AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #1 Skrevet 7. desember 2021 Det irriterer meg når folk sier "uff" føler det alltid er så falskt. At man ikke virkelig mener f.eks "det var vondt å høre" om man sier det med det ordet. Noen som er enig eller uenig? Anonymkode: d740a...0ab 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #2 Skrevet 7. desember 2021 Uenig. Kommer du ikke på noe viktigere du kan henge deg opp i? Anonymkode: 7f8d9...4ee 17
Gjest Chiroptera. Skrevet 7. desember 2021 #4 Skrevet 7. desember 2021 Jeg bruker uff når jeg egentlig ikke bryr meg noe særlig men føler jeg må. Så jeg er helt enig.
Mezzosoprena Skrevet 7. desember 2021 #5 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det irriterer meg når folk sier "uff" føler det alltid er så falskt. At man ikke virkelig mener f.eks "det var vondt å høre" om man sier det med det ordet. Noen som er enig eller uenig? Anonymkode: d740a...0ab Jeg tror FØLER er stikkordet her, at du FØLER at det er falskt, betyr ikke at det er det! 22
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #6 Skrevet 7. desember 2021 Enig. «Håper at det ordner seg» = «Jeg bryr meg egentlig ikke...gotta go!» Anonymkode: ec307...ff3 1
Gjest StellaNova Skrevet 7. desember 2021 #7 Skrevet 7. desember 2021 Uff, det er ikke greit å ha det sånn.... Nei jeg synes ikke det, men det er jo ofte litt vanskelig å finne riktig ord i vanskelige samtaler.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #8 Skrevet 7. desember 2021 Jeg synes "uff" we et ekstremt anvendelig ord. Alt fra er muntert "uff da!" når noen mister noe på gulvet, til et empatisk langtrukket "ooofff" når noen har fått dårlige nyheter. Så her ligger alt i leveringen, føler jeg. Anonymkode: 18b3b...5bc 13
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #9 Skrevet 7. desember 2021 Har virkelig aldri tenkt over dette. Men når jeg tenker over det, så er jeg uenig. Samboer sier alltid "uff" når jeg dunker lilletåa i hjørnet på bordet eller slår meg på et eller annet vis og jeg banner som et uvær fordi det var vondt Har aldri sett på det som at han ikke mener at han synes litt synd på klumsete meg. Anonymkode: 31708...672 4
Pinkee Skrevet 7. desember 2021 #10 Skrevet 7. desember 2021 Uff er vel det første ordet jeg sier, før jeg får "oversikt" over problemet, og kan si noe mer konkret. 5
Ullvott Skrevet 7. desember 2021 #11 Skrevet 7. desember 2021 (endret) Jeg håper virkelig ikke jeg kjenner deg, for jeg sier gjerne uff når jeg er medfølende, OG jeg mener det helt ektefølt. Leit å tenke på at det kan oppfattes som falskt. Endret 7. desember 2021 av Ullvott 10
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #12 Skrevet 7. desember 2021 Uff sier jeg når jeg i øyeblikket ikke helt vet hva jeg skal si. At man mangler ord betyr ikke at man ikke bryr seg Anonymkode: dd528...68f 10
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #13 Skrevet 7. desember 2021 Pinkee skrev (4 minutter siden): Uff er vel det første ordet jeg sier, før jeg får "oversikt" over problemet, og kan si noe mer konkret. Henger meg på denne. Blir ofte et Uff når jeg gjerne vil svare med en gang, men ikke har stokket tankene nok til å vite hva jeg skal svare. Anonymkode: c2992...1d0 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #14 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Henger meg på denne. Blir ofte et Uff når jeg gjerne vil svare med en gang, men ikke har stokket tankene nok til å vite hva jeg skal svare. Anonymkode: c2992...1d0 Også enig. Sier uff.. Og så tenker jeg gjerne, men jeg kommer jeg ikke på noe mer så sender jeg det. Jeg bryr meg, men jeg vet ikke alltid hva jeg skal si. Jeg sa faktisk Uff tidligere idag. Jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal si, haha. Anonymkode: 40c80...972 3
Frida Skrevet 7. desember 2021 #15 Skrevet 7. desember 2021 Jeg er så sær at jeg sier huff, med tydelig H. Og jammen mener jeg det fra hjerterota også, jeg sløser ikke med "huffene" mine. 7
Gjest Hipparchia Skrevet 7. desember 2021 #16 Skrevet 7. desember 2021 Jeg sier/skriver Uff ofte i vanskelige samtaler. Ikke fordi jeg ikke bryr meg, for det gjør jeg, men fordi jeg ikke alltid vet hva jeg skal si. Det er så lett å "tråkke feil" i enkelte situasjoner, og da er det bedre å besvare med f. Eks. Uff frem til man klarer å finne litt bedre svar.
Duff Skrevet 7. desember 2021 #17 Skrevet 7. desember 2021 Huff er ett ord jeg bruker når jeg kjenner det en annen forteller som noe som treffer meg i magen. Samme som "OY, det var vondt å høre". 1
Gjest Adobyen Skrevet 7. desember 2021 #18 Skrevet 7. desember 2021 Uff eller Huff er slett ikke falskt når jeg sier det. Det var da en merkelig ting å mene. Helt uenig.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #19 Skrevet 7. desember 2021 Jeg sier huff mye og mener det fra dypt inn i sjelen. Trekker pusten dypt og sier hhhhhuuuffff. Begynner å bli som bestefar var og jeg er 27 år. Men jeg har mye å huffe meg over og skjønner den dag idag godt hvorfor han huffet så mye, selvom jeg lo av det da. Anonymkode: b417b...bd2 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #20 Skrevet 8. desember 2021 Hva slags svar ønsker du da? Anonymkode: 9fdad...333 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå