Gå til innhold

God unnskyldning for å være syk uten å bli bedt om å teste seg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han kan jo ikke be deg komme på jobb for å teste deg når du melder deg syk. Da kan du jo smitte andre. Høres jo rart ut. Ville sagt matforgiftning.

Anonymkode: 427e7...dba

Gjorde det sist gang... måtte komme på arbeidsplassen å teste meg. Jeg var kjempe forkjølet men ringte å sa at jeg kunne komme på jobb for følte meg ikke dårlig, men da måtte jeg komme på jobb å teste også måtte jeg bli hjemme med hjemmekontor. 

Anonymkode: 4a5bf...a6c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gjorde det sist gang... måtte komme på arbeidsplassen å teste meg. Jeg var kjempe forkjølet men ringte å sa at jeg kunne komme på jobb for følte meg ikke dårlig, men da måtte jeg komme på jobb å teste også måtte jeg bli hjemme med hjemmekontor. 

Det kan de ikke kreve av deg. På tide å bytte arbeidsplass.

Anonymkode: d266c...5fa

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man må ikke oppgi til arbeidsgiver hva man er syk med.

Anonymkode: d266c...5fa

Nei, jeg uttrykte meg upresist. Det jeg skulle sagt er at "hvis du føler at du må gi en grunn ..." For det er helt riktig at arbeidsgiver ikke har rett til å vite noe om noen diagnose. Det er overraskende mange som forteller noe om hva som feiler dem likevel. Oftest av typen "Hei, jeg har fått feber og føler meg elendig." osv. 

Anonymkode: 92709...f4b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vi sier på Toten Kua var gravid og jeg har drikket opp meælken ifra denne jævla gravide kua! Nå spyr jeg i vegger og tak! 

Anonymkode: b4fa3...cc7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo si du er snufsen, og skal ta en hurtigtest. Du kommer så uansett ikke før du føler deg bedre, for du kjenner det skikkelig.

Anonymkode: 7a7b2...bf4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mammahjarte skrev (1 minutt siden):

KAN DU IKKJE BARE BE OM FRI??? 

Du har tydligvis ikke lest tråd starter sin post, prøv igjen.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aner meg at denne sjefen ikke er en slik som gir arbeidstakerne fri.

Anonymkode: d856e...903

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om sjefen sier du må teste deg hva så? Så lenge du ikke må fremvise en negativ test kan du bare late som du har testet deg og si den var negativ før du møter på jobb igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen er kvalm, magesmerter, hodepine, ryggsmerter etc er det jo ikke meningen at du skal gå ut, ergo helt unaturlig å be om å teste samme dag i så fall.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du ikke hva jeg skrev altså? Dette er såpass viktig for meg at jeg ikke kan ta sjansen på å be om fri da det med stor sannsynlighet blir nei. Og da kan jeg ikke melde meg syk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at du burde gjøre det innvikla, men det må være noe ille som ikke trenger lege. Omgangssyken eller matforgiftning vil funke. 

Anonymkode: 26480...8b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes ikke at du burde gjøre det innvikla, men det må være noe ille som ikke trenger lege. Omgangssyken eller matforgiftning vil funke. 

Matforgiftning varer vel lengre enn en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja men det kan være tegn på korona, å kaste opp. Da må jeg teste meg 

Du kan jo bare teste deg da. Med omgangssyke går man uansett ikke på jobb. Gjør jo ikke noe om du får negativ test, du har fortsatt omgangssyke

Anonymkode: 6c298...c3e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ryzorwarlock said:

Du har tydligvis ikke lest tråd starter sin post, prøv igjen.

Joda, bare skjønner ikkje greia med å ikkje spørje uansett. Kor er lojaliteten om hen burde vore på jobb på grunn av noko viktig. 

Planlegga sjukdom fordi man er redd for nei er litt sært. 

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det aner meg at denne sjefen ikke er en slik som gir arbeidstakerne fri.

Anonymkode: d856e...903

Ja...

Anonymkode: fada9...7c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo si du har feber, kan uansett ikke dra på jobb med det.

Anonymkode: 0aaf5...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Leste du ikke hva jeg skrev altså? Dette er såpass viktig for meg at jeg ikke kan ta sjansen på å be om fri da det med stor sannsynlighet blir nei. Og da kan jeg ikke melde meg syk. 

Kva om du virkelig understreker at du MÅ ha fri og virkelig legger på? Tenk om du faktisk blir syk neste gang du spør om fri, folk kan bli sjuke når som helst. Klart du kan melda deg syk om du får nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Joda, bare skjønner ikkje greia med å ikkje spørje uansett. Kor er lojaliteten om hen burde vore på jobb på grunn av noko viktig. 

Planlegga sjukdom fordi man er redd for nei er litt sært. 

Ja...

Du skjønner ikke at dette er viktig for meg? Nei. Dette får jeg ingen dårlig samvittighet for sånn som jeg jobber, underbetalt og og med minst fravær på hele arbeidsplassen. Handler ikke om dårlig lojalitet. Den er faktisk helt på topp. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (4 minutter siden):

Matforgiftning varer vel lengre enn en dag?

Er grader av det, ettersom hvor mye du har spist av maten. Jeg har mer enn en gang hatt en dag der jeg kaster opp og så kommer meg igjen. Eller er ikke det forgiftning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kva om du virkelig understreker at du MÅ ha fri og virkelig legger på? Tenk om du faktisk blir syk neste gang du spør om fri, folk kan bli sjuke når som helst. Klart du kan melda deg syk om du får nei. 

Nei haha jeg kan ikke melde meg syk om jeg får nei. Eller, jeg KAN men da skjønner jo alle hvorfor. Hvorfor skulle jeg som aldri har fravær bli syk akkurat den dagen jeg hat bedt om fri og fikk nei. Folk er ikke så dumme. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...