Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 7 uker på vei. Har ikke en krefte igjen i kroppen. Konstant kvalm og kaster opp i ny og ned. 

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom de neste 5-7 ukene. Hvordan kom du deg igjen første trimester?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt.

Fikk 2 uker sykemelding da det var verst. Ellers hadde jeg hjemmekontor og sov hele tiden når jeg ikke jobbet. 

Det er kvalmestillende man kan prøve, snakk med legen din :)

Jeg hadde to UL i uke 7 og 12 jeg syntes det var fint, fint å se at det var et foster der og at det var en grunn til at jeg hadde det så kjipt, og det var veldig hyggelige opplevelser som lyste litt opp.

Ellers bare vær snill mot deg selv og få partner til å være litt ekstra snill også.

Anonymkode: 78471...3eb

• Liker 1
Skrevet

Farris, epler, og 12 timer søvn hver dag😄

Anonymkode: a9918...b39

• Liker 1
Skrevet

Viten om at det går over etterhvert. Kvalmestillende fra legen og tilrettelegging fra jobb i form av hjemmekontor. Sov vanvittig mye. Det var verst rundt uke 8-10 og lettet ganske raskt etter det. 

Anonymkode: d46ab...188

Skrevet

Tenk at det er en utrolig kort tid av hele ditt lange liv, og at det er verdt det når babyen er her :) ellers ønsker jeg deg lykke til, og hold ut❤️

Anonymkode: b1247...909

Skrevet

Jeg leste nettopp at tilskudd av vitamin B6 (pyridoksin) kan hjelpe mot svangerskapskvalme. Norske retningslinjer anbefaler 40 mg 2 ganger daglig. Verdt et forsøk?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.12.2021 den 22.46):

Såvidt.

Fikk 2 uker sykemelding da det var verst. Ellers hadde jeg hjemmekontor og sov hele tiden når jeg ikke jobbet. 

Det er kvalmestillende man kan prøve, snakk med legen din :)

Jeg hadde to UL i uke 7 og 12 jeg syntes det var fint, fint å se at det var et foster der og at det var en grunn til at jeg hadde det så kjipt, og det var veldig hyggelige opplevelser som lyste litt opp.

Ellers bare vær snill mot deg selv og få partner til å være litt ekstra snill også.

Anonymkode: 78471...3eb

AnonymBruker skrev (På 7.12.2021 den 23.37):

Farris, epler, og 12 timer søvn hver dag😄

Anonymkode: a9918...b39

Hehe ja sover 13t hver natt om ikke mer hehe. 

Grønne epler merket jeg gikk fint så det skal jeg gå i innkjøp av ;)) og isbiter!! 

Hjelpes så takknemlig jeg er for mannen min, han har en uke ferie nå fordi vi egentlig skulle reise bort men som vi avlyste. Og han tar seg av alt uten å klage et eneste sekund. 

Jeg jobber i bhg så der er det straks litt verre. Ikke jobbet de siste 2 ukene, men har lyst til og prøve litt for å se om det hjelper litt og komme seg ut og få tankene på noe annet. Da blir det bare halv vakt i så fall. 

Har også fått UL i siste dagen i uke 7. Så akkurat en uke til 6+6 i dag. 

Skrevet

La meg typ kl 20 mange kvelder, presset meg ikke ut på trening i tide og utide og lå mye på sofaen de dagene det var som verst. Tok meg også powernaper på pulten på jobb 😅 tror det viktigste er å faktisk lytte til kroppen. Ikke tenke at man burde vasket bad eller jogget seg en tur. Er man utslitt, så bør man hvile/sove :) 

Anonymkode: 0ccc4...411

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

La meg typ kl 20 mange kvelder, presset meg ikke ut på trening i tide og utide og lå mye på sofaen de dagene det var som verst. Tok meg også powernaper på pulten på jobb 😅 tror det viktigste er å faktisk lytte til kroppen. Ikke tenke at man burde vasket bad eller jogget seg en tur. Er man utslitt, så bør man hvile/sove :) 

Anonymkode: 0ccc4...411

Ja veldig sant! 

Skrevet
Kvinne87Rogaland skrev (På 8.12.2021 den 15.05):

Jeg leste nettopp at tilskudd av vitamin B6 (pyridoksin) kan hjelpe mot svangerskapskvalme. Norske retningslinjer anbefaler 40 mg 2 ganger daglig. Verdt et forsøk?

Ja helt klart verdt et forsøk! 

Skrevet

Sliter så sinnsykt sjøl.. Håper det snart gir seg 🤢

Jobber i barnehage, og det er helt forferdelig på jobb nå. Springer oss i hel, alt for lite folk , og kvalm hele tiden.. Kan jo ikke si at man er kvalm heller, må bare late som at alt er bra, bite tenna sammen. Gleder meg til uke 12, til å fortelle på jobb, og at kvalmen gir seg..! 

Klem fra meg❤

Anonymkode: 96a91...d67

Skrevet

Det kan være ordentlig tungt, men realiteten er jo at du bare må stå i det. Slapp av når du kan, drikk masse vann og håp at det snart går over..

Anonymkode: 2a326...d35

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2021 den 21.31):

Sliter så sinnsykt sjøl.. Håper det snart gir seg 🤢

Jobber i barnehage, og det er helt forferdelig på jobb nå. Springer oss i hel, alt for lite folk , og kvalm hele tiden.. Kan jo ikke si at man er kvalm heller, må bare late som at alt er bra, bite tenna sammen. Gleder meg til uke 12, til å fortelle på jobb, og at kvalmen gir seg..! 

Klem fra meg❤

Anonymkode: 96a91...d67

Jaaaa jeg kjenner meg så godt igjen! Jobber i bhg selv. Det er jo krise med manko på folk. 

Skrevet

Fikk 50% sykemelding et par uker når det var på det verste, da kunne jeg starte litt senere på morgenen (kvalmen ble alltid verre av stress) og i tillegg sove et par timer ved lunsjpausen. Og det å spise små måltider veldig ofte hjalp faktisk.

Anonymkode: c06e9...a4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...