AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #1 Skrevet 7. desember 2021 Nye regler fra torsdag. Hva er forskjell på forskriftsnessig og ikke? Arbeidsgiver sier vi ikke får ha hjemmekontor. Har jobb som helt fint kan utføres hjemmefra. Anonymkode: 67b4d...1b9 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #2 Skrevet 7. desember 2021 Høres ut som en useriøs arbeidsgiver. Jeg forventer mail fra min arbeidsgiver i løpet av kvelden om at vi nå skal jobbe hjemmefra de neste 4 ukene. Anonymkode: d28c0...861 5
kar90 Skrevet 7. desember 2021 #3 Skrevet 7. desember 2021 Den løken av en helse"minister" sa ikke et kvekk om det. Støre oppfordret til å innfri det der det var mulig. Arbeidsgiver gir vel faen i oppfordringer. 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #4 Skrevet 7. desember 2021 Om du ikke får lov så får du ikke lov. Det er vel ikke nødvendig der du jobber da. Anonymkode: b8b1d...f71
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #5 Skrevet 7. desember 2021 Men er det PÅBUD om 100% hjemmekontor blant tiltakene? Anonymkode: 3891b...4fa
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #6 Skrevet 7. desember 2021 Jeg får ikke hjemmekontor i utgangspunktet. Men pga 1 metersavstand, så må jeg ha hjemmekontor ifølge daglig leder. Anonymkode: 9cb99...d24
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #7 Skrevet 7. desember 2021 Vi sitter i åpent landskap. Hadde skjønt det om vi hadde egne kontor, da er det mindre fare for snitte. Anonymkode: 67b4d...1b9
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #8 Skrevet 7. desember 2021 Ble sendt hjem i forrige uke. Jobber i staten. Anonymkode: 69c00...21b
kakemonster18 Skrevet 7. desember 2021 #9 Skrevet 7. desember 2021 Påbud om at arbeidsgiver skal legge til rette for hjemmekontor der det er mulig uten at det går ut over tjenester som krever tilstedeværelse som er viktig og nødvendig for virksomheten, for eksempel for å ivareta barn og sårbare grupper.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #10 Skrevet 7. desember 2021 Regjeringen skriver både at det er en anbefaling om "økt bruk av hjemmekontor", samtidig som det er "påbud om at arbeidsgiver skal legge til rette for hjemmekontor der det er mulig uten at det går ut over tjenester som krever tilstedeværelse som er viktig og nødvendig for virksomheten, for eksempel for å ivareta barn og sårbare grupper." Synes de to uttalelsene slår hverandre litt ihjel? Det kom jo tidligere denne måneden nasjonale anbefalinger om minst 50 % hjemmekontor for alle som kan. Min statlige arbeidsgiver (ikke i Oslo), mente at så lenge det bare var en anbefaling, så var det ikke noe vi trengte å forholde oss til. Dette på bakgrunn av at vi tross alt kan få en hel dag hjemmekontor i uken (etter "søknad" til ledelsen). Jeg er nå veldig spent på om man kommer til å vekte at det er en anbefaling eller om man kommer til å vektlegge at arbeidsgiver har et påbud. Jeg er litt redd for at det er førstnevnte punkt man forholder seg til. Blir veldig spennende å se om det kommer noen sentrale føringer fra direktoratet, men de har jo min arbeidsgiver valgt å se bort fra tidligere også. Vi var f.eks. tilbake fra hjemmekontor flere måneder før gjenåpningsplanen tilsa det i sommer. Vi har selvfølgelig funksjoner som må ivaretas, men det klarer vi faktisk uten at absolutt alle er til stede slik som det er nå. Anonymkode: 33228...569
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #11 Skrevet 7. desember 2021 Det er et RÅD, men ikke en forskrift, om at man skal øke bruken av hjemmekontor der det er mulig uten at det går ut over tjenesten. Anonymkode: 9855e...401
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #12 Skrevet 7. desember 2021 kakemonster18 skrev (3 minutter siden): Påbud om at arbeidsgiver skal legge til rette for hjemmekontor der det er mulig uten at det går ut over tjenester som krever tilstedeværelse som er viktig og nødvendig for virksomheten, for eksempel for å ivareta barn og sårbare grupper. Så voksenopplæring må ha hjemmekontor? Anonymkode: 3891b...4fa
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #13 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så voksenopplæring må ha hjemmekontor? Anonymkode: 3891b...4fa Hva er det i begrepet "for eksempel" du ikke forstår? Anonymkode: 9855e...401
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #14 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er det i begrepet "for eksempel" du ikke forstår? Anonymkode: 9855e...401 Rapportert. Anonymkode: 3891b...4fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå