Skrevet

God hudpleie er viktig som et godt underlag for sminke. Primer under øyeskyggen, og evt. en vannfast mascara. Få hjelp av frisøren din til en fin frisyre som er lett å style selv, og gode produkter tilpasset håret ditt. Klær av god kvalitet holder seg gjerne finere i løpet av arbeidsdagen, velg bort det meste av syntetiske stoffer som polyester, akryl etc. og gå for naturlige materialer som ull, silke, bomull, viskose/Tencel, evt. med en liten andel syntetisk materiale.

Anonymkode: 5a065...ee8

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Jepp! Akkurat den der. Den er drøy i bruk også. Jeg er iallefall superfornøyd og merker stor forskjell.

Og jeg vil forresten også tipse om Lumene sine produkter hvis du liker en dewy look, jeg synes det får meg til å se yngre og friskere ut! Jeg bruker deres Instant glow fresh skin tint fra dem, og da trenger jeg ikke foundation oberhodet. Den er lett og naturlig, samtidig som den har en overraskende god dekkevne (jeg bruker concealer rundt øyene og for å dekke eventuelle arr eller urenheter). Den smelter inn i huden og ser kjempenaturlig ut!

Det andre produkter jeg elsker fra dem, er deres CC color correcting cream, jeg synes de er nokså like i grunn. Akkurat nok dekkevne til å jevne ut fargen i ansiktet, samtidig som det smelter så godt inn at det ser ut som man ikke har sminke på seg :)

Skrevet

Tja, jeg ville sv hensyn til huden ikke kjørt på primer og fikseringsspray hver dag.

Fix+ er forøvrig ikke en settingspray, den bare får makeupen til å smelte litt bedre inn. 

Hadde gått for å prioritere god hudpleie - og tatt en lett oppfriskning av makeup etter lunch. 

Hår er nok enklest når man har enkel hestehale eller liknende - særlig på vinteren hvor alt blir flatt og statisk. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tusen takk 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...