Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Covid. Pandemi. Fulle sjukehus. Overarbeidet helsepersonell som må jobbe døgnet rundt og som ikke får hverken spist eller gått på do. 

Dette ER realiteten.  

Bare en liten hendelse på jobb for å beskrive... klokke  hadde bikket 13, jeg har jobbet siden 07 min stop. Jeg kan ennå se lenge etter lunsjpause. .. Eller en dopause. Vi kommer ikke i fra, det er for mye å gjøre, for mye sykefravær, for mange pasienter og veldig syke pasienter. 

Jeg gjorde rett og slett i buksa. Hadde holdt meg for lenge, og ingen mulighet til å gå fra pasientene.  Ikke mer enn jeg klarte skjule det, og i vaktskiftet kunne jeg bytte bukse og undertøy. En påtroppende kollega tok med seg en ny bukse fra garderoben til meg. 

Vi har stått på i snart 2 år. Jeg har eldes 10 år på den tiden. Kjempesliten.  Vi får applaus, og en fruktkurv på deling fra helseforetaket.

Jeg vet ikke hvor mye mer jeg klarer stå på.  Jeg er relativt ung og burde vært entusiastisk og energisk. Men de to side årene har tært på. 

Anonymkode: c8f4c...bb9

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres helt forferdelig ut. Er dette en storby? Jeg fikk inntrykk av at det var veldig ulik belastning i helsevesenet i Norge. Og at det har vært rolige perioder innimellom. 

Anonymkode: d704f...d9d

• Liker 1
Skrevet

Er sykepleier selv, og er enig i at tilstandene føles uoverkommelig for de fleste nå. Dette hørest likevel helt ekstremt ut da. Kunne du virkelig ikke skifte undertøy og bukse før det hadde gått hele 2 timer?🤔 Gikk du bare rundt med urin/avføring? Hvor jobber du?

Anonymkode: 8dbbc...ec7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er sykepleier selv, og er enig i at tilstandene føles uoverkommelig for de fleste nå. Dette hørest likevel helt ekstremt ut da. Kunne du virkelig ikke skifte undertøy og bukse før det hadde gått hele 2 timer?🤔 Gikk du bare rundt med urin/avføring? Hvor jobber du?

Eller 1 time kanskje. Det er uansett like sykt.

Skrevet

Du må lære å sette deg selv først. Å gå på toalettet tar to minutt. Hvis ledelsen mener du ikke har tid til det er det på tide å koble inn både tillitsvalgt og verneombud.

Anonymkode: e2be6...26b

• Liker 2
Skrevet

:klem:

Anonymkode: 581ac...a7f

Skrevet

Håper virkelig det blir ansatt flere i helse/flere utdannet. Mener alle som har stått på i helseforetakene undeer pandemien burde få et lønnstilskudd. Vit at du gjør en kjempejobb for landet :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

På sykehus i storby ja. Det var jo ikke et LASS avføring, det kom ikke gjennom buksa heller.... men akkurat nok til å si at jeg hadde gjort på meg. Kjempepinlig.  Men det var bare tatt med for å beskrive hvor ille det kan være enkelte dager. 

Tillitsvalgte, verneombud og ledelse er selvsagt aktive i denne tiden her. Men tiltak på kort-kort sikt, er vanskelig å gjøre noe med, som når 5 av 10 som skal på dagvakt ringer inn på morgenen og er syke/har sykt barn. Da har vi begrenset med folk vi kan ringe. Vi kan be kveldsvakt komme litt før, vi kan be nattevakt jobbe et par timer ekstra... litt sånn, og kanskje er det en ekstra som kan hjelpe til sånn midt på dagen. Før personen må hjem og sove før nattevakten sin.

Anonymkode: c8f4c...bb9

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du må lære å sette deg selv først. Å gå på toalettet tar to minutt. Hvis ledelsen mener du ikke har tid til det er det på tide å koble inn både tillitsvalgt og verneombud.

Forutsatt at du faktisk kommer fra det du holder på med. Der jeg jobber må noen avløse meg hvis jeg skal gå på toalettet, og når 50 stk deler på to toaletter så er det ikke gitt at det er et ledig, eller at du har muligheten til å vente til det blir det. 

Anonymkode: b5e16...4e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er ikke en butikk. Det er ikke alltid man kan gå fra alvorlig syke pasienter. 

Anonymkode: 57645...4c7

Skrevet

Herregud, bytt jobb...

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er ikke en butikk. Det er ikke alltid man kan gå fra alvorlig syke pasienter. 

Jeg jobber også med alvorlig syke pasienter som en ikke kan gå fra. Trenger avløsning for å forlate rommet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg jobber også med alvorlig syke pasienter som en ikke kan gå fra. Trenger avløsning for å forlate rommet.

Ja, dette var også ment som et forsvar til deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, dette var også ment som et forsvar til deg.

Tror du blander ab-koder?

Når det sagt så har vi flere toaletter. Men får der ikke til å stemme, i ene innlegget skriver ts at bemanningen er 10 på dagvakt. I neste innlegg er det 50 som deler på to toaletter.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Når det sagt så har vi flere toaletter. Men får der ikke til å stemme, i ene innlegget skriver ts at bemanningen er 10 på dagvakt. I neste innlegg er det 50 som deler på to toaletter.

Forskjellige ab-koder, vi som svarer er ikke samme person. 

Anonymkode: b5e16...4e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ikke uvanlig at man må dele personaltoaletter med flere avdelinger, og at det tar noen minutter å gå til toalettet. 

Anonymkode: 1449b...5d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke personaltoalett på hver sykehusavdeling da, så det kan nok stemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...