AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #1 Skrevet 7. desember 2021 Hei hei, Grunnet vann i beina ønsker jeg å arbeide 5-timersdager. Jeg har et arbeid der jeg står og går hele tiden, 7,5 timer 5 ganger i uken. Jeg blir rett og slett dårlig. Jeg går med støttestrømper på jobb hver dag, det hjelper litt, det hadde vært helt forferdelig uten, men det hjelper ikke helt. Når jeg kommer hjem fra arbeid prøver jeg å ligge med beina høyt. Men dette går utover det livet jeg ønsker å leve. Jeg ønsker å kunne gå på gymmet etter arbeid og ta vare på helsen min. Nå kan jeg bare trene overkropp på gymmet. Jeg bruker forresten støttestrømper grad 2. Hvordan skal jeg få gått ned i arbeidstimer? Tenker jeg kan holde ut 5 timer gåing/ståing på jobb hver dag, men blir helt ødelagt i beina av 7,5. Jeg er forresten i god form, er 27 år, kvinne. Jeg aner ikke hvorfor jeg får vann i beina... og av og til fingre. Og er det et yrke jeg kan bytte over til som har 5 timersdager? Anonymkode: da9ba...2c6 1
Taluno Skrevet 7. desember 2021 #2 Skrevet 7. desember 2021 Du må enten redusere stillingen (og tape pensjon/lønn) dersom arbeidsgiver godtar det, eller bli sykemeldt/aap/ufør. De fleste yrker kan man jobbe 5timers dager så lenge arbeidsgiver har behov for en deltidsansatt. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #3 Skrevet 7. desember 2021 Kan du ha Lipødem? For det er ikke normalt at en ellers frisk 27-åring som ellers er i god form ikke klarer å stå på beina e arbeidsdag uten smerter i beina pga hevelser. Anonymkode: 16fe8...f46 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #4 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 7.12.2021 den 15.27): Kan du ha Lipødem? For det er ikke normalt at en ellers frisk 27-åring som ellers er i god form ikke klarer å stå på beina e arbeidsdag uten smerter i beina pga hevelser. Anonymkode: 16fe8...f46 Jeg tror faktisk det. Merkelig 😬 Skal kontakte lege angående det ts Anonymkode: da9ba...2c6
Knirke Skrevet 9. desember 2021 #5 Skrevet 9. desember 2021 For meg høres det ut som du ikke trenger en jobb med korte dager, du trenger en jobb der du ikke trenger å gå og stå hele tiden😉 Kan du ta en utdannelse eller kurs, og få deg en annen type jobb?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå