AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #1 Del Skrevet 7. desember 2021 Okey, nå kommer jeg helt sikkert til å få masse hat og hets, men det driter jeg I egentlig. Jeg er er den på arbeidsplassen over 6 år med minst fravær hvert år! Så jeg har faktisk ikke dårlig samvittighet. Jeg er nødt til å melde meg syk en av de kommende dagene og jeg har tenkt å ringe dagen før jeg skal være syk å forberede dem på at jeg mest sannsynlig ikke kommer fordi... (så de skal få bedre tid til å finne noen andre) Det er en såpass viktig greie for meg som skjer den dagen at jeg virkelig ikke kan ta sjansen på å spørre om fri. Får jeg et nei, så kan jeg ikke melde meg syk. Og sjansen for å få et nei er stor. Men.. nå er det jo korona, og sjefen kommer garantert til å be meg om å komme på jobb å teste meg hvis jeg sier at jeg er forkjølet, kaster opp, har diaré, hodepine osv da alle sånne ting kan være tegn på korona. Så, hva kan jeg si? Kan ikke si jeg har tråkka over heller, for da må jeg jo være syk flere dager. Hva er det som kan skje med en person som gjør den handlingslammet i bare et par dager ? Noen gode tips? (Ikke tulling plis) Anonymkode: 4a5bf...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #2 Del Skrevet 7. desember 2021 Migrene? Anonymkode: d856e...903 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slut Skrevet 7. desember 2021 #3 Del Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Okey, nå kommer jeg helt sikkert til å få masse hat og hets, men det driter jeg I egentlig. Jeg er er den på arbeidsplassen over 6 år med minst fravær hvert år! Så jeg har faktisk ikke dårlig samvittighet. Jeg er nødt til å melde meg syk en av de kommende dagene og jeg har tenkt å ringe dagen før jeg skal være syk å forberede dem på at jeg mest sannsynlig ikke kommer fordi... (så de skal få bedre tid til å finne noen andre) Det er en såpass viktig greie for meg som skjer den dagen at jeg virkelig ikke kan ta sjansen på å spørre om fri. Får jeg et nei, så kan jeg ikke melde meg syk. Og sjansen for å få et nei er stor. Men.. nå er det jo korona, og sjefen kommer garantert til å be meg om å komme på jobb å teste meg hvis jeg sier at jeg er forkjølet, kaster opp, har diaré, hodepine osv da alle sånne ting kan være tegn på korona. Så, hva kan jeg si? Kan ikke si jeg har tråkka over heller, for da må jeg jo være syk flere dager. Hva er det som kan skje med en person som gjør den handlingslammet i bare et par dager ? Noen gode tips? (Ikke tulling plis) Anonymkode: 4a5bf...a6c Feks tannverk eller smerter i ryggen kanskje? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torelli Skrevet 7. desember 2021 #4 Del Skrevet 7. desember 2021 Rygg 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 7. desember 2021 #5 Del Skrevet 7. desember 2021 Sett bort fra det tvilsomme i handlemåten, trenger du å oppgi grunn? På jobben min ringer folk seg syke støtt og stadig; «Jeg kan ikke komme på jobb, er syk. « Punktum. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 7. desember 2021 #6 Del Skrevet 7. desember 2021 Krafitige mensensmerter. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #7 Del Skrevet 7. desember 2021 Du er ikke pliktig å si noe om hva du er syk med. Hei, jeg er syk, kommer ikke i morgen. Gir beskjed i løpet av morgendagen om jeg blir bedre/verre. Anonymkode: d266c...5fa 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #8 Del Skrevet 7. desember 2021 Matforgiftning. Si at du og en venninne spiste sushi og begge har blitt dårlig led oppkast og diaré. Anonymkode: 0a577...b8b 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #9 Del Skrevet 7. desember 2021 Omgangssyke. Jeg har alltid det (på ekte) i to-tre døgn. Bare si alt vrenger seg IG at du bor på baderomsgulvet Anonymkode: 1a996...9e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #10 Del Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er ikke pliktig å si noe om hva du er syk med. Hei, jeg er syk, kommer ikke i morgen. Gir beskjed i løpet av morgendagen om jeg blir bedre/verre. Anonymkode: d266c...5fa I forbindelse med korona så vil sjefen vite hva det er... Anonymkode: 4a5bf...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #11 Del Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Omgangssyke. Jeg har alltid det (på ekte) i to-tre døgn. Bare si alt vrenger seg IG at du bor på baderomsgulvet Anonymkode: 1a996...9e0 Ja men det kan være tegn på korona, å kaste opp. Da må jeg teste meg Anonymkode: 4a5bf...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #12 Del Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Matforgiftning. Si at du og en venninne spiste sushi og begge har blitt dårlig led oppkast og diaré. Anonymkode: 0a577...b8b Ja, godt forslag Anonymkode: 4a5bf...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #13 Del Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I forbindelse med korona så vil sjefen vite hva det er... Anonymkode: 4a5bf...a6c Det har han heldigvis ikke krav på. Du sier du er syk, om han spør hva det er svarer du at det tar du med legen din. Er på kanten å spørre, seriøse arbeidsgivere og ledere gjør ikke det. Anonymkode: d266c...5fa 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #14 Del Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I forbindelse med korona så vil sjefen vite hva det er... Anonymkode: 4a5bf...a6c I forbindelse med korona så kan du jo oppgi at det sykdommen er av en art som ikke gir grunn til å mistenke korona. Anonymkode: d856e...903 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #15 Del Skrevet 7. desember 2021 Han kan jo ikke be deg komme på jobb for å teste deg når du melder deg syk. Da kan du jo smitte andre. Høres jo rart ut. Ville sagt matforgiftning. Anonymkode: 427e7...dba 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #16 Del Skrevet 7. desember 2021 Akutt tannverk. Eller mistet en bit av en tann og må til tannlegen. Anonymkode: 809cc...21a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #17 Del Skrevet 7. desember 2021 Hei, jeg er syk i dag. Nei, det er ikke koronarelatert. Håper å være i god nok form til å komme tilbake i morgen. Hvis du MÅ gi en grunn har du enten omgangssyke eller matforgiftning. Du må selvsagt være villig til å ta risikoen med å treffe noen fra jobb på det du skal ut på. Det gjorde en av mine underordnede en gang jeg hadde en fridag og han hadde ringt inn med "omgangssyke". Anonymkode: 92709...f4b 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #18 Del Skrevet 7. desember 2021 Ser bort i fra at jeg synes dette er moralsk dårlig, så har ikke sjefen rett på å vite hva det er. De har ikke lov å spørre en gang. Man kan alltid bare si "jeg er syk". Sjef kan velge å bestride egenmelding da, men de må vel ha et visst grunnlag for å komme gjennom med det. Om det er viktig å vite at du ikke har korona på arbeidsplassen så sier du bare at det ikke er korona. Anonymkode: 227f3...60a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #19 Del Skrevet 7. desember 2021 Tannverk med betennelse, akutt rygglåsning, øye kattar... Anonymkode: 90407...079 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #20 Del Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du MÅ gi en grunn har du enten omgangssyke eller matforgiftning. Man må ikke oppgi til arbeidsgiver hva man er syk med. Anonymkode: d266c...5fa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå