AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #1 Skrevet 7. desember 2021 Er det vanlig at barn sparer mat i munnen og så spytter det ut? I dag ga jeg kjøttbolle til min sønn på 6 mnd gammel. Jeg trodde han likte den og at han spiser men nei etter 15 min brakk han seg og da kom det ut en god del kjøttkake biter ut av munnen hans som han hadde spart på i høyre side av munnen. Er dette vanlig at barn gjør? Anonymkode: 0b9b3...843
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #2 Skrevet 7. desember 2021 Min på 6 mnd kan gjøre det samme om det er noe hun sliter med å svelge. Plutselig kommer det ut igjen. Bare å fortsette å gi, så får han øvd seg på forskjellige konsistenser og størrelse på mat. Anonymkode: 9633a...819
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #3 Skrevet 7. desember 2021 Kjøttbolle til en på 6 mnd? Du hadde delt den opp regner jeg med? Anonymkode: 996b5...a84
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #4 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Er det vanlig at barn sparer mat i munnen og så spytter det ut? I dag ga jeg kjøttbolle til min sønn på 6 mnd gammel. Jeg trodde han likte den og at han spiser men nei etter 15 min brakk han seg og da kom det ut en god del kjøttkake biter ut av munnen hans som han hadde spart på i høyre side av munnen. Er dette vanlig at barn gjør? Anonymkode: 0b9b3...843 Ja, det er helt vanlig. De trener. Anonymkode: e3d39...04e
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #5 Skrevet 7. desember 2021 Helt vanlig. Derfor de ikke skal spise alene og at det må passes på at de svelger og ikke bare stapper innpå Anonymkode: 02f26...969
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #6 Skrevet 8. desember 2021 Ja, helt vanlig at det samler seg mat i munn etter måltid. Derfor er det superviktig å ta en titt inni munn når måltidet er over! Hold barnet opp over hodet ditt og få det til å le. Da får du sett om det er noen rester der inne kan gå galt om barnet legges ut i vogna feks med matbiter i munnen. Anonymkode: 441aa...51a
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #7 Skrevet 8. desember 2021 Alt er vanlig! Mange her skryter veldig og lister opp de mest fantastiske matøkter på babyer helt ned til 4-5 måneders alder. Men sannheten er at dette er vanvittig individuelt. Mange babyer gjør masse rart når de skal lære seg å spise. Og alt fra å spytte ut, nekte å spise, svelge, brekke seg, kaste opp i blant, hylgråte og slå til skjeen er helt normalt. Ungen er egentlig lett å lese. Hvis bare foreldre stolte litt mer på seg selv og ikke var så opptatt av når tid helsestasjon mener barnet burde spise. La babyen spytte ut og la være å svelge en stund. Han/ hun har en sånn periode nå. Det går over. Anonymkode: 82a90...c8f 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #8 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 7.12.2021 den 21.17): Er det vanlig at barn sparer mat i munnen og så spytter det ut? I dag ga jeg kjøttbolle til min sønn på 6 mnd gammel. Jeg trodde han likte den og at han spiser men nei etter 15 min brakk han seg og da kom det ut en god del kjøttkake biter ut av munnen hans som han hadde spart på i høyre side av munnen. Er dette vanlig at barn gjør? Anonymkode: 0b9b3...843 Mitt barn hadde dette problemet frem til 3,5år. Forsinket munnmotorikk. Fått oppfølging av fysio for å trene munnmotorikken. Tok likevel som sagt 3,5år. Anonymkode: 9ed3a...f54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå