Gå til innhold

Er det jeg eller min veninne som er problemet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en god veninne som er veldig glad i meg og jeg glad i henne. Vi har hatt et par diskusjoner, noe jeg har ansett som helt normalt, vi er for det meste enige og har det bra. 

I det siste har jeg begynt å bli irritert på denne veninna, hun er sånn som tar stor plass og får skryt av alt hun gjør, hun er dyktig og får til ting og det er jo bra men jeg føler ikke meg "sett" ved hennes side og føler at hun får all oppmerksomhet.

Føler meg liten og tenker ofte på hva hun tenker om meg. Det går ikke på utseende, for jeg er heldig med den, det bare går utpå at hun er så selvsikker og jeg føler meg som dritt ved hennes side. Hun liker å ta plass og gjør alt for denne oppmerksomheten og jeg blir sliten av det.

Jeg har ikke så mange andre venner, eller jeg har en hel del, men de er ikke så nære og jeg føler meg opphengt i disse tankene, tenker ofte på henne. Høres sikkert skikkelig teit ut, men dette plager meg og jeg tror kanskje det har noe med meg å gjøre, at jeg kanskje burde jobbe for bedre selvtillit. Jeg har et flott liv ellers og er ikke ensom. 

Hun er en fantastisk venn og gjort så mye for vårt vennskap og stilt opp i tykt og tynt, men likevel føler jeg på denne følelsen 😔

Anonymkode: c2991...62c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette vet du allerede svaret på. Du må jobbe med din egen selvtillit, sånn at du kan beholde din fantastiske venn. De vokser ikke på trær. 

Anonymkode: 6cc48...01f

• Liker 3
Skrevet

Bruker du å gi henne ros og komplimenter? Siden hun er flink på det hun gjør. 

Jeg tror iallefall at du vil få det bedre om du er sjenerøs mot henne. Å være misunnelig vil bare ødelegge for deg, men hvis du gir positivitet så vil du vokse. Mest sannsynlig vil du få bedre selvfølelse av det. Husk også at gode venner kan man snakke med. 

• Liker 1
Skrevet

Det er selvfølgelig du som er problemet. Du er jo den eneste som har et problem her

• Liker 1
Skrevet
SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Bruker du å gi henne ros og komplimenter? Siden hun er flink på det hun gjør. 

Jeg tror iallefall at du vil få det bedre om du er sjenerøs mot henne. Å være misunnelig vil bare ødelegge for deg, men hvis du gir positivitet så vil du vokse. Mest sannsynlig vil du få bedre selvfølelse av det. Husk også at gode venner kan man snakke med. 

Gir ros ja, men inni meg er jeg ikke oppriktig. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gir ros ja, men inni meg er jeg ikke oppriktig. 

Kan du prate med henne? 

Skrevet

For meg virker det som at du egentlig ikke liker henne så godt men at hun likevel er den beste vennen du har. 

Anonymkode: f7f7d...a08

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For meg virker det som at du egentlig ikke liker henne så godt men at hun likevel er den beste vennen du har. 

Anonymkode: f7f7d...a08

Du sier også noe her. Jeg vet ikke helt hva jeg føler eller hvor feilen ligger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...