Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det finnes en oversikt over nettbaserte studier innen digital arkivering? Fant denne i Oslo, men usikker på hvordan det blir å kombinere med en jobb på dagtid så har sendt dem spørsmål om det:  https://www.oslomet.no/studier/sam/arkivvitenskap. Jeg synes det er vanskelig å finne frem til hvilke skoler som tilbyr lignende studier. Vil helst ha det nettbasert eller med minst mulig samlinger på skolen så lenge jeg vil være i jobb mens studerer. 

Anonymkode: 9d5c6...869

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ntnu? Ikke obligatorisk oppmøte på forelesninger, og med hjemmeeksamen. Tror det var 2 muntlige presentasjoner på 3 år.

Anonymkode: 2e765...8ec

Skrevet

Dytt, lurer også.

Anonymkode: aa222...6a8

Skrevet

Det er ingen arkivstudier som er helt nettbaserte, i alle fall ikke her til lands. Bachelor innen arkivvitenskap kan du ta ved OsloMet, og tilsvarende bachelor innen arkiv og samlingsforvaltning tilbys ved NTNU. Meg bekjent er det ikke oppmøteplikt på noen av dem, men det er enkelte framføringer som er obligatoriske, så noen oppmøter må man ha.

Før var bacheloren i Oslo samlingsbasert, men det er den ikke lenger.

Det de derimot tilbyr ved OsloMet er et årsstudium på deltid over to år. Dette studiet er nesten helt nettbasert. Det er en samling per semester, men ellers er alt på nett. Årsstudiet kan kombineres med jobb, men det gir det ingen grad. 

Anonymkode: c5a9f...857

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...