Gå til innhold

Legger dere til boliger som favoritt på Finn.no bare for moro skyld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er midt i et boligsalg, og har dermed mulighet til å sjekke hvor mange som har lagt boligen på sin favorittliste. 

Så da sitter jeg her i spenning og spekulerer i det vide og brede! Jeg vet dette selvfølgelig ikke nødvendigvis har alt og si når det kommer til reelle kjøpere. Men de gangene vi har vært virkelig interessert i en bolig har vi lagt den til som favoritt før visning, og bare da.

Så da er mitt spørsmål: Av hvilke grunner lagrer dere en boligannonse på Finn.no?

Jeg kan skjønne at folk gjør det dersom det er noe eksepsjonelt bra/dårlig med boligen, men når det kommer til en helt alminnelig leilighet? Spent på å høre hva dere gjør :)  Jeg blir takknemlig for alle svar!

Anonymkode: 52726...b21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvilke grunner lagrer dere en boligannonse på Finn.no?

Jeg lagrer MANGE boliger. Ofte forsi da kan jeg enkelt sjekke pris det går for senere. Kanskje jeg liker badet eller kjøkkenet. Hovedgrunnen er nok at jeg liker å holde meg oppdatert på boliger i området hvor jeg bor, så jeg lagrer alt. 

Solgte huset vårt for 1.5 år siden og ser at 70 lagret annonsen, men det tok meg 4 visninger og mange privatvisninger. I det tilfellet så var nok boligen for høyt priset.

Anonymkode: ec50d...ed8

• Liker 7
Skrevet

Favorittlagrer kanskje 100-150 boliger minst, før det er en jeg byr på.

Anonymkode: 76909...41e

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det.  

Anonymkode: 01bfe...cf2

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er noe veldig unikt eller kult ved boligen lagrer jeg. Men skal ikke kjøpe. Har vell 20 boliger lagret på favoritt nå 😂

Anonymkode: a3f75...f1d

• Liker 2
Skrevet

Jeg er på boligjakt og lagrer alt i min prisklasse til favoritter, ofte uten å ha lest annonsen, sett bilder eller lest salgsoppgaven. Så det betyr ikke at jeg er interessert i akuratt den boligen men bare lagrer for å lese gjennom senere eller følge med om den blir solgt for å ha oversikt over markedet. 

En venninne av meg i digger interiør og har lagret flere tusen boliger bare for å lete frem når hun kjeder seg og vil se på interiør 😅

Så ikke legg noe i hvor mange som har favorisert. 

Anonymkode: 47582...bb4

• Liker 3
Skrevet

Har kun lagt til favoritt de som er aktuelle å by på. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Favorittlagrer kanskje 100-150 boliger minst, før det er en jeg byr på.

Anonymkode: 76909...41e

Ja samme her, har per nå 429 lagrede boliger. Ca 40 har jeg vært på visning til, kun 2 som hittill har vært aktuelle å bli med i budrunder på. Jeg er ute etter en helt ordinær leilighet 

Anonymkode: 47582...bb4

Skrevet

Jeg favorittlagrer boliger i mitt nærområde for å følge med på prisutviklingen. Jeg går ikke på visning i koronatider. Men jeg liker å holde meg orientert i boligmarkedet. Da ser jeg også hvor lang tid det tar før boliger selges. Skulle drømmeboligen over alle drømmeboliger plutselig dukke opp, kan det hende jeg drar på visning og legger inn bud. Men jeg har i utgangspunktet ingen flytteplaner. 

• Liker 1
Skrevet

Favoriserer de jeg skal på visning på, og beholder favorittmerkingen dersom jeg tenker å by. Fjerner det etter visning dersom det ikke er aktuelt å by på det

Anonymkode: c3c05...755

Skrevet

Nei, men er innom og titter litt når det passer seg.

Skrevet

Jeg har solgt en del boliger(i Oslo), og min erfaring er at flere har eiendomsannonsene på Finn.no som hobby. 
Samtlige meglere jeg har jobbet med, har sagt at (før korona) meldte mange folk seg på visning, bare for å gå og se på andre sine hus. Typisk var/er det også at folk meldte seg på, men aldri dukket opp. De kunne ha visninger der det ramlet inn over 100-150, og fikk bud fra tre.
Megleren jeg har brukt flest ganger, sier at man burde regne maks. 10-20% av det Finn-tallene viser som reelt interesserte. 

Anonymkode: 286d3...085

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har solgt en del boliger(i Oslo), og min erfaring er at flere har eiendomsannonsene på Finn.no som hobby. 
Samtlige meglere jeg har jobbet med, har sagt at (før korona) meldte mange folk seg på visning, bare for å gå og se på andre sine hus. Typisk var/er det også at folk meldte seg på, men aldri dukket opp. De kunne ha visninger der det ramlet inn over 100-150, og fikk bud fra tre.
Megleren jeg har brukt flest ganger, sier at man burde regne maks. 10-20% av det Finn-tallene viser som reelt interesserte. 

Oi, tusen takk for et veldig bra svar! Jeg tenkte kanskje tallet lå på 25%+-, men ut i fra alt både du og andre skriver her virker det som 10% er realistisk :)

Tusen takk til alle andre som også har tatt seg tid til å svare :)

TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg lagrer mange, og er ikke i markedet. Noen vil jeg bare vite salgspris på, andre har en farge jeg liker, et møbel, planløsning og så videre.

Anonymkode: defe6...27d

Skrevet (endret)

Ja, lagrer om det er fint interiør, om det er et koselig sted, eller rett og slett bare fordi jeg liker det og gjerne vil følge med

-er ikke  markedet

Endret av Fjugur
La til test
  • Liker 1
Skrevet

Ja. Jeg lagrer boliger med ting jeg drømmer om og lure løsninger, trenger ikke være veldig spesielt. Og så lagrer jeg alle rekkehus i området her for å kunne sammenligne og style om (når) jeg selv skal selge. Jeg er på boligjakt, men har snevert område pga skolekrets og flere autosøk så ofte jeg lagrer eneboliger i samme kommune fordi jeg ser de er lignende boligene jeg ser på uten at jeg vil kjøpe den (pga feil skolekrets). 

Som selger så kan du se på antall ganger en person har sett på annonsen flere enn 3 ganger, da er de interessert. Jeg lagrer, men ser de ikke igjen mange ganger på få dager (som oftest etter de er solgt). 

Anonymkode: 01ac7...fc5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. Jeg lagrer boliger med ting jeg drømmer om og lure løsninger, trenger ikke være veldig spesielt. Og så lagrer jeg alle rekkehus i området her for å kunne sammenligne og style om (når) jeg selv skal selge. Jeg er på boligjakt, men har snevert område pga skolekrets og flere autosøk så ofte jeg lagrer eneboliger i samme kommune fordi jeg ser de er lignende boligene jeg ser på uten at jeg vil kjøpe den (pga feil skolekrets). 

Som selger så kan du se på antall ganger en person har sett på annonsen flere enn 3 ganger, da er de interessert. Jeg lagrer, men ser de ikke igjen mange ganger på få dager (som oftest etter de er solgt). 

Takk for fint svar :) 

Det som er litt dumt er at man ser kun om noen har sett annonsen 2-5 ganger eller så må det være over fem..

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Takk for fint svar :) 

Det som er litt dumt er at man ser kun om noen har sett annonsen 2-5 ganger eller så må det være over fem..

Hvor mange har lastet ned salgsoppgaven da? Jeg laster ikke ned salgsoppgaven når jeg ikke er interessert i å kjøpe (men lagrer for planløsning/pris/inspirasjon ), men når jeg er interesert i å kanskje kjøpe så laster jeg ned salgsoppgaven. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg lagrer masse boliger for å se hva de blir solgt for, særlig i eget borettslag/område men også i områder som det kan være aktuelt å flytte til seinere.

Anonymkode: 9d3ca...4e3

• Liker 3
Skrevet

Jeg kom på en ting til jeg har fått vite fra meglere: de som legger annonsene sine ut i Facebook-feeden sin, gjør seg selv en bjørnetjeneste dersom de ønsker reelle tall.

Folk elsker å snoke, så du kan være sikker på at en høy andel venner og familie besøker annonsen og laster ned prospektet. Dersom noen deler annonsen videre, så er det høyere sjanse for å nå potensielle kjøpere, men man får også flere som bare ser på annonsen av nysgjerrighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...