Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2005 #1 Skrevet 12. oktober 2005 ...eller later du som du ikke er hjemme noenganger?
Gjest Spacegirl Skrevet 12. oktober 2005 #2 Skrevet 12. oktober 2005 Det hender jeg later som at jeg ikke er hjemme. Hvis jeg sover når det ringer på, eller om det er noen jeg ikke kjenner særlig godt og leiligheten ser ut som et katastrofeområde. Da ringer jeg gjerne en stund senere og sier at naboen så at de var innom, og så avtaler vi et nytt besøk. Ikke helt ærlig men ...
Gjest gjest1 Skrevet 12. oktober 2005 #3 Skrevet 12. oktober 2005 Jeg åpner aldri døra eller tar telefonen når jeg er jeg alene hjemme, har helt noia (nei ikke angst, NOIA) for at folk jeg ikke kjenner skal ha en lengre samtale med meg og jeg hater å ha ansvaret for å gi beskjeder. Legg igjen lapp på døra eller bruk telerfonsvareren! De er mer pålitelige enn meg iallfall!
Arkana Skrevet 12. oktober 2005 #4 Skrevet 12. oktober 2005 Vi bor i blokk og jeg åpner faktisk sjelden døra (hvis det ringer på ute, ringer det på vår dør åpner jeg alltid) når det ringer på og jeg ikke vet hvem det er. Alle vi kjenner sier i fra når de kommer, og tidligere erfaring tilsier at ringing utenom dette stort sett er folk som har glemt nøkkel eller skal levere reklame (noen ganger også barn som tuller) og det gidder jeg ikke ta meg av.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2005 #5 Skrevet 12. oktober 2005 Jeg svarer bestandig på dagtid, men ikke nattestid. Vi bor i en gjennomgangsrute til et utested, så det hender vi får 'festlige' folke som ringer på døren i 3-tiden på natta. Da står jeg opp kun for å slå av lyden.
Dødspingvinen Skrevet 12. oktober 2005 #6 Skrevet 12. oktober 2005 Jeg åpner ikke dersom jeg er syk, og ikke orker besøk. Eller om jge hører dørklokka mens jeg står i dusjen eller sitter på do. Ellers åpner jeg
Gjest gjesten Skrevet 12. oktober 2005 #7 Skrevet 12. oktober 2005 Det hender at jeg ikke åpner om det ringer på nede, men har også hendt om det ringer på inngangsdøra til leiligheten (samboer uten barn, men trener som bare det ). De som jeg ikke lukker opp til er som regel personer som skal levere reklame eller annet og siden vi har nederste ringeklokke, "misbrukes" den i hytt og gevær Enkelte har blitt sint over ikke å få komme inn med materialet sitt, men jeg er blitt mye mer skeptisk til å lukke opp til mennesker jeg anser for ikke å ha noe i gården å gjøre. Vi hadde narkomane i gården i sommer (fant sprøyter i gangen). Folk vi kjenner som skal besøke oss ringer alltid i forkant. Jeg ser rett ned på utgangsdøra fra kjøkkenet, så jeg ser jo hvem som ringer på og hva de har med seg
aline Skrevet 12. oktober 2005 #8 Skrevet 12. oktober 2005 bor i blokk. svarer (hittil) alltid når det ringes på ytre klokka mi, er det ikke noe som faktisk skal til meg på besøk da, så slipper jeg dem ikke inn. (har aldri opplevd at noen som har glemt nøkkel har ringt på, så da vet jeg ikke helt hva jeg hadde gjort) når det ringer på den innerste ringeklokka åpner jeg sjelden, da det ALLTID er selgere eller slikt. ingen av mine venner kommer uventet og går inn hoveddøra uten å ringe på slik at jeg slipper dem inn.
Gjest gjest1 Skrevet 12. oktober 2005 #9 Skrevet 12. oktober 2005 Nei, åpner kun døra når jeg venter besøk.
Gjest porselen Skrevet 12. oktober 2005 #10 Skrevet 12. oktober 2005 Ja, stort sett - unntakene er hvis jeg ikke hører ringeklokken fordi jeg står i dusjen e.l. Med tre unger så ringer det på i hytt og pine hele dagen, venner av den ene eller den andre eller tredje, og noen ganger til oss voksne. Med så mange i huset er det ikke nødvendigvis jeg som åpner døren hver gang det ringer på, det gjør vi alle sammen etter behov - eller etter førstemann til mølla prinsippet. Nå bor jeg i rekkehus slik at jeg vet at det er til oss hvis det ringer på, det gjør det litt enklere i forhold til de som bor i blokk og hvor det ringes på hos alle bare for at en eller annen skal slippe dem inn. Noe jeg erfarte selv i den tiden jeg bodde i blokk.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 12. oktober 2005 #12 Skrevet 12. oktober 2005 Her jeg bor kjenner jeg nesten ingen personer, og de kommer ikke uanmeldt på besøk. I motsetning ringer hele tiden reklamelevererer på døren, og dette har jeg sett meg så lei på at jeg ikke åpner døren når det ringer på med mindre jeg venter besøk.
Gjest Lilleulv Skrevet 12. oktober 2005 #13 Skrevet 12. oktober 2005 Jøss! Jeg åpner alltid jeg tror jeg, ikke tenkt på noe annet liksom. hehe.
nat26 Skrevet 12. oktober 2005 #14 Skrevet 12. oktober 2005 Vi bor i blokk og jeg åpner faktisk sjelden døra (hvis det ringer på ute, ringer det på vår dør åpner jeg alltid) når det ringer på og jeg ikke vet hvem det er. Alle vi kjenner sier i fra når de kommer, og tidligere erfaring tilsier at ringing utenom dette stort sett er folk som har glemt nøkkel eller skal levere reklame (noen ganger også barn som tuller) og det gidder jeg ikke ta meg av. ← Samme her
Malou Skrevet 12. oktober 2005 #15 Skrevet 12. oktober 2005 Det hender at jeg ikke åpner døra hvis jeg løper udusjet og usminket rundt i huset og ikke har lyst på besøk. Dessuten åpner jeg selvfølgelig ikke hvis jeg sover, er i dusjen eller lignende.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2005 #16 Skrevet 12. oktober 2005 Jeg er aaaaaalt for nyskjerrig til å la være...
Gjest Gjesta Skrevet 12. oktober 2005 #17 Skrevet 12. oktober 2005 Jeg åpner alltid døra om det ringer på, men telefoner ser jeg an
Gjest gjest1 Skrevet 12. oktober 2005 #18 Skrevet 12. oktober 2005 Har slutta å åpne nå, etter lisensmannen kom her for litt siden. Angrer meg grønn og blå på at jeg åpnet da. Det er ingen jeg kjenner som kommer på besøk uten å sende melding først liekvel!
smil Skrevet 12. oktober 2005 #19 Skrevet 12. oktober 2005 Åpner så og si alltid, men det har kanskje hendt, en gang eller to, at jeg har latt være.
Gjest Odense Skrevet 12. oktober 2005 #20 Skrevet 12. oktober 2005 Åpner ikke til selgere eller til folk jeg ikke kan fordra..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå