Gjest gjest1 Skrevet 12. oktober 2005 #1 Skrevet 12. oktober 2005 Sto her å laget matpakke til snuppa mi nå nettopp og tenkte over det at dette er en ting mannen min aldri gjør. Så da begynte jeg å tenke over hva han aldri gjør og hva jeg aldri gjør. Så her er listen, har du en slik liste også? Hva jeg aldri gjør: 1. Vasker gulv 2. Skifter lyspærer 3. Går opp i søppel skuret meg søppelposen 4. Fikser ting på pc'n 5. Henger opp bilder 6. Vasker vindu 7. Rydder bodene våre 8. Henter ved på boden Hva han aldri gjør: 1. Lager matpakke til prinsessa vår 2. Vasker badet 3. Lager pizza deig 4. Setter på plass ting for første gang(Altså før det har "sin" plass) 5. Legger sammen klær 6. Rydder i skapene våre 7. Tørker støv 8. Lager kveldsmat til oss Kommer ikke på mer... men det ble litt morsomt å se hva ting vi aldri gjør.... tror vi er heldige begge to Så noen andre som har ei slik liste?
Arwen Skrevet 12. oktober 2005 #2 Skrevet 12. oktober 2005 Eneste jeg aldri gjør er å fjerne innsekter
Arkana Skrevet 12. oktober 2005 #3 Skrevet 12. oktober 2005 Hva jeg aldri gjør: - vasker gulv - alt som har med bilen å gjøre - tømmer kattedoet - kaster søppel - rydder hans ting - oppvask (i allefall svært svært sjelden) Hva han aldri gjør: - lager middag (bortsett fra når han er alene) - vasker klær - vasker badet - rydder mine ting - lager matpakke til seg selv (det er noe jeg liker å gjøre for ham hver dag, lager flotte matpakker som gjør de andre misunnelige. Har jeg glemt spiser han i kantina.)
Pepita Skrevet 12. oktober 2005 #4 Skrevet 12. oktober 2005 Jeg går så og si aldri ut med søpla, så lenge jeg da ikke er alene i flere dager!
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2005 #6 Skrevet 12. oktober 2005 Må gjøre alt selv jeg.. bor alene.. Okey, stopper bilen ringer jeg fatter'n
Mrs. K Skrevet 12. oktober 2005 #7 Skrevet 12. oktober 2005 Ting jeg aldri gjør (eller bare gjør svært sjelden): *vasker gulv *støvsuger *tømmer kattebakke *gir kattene mat *mekker bil *bytter dekk *fyller på drivstoff *klipper plen *måker sne *ordner pc, tv, dvd, video, stereo o.s.v. *bærer tunge ting *tar storhandelen *tar storvasken *tar ut søppel tilgjenbruk *kjører bilen når vi er sammen på tur *bygger om huset *mange andre ting som jeg sikkert ikke engang vet om Ting han aldrig gjør: *fjerner ugress *ordner blomster til hagen *stryker klær (kan gjøre det hvis jeg ikke har tid)
cosmo Skrevet 12. oktober 2005 #8 Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Hva jeg aldri gjør: * bretter melkekartonger * tar initiativ til at vi skal vaske opp *vasker bestikk * skifter laken * rydder i hans ting * håndtverk som trengs i leiligheten * henger opp bilder * bretter sammen håndklene når de er tørre og legger dem pent inn i skapet * vasker stuegulvet Hva han aldri gjør: * vasker badet * henger opp bilder * håndtverk som trengs i leiligheten * fjerner mine hårdotter under pc-pulten hans...(har aldri skjønt hvordan de kan havne der når jeg aldri grer håret mitt der:klø: ) * fjerner tomembalasje han har brukt til matlaging fra kjøkkenbenken * henger opp trusene mine til tørk Endret 12. oktober 2005 av cosmo
Gjest vimse Skrevet 12. oktober 2005 #9 Skrevet 12. oktober 2005 etter å ha sitter her og tenkt litt, så er det ikke så mye i løpet av et år som vi ikke gjør, egentlig, her hjemme i alle fall.. Det er nå sånn at han må ta i et tak når jeg med jevne mellomrom er syk, og da fant jeg egentlig ut at lista for hva han ikke gjør ikke ble så lang som jeg hadde trodd(og jeg må innrømme jeg ble litt overrasket ). Men skal man se på antall ganger hvem som gjør hva, så kan man jo få en helt annen diskusjon Det jeg ikke gjør: 1. Hugge tømmer i skogen(da samler han kameratene sine og så har de noen koselige dager sammen, og kommer hjem til middag som jeg har lagd ) 2. Skifte avanserte ting på bilen, som filter og lager og sånn.. 3. Brøyte Det han ikke gjør: 1. Pusse sølvtøy(det liker svigermor så godt 2. Stryke findukene, men han kan godt stryke skjorta si selv 3. Vaske vinduene Ellers, gitt, han er ganske flink gitt Ordner søppel, handler, vasker, bretter tøy, og alle sånne ting, men, det er sjelden det skjer uten at jeg spør. Og så er han faktisk blitt flink til å gjøre det nesten med en gang
LilleBille Skrevet 12. oktober 2005 #10 Skrevet 12. oktober 2005 Jeg gjør "alt" hjemme. - og gjorde tydeligvis nesten alt før jeg ble skilt også - det ENESTE jeg måtte plusse på min "ansvarsliste" var å bære ut søppelet ...
Gjest GreenSky Skrevet 12. oktober 2005 #11 Skrevet 12. oktober 2005 Ikke rart du ble skilt da, kanskje? huff.
Gjest gjest1 Skrevet 13. oktober 2005 #12 Skrevet 13. oktober 2005 Morsomt å se at det ikke bare er jeg som er bortskjemt med å slippe å vaske gulv
Gjest gjest1 Skrevet 13. oktober 2005 #13 Skrevet 13. oktober 2005 Tenker og tenker her, men jeg gjør det meste. Jo, det er visst et par ting: Hva jeg ikke gjør: 1. Fikser ting på bilen (jeg fyller bensin og vindusspylervæske, da) 2. Klipper plenen (veldig sjelden, i alle fall) 3. Er "frisør" for guttene Hva han ikke gjør: 1. Vasker/ rydder inn klær. (I alle fall veeeldig sjelden) 2. Rydder i skapene 3. Pusser vinduer 4. Tørker støv (ok, det har vel kanskje hendt) 5. Tar initiativ til storvask 6. Fikser ødelagte klær Vi skal liksom dele på det meste, men jeg har en bestemt følelse av det er jeg som oftest setter på oppvaskmaskinen, rydder, tar ut søpla, tørker bord og benker, støvsuger og sånn også
Gjest Varg-Menja Skrevet 13. oktober 2005 #14 Skrevet 13. oktober 2005 Den eneste tingen jeg aldri gjør er å løfte de tyngste tingene våre, som er for tunge for meg, og å skru på bilen. Han gjør vel alt jeg gjør, men slik som oppvask og vaske tøy gjør han kanskje to ganger i året.
LilleBille Skrevet 13. oktober 2005 #15 Skrevet 13. oktober 2005 Ikke rart du ble skilt da, kanskje? huff. ← du kan så si - eller så var det kanskje en veldig stor jobb med søppelet
inar Skrevet 13. oktober 2005 #16 Skrevet 13. oktober 2005 Jeg gjør alt.... Bortsett fra oppvaskemaskinen, det er jentenes jobb, de får jo ukepenger. Han gjør ingenting, det hender han støvsuger og rydder etter seg.
inar Skrevet 13. oktober 2005 #17 Skrevet 13. oktober 2005 Ja også vasker han klærne sine selv, siden jeg ikke gadd mer.....
exita Skrevet 13. oktober 2005 #18 Skrevet 13. oktober 2005 Jeg gjør vel det meste, men det gjør oxo mannen min. Synes det må være sånn siden vi begge har jobber som gjør at vi i perioder er mye borte og i andre er mye hjemme. Men en ting jeg ALDRI gjør er å ta edderkopper!!!! Jeg setter et glass rundt dem og lar mannen fjerne de når han kommer hjem
LilleBille Skrevet 13. oktober 2005 #19 Skrevet 13. oktober 2005 Men en ting jeg ALDRI gjør er å ta edderkopper!!!! Jeg setter et glass rundt dem og lar mannen fjerne de når han kommer hjem ← .. hos oss er det motsatt - gutta mine (som egentlig er både store og tøffe) - tar ikke edderkopper - de fanger dem også glass eller under bøtter el. - og lar dem stå der til mor kommer og ornder opp
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2005 #20 Skrevet 13. oktober 2005 sjelden jeg går ut med søpla, samt skifter lyspærer....ellers tror jeg at det er meg som tar meg av det meste....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå