AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #1 Skrevet 7. desember 2021 Jeg bor alene sammen med min datter vi reiser ofte ..det vil da si nesten hverdag til min familie som bor 10 minutter unna. Er der i bare en, to timer. Følger meg litt avhengig nå haha 😅 familien min bor i et stort hus med to leiligheter der mine, søsken bor. Barne mitt elsker morfar onkelen sine og tantene. De leker og har det gøy nesten hverdag. Men er det noen vi ikke er glad i så er der moren min hun er streng og manipulerendes. Følger bare at hun ikke vil ha meg der..hun sier for eks. Er det kjedelig å være alene finn deg en mann. Også sier hun holder du deg ikke hjemme hos deg selv i disse korona tidene at du orker å kjøre i det vinterværet. Osv. Kan hende jeg overreagerer men hun mener sikkert at jeg ikke skal komme på besøk noe mer. Faren min derimot er den snilleste mannen man kan møte på. Ringer hverdag og spør åssen det går med meg og min datter og når jeg ikke er på besøk så sier han kom hit vi savner dere. Men det gjør ikke moren min hun har alltid hatet meg. Fordi jeg ikke ville gifte meg bort, og giftet meg med en norsk mann som endte opp med et barn og en skilsmisse. Jeg er utenlandsk og håper litt på at noen har opplevde noe lignede.. Hva skal jeg gjøre? Ikke besøke dem i det hele tatt og hvis mine søsken ringer og far skal jeg si jeg er opptatt? Selv om jeg synes det er hyggelig med resten av familien. Anonymkode: c136d...fa4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #2 Skrevet 7. desember 2021 Vel, i de fleste familier i Norge er det ikke vanlig at voksne barn tar med seg sine barn på besøk til besteforeldre hver dag. Er det slik hos dere at din mor må løpe rundt å varte opp og lage mat til alle hele tida og rydde etter alle når dere drar? Da er hun kanskje rett og slett lei og sliten? Kanskje tenker hun du må lære å stå på egne ben nå når du er voksen og har barn selv og ta konsekvensen av valgene du har tatt? Anonymkode: aad62...3fd 10
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #3 Skrevet 7. desember 2021 Kanskje du kan ta en alvorsprat med din mor? Fortelle hvordan du føler deg og at du tror at hun hater deg og spørre hvordan du kan bidra for å gjøre situasjonen bedre. For alt du vet så hater hun ikke deg i det hele tatt. Håper ikke du slutter å besøke faren og øvrig familie. Men kan ikke de komme hjem til deg noen dager? Anonymkode: c6ee7...39a 3
Caeruleus Skrevet 7. desember 2021 #4 Skrevet 7. desember 2021 Hver dag er ganske ofte.. Jeg tenker også at hun kanskje er sliten. Hva med å kutte litt ned på besøkene? Ikke slutte helt, men to til tre dager i uka? Da blir hun kanskje glad for å se dere? 7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #5 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Vel, i de fleste familier i Norge er det ikke vanlig at voksne barn tar med seg sine barn på besøk til besteforeldre hver dag. Er det slik hos dere at din mor må løpe rundt å varte opp og lage mat til alle hele tida og rydde etter alle når dere drar? Da er hun kanskje rett og slett lei og sliten? Kanskje tenker hun du må lære å stå på egne ben nå når du er voksen og har barn selv og ta konsekvensen av valgene du har tatt? Anonymkode: aad62...3fd Nei jeg skjønner godt at en del normenn er ganske kalde mennesker. ...trolloo I ANDRE LAND! så blir barna faktisk oppdratt og ta hånd om sine foreldre når i veldig ung alder. Så moren min gjør ikke en dritt og ligger/sitter kun på sofaen. Anonymkode: c136d...fa4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #6 Skrevet 7. desember 2021 Jeg hadde begynt med å invitere din far til dere heller når din mor sier slike ting. Anonymkode: 310a5...3bc 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #7 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei jeg skjønner godt at en del normenn er ganske kalde mennesker. ...trolloo I ANDRE LAND! så blir barna faktisk oppdratt og ta hånd om sine foreldre når i veldig ung alder. Så moren min gjør ikke en dritt og ligger/sitter kun på sofaen. Anonymkode: c136d...fa4 Du høres like hyggelig ut som din mor. Eplet faller ikke langt fra stammen sies det🙂 Anonymkode: 8c257...967 13
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #8 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde begynt med å invitere din far til dere heller når din mor sier slike ting. Anonymkode: 310a5...3bc Jeg har tenkt på det alle mine søsken er voksne med jobb/utdanning broren min er gift og søsteren min har kjærester de bor der alle sammen, og hun synes det er helt greit at de er der. Hun liker bare ikke meg fordi jeg er alenemor og har ingenting av delene verken jobb eller utdanning Anonymkode: c136d...fa4
Milky Skrevet 7. desember 2021 #9 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei jeg skjønner godt at en del normenn er ganske kalde mennesker. ...trolloo I ANDRE LAND! så blir barna faktisk oppdratt og ta hånd om sine foreldre når i veldig ung alder. Så moren min gjør ikke en dritt og ligger/sitter kun på sofaen. Anonymkode: c136d...fa4 Man skal ikke oppdra barna sine til å ta vare på foreldrene sine i ung alder. Er man en voksen foreldrer så tar man vare på seg selv og ungene sine, ikke omvendt. Den kulturen er bare tåpelig. (Ja jeg kommer også fra en slik kultur der foreldrene mine bla forventer økonomisk hjelp noe de ikke får for de er ikke mitt ansvar) men jeg skjønner godt at moren din ikke gidder å ha besøk av unger hver dag. Det er du som har et problem her, du er avhebgig av andre og klarer ikke å være alene. Jobb med det istedenfor å pålegge andre besøk 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #10 Skrevet 7. desember 2021 Hva har det med «utenlandske» å gjøre?? Generaliserende much? Anonymkode: b5371...bdf
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #11 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva har det med «utenlandske» å gjøre?? Generaliserende much? Anonymkode: b5371...bdf Ingenting det skulle stå utenlandsk mor vil ikke ha besøk 😂 tlf min oversettet. Anonymkode: c136d...fa4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #12 Skrevet 7. desember 2021 Milky skrev (4 minutter siden): Man skal ikke oppdra barna sine til å ta vare på foreldrene sine i ung alder. Er man en voksen foreldrer så tar man vare på seg selv og ungene sine, ikke omvendt. Den kulturen er bare tåpelig. (Ja jeg kommer også fra en slik kultur der foreldrene mine bla forventer økonomisk hjelp noe de ikke får for de er ikke mitt ansvar) men jeg skjønner godt at moren din ikke gidder å ha besøk av unger hver dag. Det er du som har et problem her, du er avhebgig av andre og klarer ikke å være alene. Jobb med det istedenfor å pålegge andre besøk Nei selvfølgelig ikke poenget mitt var bare at det er to forskjellige kulturer Jeg har nok et problem ja kan godt hende det altso. Det er min far og søsken som vil at jeg skal komme en tur bor som sagt bare 10 minutter unna. Hender jeg bare er der i noen minutter og reiser men alle bor i det huset. Så jeg for ikke unngått min mor. Anonymkode: c136d...fa4
Milky Skrevet 7. desember 2021 #13 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei selvfølgelig ikke poenget mitt var bare at det er to forskjellige kulturer Jeg har nok et problem ja kan godt hende det altso. Det er min far og søsken som vil at jeg skal komme en tur bor som sagt bare 10 minutter unna. Hender jeg bare er der i noen minutter og reiser men alle bor i det huset. Så jeg for ikke unngått min mor. Anonymkode: c136d...fa4 Da kan de som ønsker besøk heller gå hjem til deg. Hadde aldri orker besøk hver dag
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #14 Skrevet 7. desember 2021 At du er utenlandsk, har lite betydning. Men min oppfatning er at det kan være slitsomt å få besøk hver dag. Om jeg og min mor bodde nærmere, hadde jeg fortsatt ikke besøkt henne hver dag, det blir for mye for oss begge. Min mor har en venninne, med en datter og barnebarn. Hun har nå blitt psykisk syk og deprimert, fordi hun er sliten. Datteren kommer hver dag, akkurat som at hun bor der, og ber også ofte om barnepass, og moren klarer ikke si nei. Hun spiser middag der, overnatter, osv osv. Tror det er viktig at du blir mer selvstendig. Viktig å opprettholde god kontakt med familien, men om faren din elsker å tilbringe tid med dere, kan vel han komme å besøke dere oftere, istedet for at dere skal komme til dem. Anonymkode: 83fa9...734
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #15 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): At du er utenlandsk, har lite betydning. Men min oppfatning er at det kan være slitsomt å få besøk hver dag. Om jeg og min mor bodde nærmere, hadde jeg fortsatt ikke besøkt henne hver dag, det blir for mye for oss begge. Min mor har en venninne, med en datter og barnebarn. Hun har nå blitt psykisk syk og deprimert, fordi hun er sliten. Datteren kommer hver dag, akkurat som at hun bor der, og ber også ofte om barnepass, og moren klarer ikke si nei. Hun spiser middag der, overnatter, osv osv. Tror det er viktig at du blir mer selvstendig. Viktig å opprettholde god kontakt med familien, men om faren din elsker å tilbringe tid med dere, kan vel han komme å besøke dere oftere, istedet for at dere skal komme til dem. Anonymkode: 83fa9...734 Jeg besøker ikke min mor, men min søster, min bror de bor i sin egen leilighet hver for seg som min far og mor leier ut. I sitt store hus. Moren min er syk og min søster har omsorgen for henne. Søsteren min jobber hele tiden når hun har kveldsvakter, så reiser jeg oftere innom ihvertfall når min far er hjemme og vil se oss. Moren min klarer ikke å passe på datteren min. Alldri fått barnepass av min familie når jeg reiser på besøk tar jeg alltid med meg mat som jeg lager til alle. Jeg for masse besøk av mine andre familie medlemer. Men moren min vil bare ikke ha meg der. Anonymkode: c136d...fa4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #16 Skrevet 7. desember 2021 Ts, hva med å skaffe deg en jobb? Anonymkode: aad62...3fd 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #17 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts, hva med å skaffe deg en jobb? Anonymkode: aad62...3fd Jeg er uføretrygdet på grunn av sykdom. Noen ganger er jeg redd for å virkelig ende opp som moren min. >< mye sykdom i familien. Jeg må nok finne meg en hobby. Eller en mann som min mor sier 😕 Anonymkode: c136d...fa4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #18 Skrevet 7. desember 2021 Kanskje hun virkelig bare ønsker å pushe deg til å få deg ditt eget liv? Å besøke de hver dag, og bo alene er vel ikke langtidsplanen din? Hun er vel bekymret for at du vil ende opp ensom og alene? Om min voksne datter var alene og brukte all sin tid med oss foreldre hadde jeg sagt akkurat det samme, i håp om at hun tok grep og kom seg videre i sitt eget liv! Anonymkode: 0db50...cd6 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #19 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje hun virkelig bare ønsker å pushe deg til å få deg ditt eget liv? Å besøke de hver dag, og bo alene er vel ikke langtidsplanen din? Hun er vel bekymret for at du vil ende opp ensom og alene? Om min voksne datter var alene og brukte all sin tid med oss foreldre hadde jeg sagt akkurat det samme, i håp om at hun tok grep og kom seg videre i sitt eget liv! Anonymkode: 0db50...cd6 Ja det er nok sant det du sier Takk 🌸jeg for laste ned Tinder det er vel på tide! 🤧 Anonymkode: c136d...fa4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå