Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om nav kan være behjelpelig med å flytte, trenger flyttehjelp og kjenner ingen i område hvor jeg bor. 

Anonymkode: 8db85...dcd

Skrevet

Det er bare å ringe din saksbehandler. NAV stiller med egen sjåfør, bil og bærere. Alt er gratis. 

Anonymkode: 37393...3fa

• Liker 3
Skrevet

De driver ikke flyttebyrå om det er det du tenker på. Noen NAV kontor driver egne tiltak der arbeidssøkere får arbeidstrening gjennom å bistå den som ikke et i stand til å

ivareta sine interesser i å

flytte, men det er ikke vanlig. 

Om du er arbeidsledig og har tilbud om jobb et annet sted i Norge kan du søke om tilleggstønad. 

https://www.nav.no/tilleggsstonader#hva

Anonymkode: 1a66a...43f

• Liker 1
Skrevet

Ok, hva om man må flytte av andre grunner. Er det andre enn Nav som har muligheter for å hjelpe til med slikt? Det må være en gratis tjeneste for jeg har ikke råd til å betale for dette. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, hva om man må flytte av andre grunner. Er det andre enn Nav som har muligheter for å hjelpe til med slikt? Det må være en gratis tjeneste for jeg har ikke råd til å betale for dette. 

Nei, det er det man har venner og familie til. Evt legge ut på anbud eller nabohjelp mot en tjeneste tilbake. Har du ikke råd til å flytte tingene dine har du ikke råd til å flytte i utgangspunktet. De fleste vil ha betalt for jobbene de gjør, så ikke forvent noe gratis. 

Anonymkode: 4e8f0...0e4

• Liker 5
Skrevet

Er vel ikke flust med folk som gidder å flytte for andre uten å få betalt.  Har du ingen venner eller kollegaer som kan hjelpe deg med de tyngste tingene?

Anonymkode: c8f4e...b55

• Liker 2
Skrevet

Det kan jeg ikke tenke meg.. Kanskje Frelsesarméen eller disse crazy mormonerne som tusler gatelangs kan hjelpe

Anonymkode: b91a6...631

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Noen som vet om nav kan være behjelpelig med å flytte, trenger flyttehjelp og kjenner ingen i område hvor jeg bor. 

Du kan søke om støtte til å engasjere flyttebyrå. Samme kan du med støtte til renhold. 
Du kan også søke om etableringsstønad for innkjøp av nødvendige ting til bopel.

• Liker 1
Skrevet

Du kan få støtte til å flytte av Nav om du flytter fordi du får jobb på det nye stedet. 

Anonymkode: 2513d...d1d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du kan få støtte til å flytte av Nav om du flytter fordi du får jobb på det nye stedet. 

Anonymkode: 2513d...d1d

Dette. 
Jeg flyttet til andre siden av landet da jeg var arbeidsledig og fikk en jobb langt langt unna. Nav betalte for flyttebil og flybilletter for meg. Veldig greit :) 

Men jeg måtte selvsagt pakke alt ned selv og kontakte flyttebyråer osv. 

Anonymkode: 9826d...7c5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...