AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #1 Skrevet 7. desember 2021 Noen som vet om nav kan være behjelpelig med å flytte, trenger flyttehjelp og kjenner ingen i område hvor jeg bor. Anonymkode: 8db85...dcd
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #2 Skrevet 7. desember 2021 Det er bare å ringe din saksbehandler. NAV stiller med egen sjåfør, bil og bærere. Alt er gratis. Anonymkode: 37393...3fa 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #3 Skrevet 7. desember 2021 De driver ikke flyttebyrå om det er det du tenker på. Noen NAV kontor driver egne tiltak der arbeidssøkere får arbeidstrening gjennom å bistå den som ikke et i stand til å ivareta sine interesser i å flytte, men det er ikke vanlig. Om du er arbeidsledig og har tilbud om jobb et annet sted i Norge kan du søke om tilleggstønad. https://www.nav.no/tilleggsstonader#hva Anonymkode: 1a66a...43f 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #4 Skrevet 7. desember 2021 Ok, hva om man må flytte av andre grunner. Er det andre enn Nav som har muligheter for å hjelpe til med slikt? Det må være en gratis tjeneste for jeg har ikke råd til å betale for dette. Anonymkode: 8db85...dcd
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #5 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, hva om man må flytte av andre grunner. Er det andre enn Nav som har muligheter for å hjelpe til med slikt? Det må være en gratis tjeneste for jeg har ikke råd til å betale for dette. Anonymkode: 8db85...dcd Nei, det er det man har venner og familie til. Evt legge ut på anbud eller nabohjelp mot en tjeneste tilbake. Har du ikke råd til å flytte tingene dine har du ikke råd til å flytte i utgangspunktet. De fleste vil ha betalt for jobbene de gjør, så ikke forvent noe gratis. Anonymkode: 4e8f0...0e4 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #6 Skrevet 7. desember 2021 Er vel ikke flust med folk som gidder å flytte for andre uten å få betalt. Har du ingen venner eller kollegaer som kan hjelpe deg med de tyngste tingene? Anonymkode: c8f4e...b55 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #7 Skrevet 7. desember 2021 Det kan jeg ikke tenke meg.. Kanskje Frelsesarméen eller disse crazy mormonerne som tusler gatelangs kan hjelpe Anonymkode: b91a6...631 1
sicario Skrevet 7. desember 2021 #8 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Noen som vet om nav kan være behjelpelig med å flytte, trenger flyttehjelp og kjenner ingen i område hvor jeg bor. Anonymkode: 8db85...dcd Du kan søke om støtte til å engasjere flyttebyrå. Samme kan du med støtte til renhold. Du kan også søke om etableringsstønad for innkjøp av nødvendige ting til bopel. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #9 Skrevet 7. desember 2021 Du kan få støtte til å flytte av Nav om du flytter fordi du får jobb på det nye stedet. Anonymkode: 2513d...d1d 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #10 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Du kan få støtte til å flytte av Nav om du flytter fordi du får jobb på det nye stedet. Anonymkode: 2513d...d1d Dette. Jeg flyttet til andre siden av landet da jeg var arbeidsledig og fikk en jobb langt langt unna. Nav betalte for flyttebil og flybilletter for meg. Veldig greit Men jeg måtte selvsagt pakke alt ned selv og kontakte flyttebyråer osv. Anonymkode: 9826d...7c5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå